Valitettavasti tuo mittariston hilseily on kovin yleistä kun mittaristo vanhenee. Itse olisin tykännyt pitää sen vakiona mutta koska neulat ei enään liikkunut enkä löytänyt vastaavia pohjia olin pakotettu vaihtamaan tuninki pohjat.
Itse irroittaminen on helppo ja nopea projekti kunhan pitää pään kylmänä ja muistaa, että osien irroittamiseen ei tarvitse voimaa eli jos jokin osa ei heti lähde irti niin tarkista onko kaikki ruuvit varmasti irti eläkä väännä voimalla rikki.
Ratin takana oleva muovisuojus on alta kahdella ja edestä kahdella ruuvilla kiinni. Tämän jälkeen paljastuu virtalukko ja itse mittaristoa pitävät kaksi ruuvia.
Vasemman suulakkeen kun ottaa pois (lähtee kivuttomasti vetämällä kun vähän rukarilla avittaa) löytyy suulakkeen takaa yksi ruuvi. Mittariston ympärillä oleva suoja lähtee kun ylhäältä ja alhaalta avaa ruuvit.
Mittaristoa itseään pitää muistaakseni kolme ruuvia kiinni, yksi ylhäällä ja kaksi alhaalla mutta mittariston irti saamiseksi joudut irroittamaan nopeusmittarin vaijerin. Sen takia irroitan tuon vasemman suulakkeen ympärillä olevan osasen kokonaan (eli sen osan jossa valokytkin on kiinni) jotta saan käden mittariston taakse ja nyppästyä vaijerin irti.
Vaijeri on sellaisella pikakiinnityksellä kiinni mittariston takana ja kun hetken leikkii niin hoksaa sen idean, irroittamiseen menee alle 2 sek kun tietää mitä tekee. Jotkut myös irroittavat vaijerin toisen pään latikosta jolloin voit vetää rauhassa mittaristoa ulos kuopasta ja irroittaa sen jälkeen tuon vaijerin itse mittaristosta kun siihen pääsee molemmilla käsillä kiinni. Tosin silloin joutuu hieman niitä romuja purkaa konehuoneessa.
Se mittariston läpinäkyvä muovi osa lähtee helposti irti ja on kiinni vain sellaisilla pika klipseillä takaa. Muistat vain varoa sitä tripin neulaa joka tulee sen muovin läpi ja muistat ottaa talteen sen tripin neulan suojan. Kun irroitat sitä muovia niin huomaat kuinka se neulan päällä oleva muovi lähtee. Itse hävitin sen osasen viemäristöön kun ekan kerran sitä muovia irroittelin.
Itse mittariston neulojen lepuuttaja neulat (hieno sana) ovat melko tiukasti kiinni rungossa ja pitävät osaltaan niitä pohjia kiinni. Eli pihdeillä kiinni ja pikku hiljaa nitkuttamalla ne lähtee jonka jälkeen osoitin neulat vetämällä pois, saattavat myöskin olla melko tiukassa eli kannattaa varoa ettei riko niitä. Tämän jälkeen pohjat korkkaa helposti irti.
Se mikä saattaa tulla vastaan kun neulat/pohjat on irroittanut, että kun laitat uudet pohjat kiinni ja osoitin neulat kiinni niin mittaristo valehtelee. Kun otat sen stopperi neulan pois niin se osoitinhan taisi mennä kokonaan alas jousen voimasta. Eli kun uudet pohjat on kiinni pitää se neula laittaa oikeassa kohdassa takaisin kiinni jotta se näyttää nopeuden taas oikein. Allekirjoittaneella se näytti 20 km/h liikaa joten piti sen verran pakkasen puolella laittaa neula takaisin kiinni. Joku voi vielä lisätä jos muistaa tosta irroituksesta lisää, loppu peleissä melko helppoa ja suosittelen merkitsemään irroitetut ruuvit koska ne aika huonosti menee muualle kuin mihin tarkoitettu.
Samalla voi vielä vaihtaa kaikki polttimot, opelilta saa helposti ne sarjat eikä ne montaa euroa maksa niin eipähän tarvitse pelätä, että joku poltin poksahtaa jossain vaiheessa.