Miksen saa luettua vikakoodeja senatorista??

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
duppa
'Kapitän'
'Kapitän'

Miksen saa luettua vikakoodeja senatorista??

Viesti Kirjoittaja duppa »

Olen yrittänyt lukea senatorin vikakoodeja yhdistämällä "hyppylangalla" nastoja foorumilla olevan linkin mukaisesti, mutta en saa mitään tulemaan näytölle. Eli eikös senussa vikakoodi pitäisi tulla nopeusnäytölle, eikä vilkuttaa häiriövaloa, niikuin monessa muussa. No joka tapauksessa, mulla ei tapahdu yhtään mitään.
lisäksi :mitä tarkoittaa seuraava teksti, joka on vikakoodinluku ohjeissa: " Yleinen vika on että luistoneston moottorin tulppa on jumissa"

Mulla siis vikana vaihdelaatikossa se, että kun lähden ajamaan, niin luistonesto on kokoajan päällä
Tonskulus
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Tonskulus »

Jaa mistäs vuosimallista lähtien senussa on muuten ollut luistonesto? Itselläni on nyt ollut tovin vuosimallia '87 3.0 12V CD. Eikä tossa tietääkseni ole luistonestoa..

Ja sitten siihen vikakoodin lukuun. Itselläni meni vaihteisto vikasietotilaan jolloin D vaihteella oli kokoajan 3. vaihde päällä, oli vähän nihkeää lähteä liikkeelle. 2.vaihteen sai päälle kun laittoi valitsimen 1. vaihteelle. Niin ja kojetaulussa vilkkui se ratas -merkkivalo.

Itsekin ihmettelin kun nopeusnäyttöön ei vikakoodia saanut vaikka jossain näin luvattiin. Yhdistin ne kaksi nastaa sieltä liittimestä ja laitoin virrat päälle. Vikakoodit sai luettua siitä ratas-merkkivalosta laskemalla sen vilkkumiset..esim 3 välähdystä = 3 jne. Ensin sieltä tulee siis 3 kertaa peräkkäin numerosarja 12 jonkajälkeen tulee 3 kertaa vikakoodi esim vaikka 52 = 5 välähdystä, tauko, 2 välähdystä.

Noh, eipä se vikakoodi 55 vai mikä olikaan oikeen mitään sanonut. Pidin akunkenkää n.30min irti niin vika oli poistunut ja eikä senkoommin ole takaisin tullut. Hyvin on taas toiminu.
Monellaisii takaveto-ooppelei ollunnaa
Vastaa Viestiin