Aivan yhtäkkiä auto ei suostunut lähtemään enää käyntiin minuutin sammuksissa olon jälkeen. No lähti se sitten kuitenkin kun 5minuuttia yritin käynnistellä. Oikein hitaasti ja monta kertaa kun yritin käynnistää niin se lähti. Ei pitänyt normaalia käynnistys-ääntä ollenkaan. Samalla ohjaustehostin ei enää toiminut. Eilen alkoivat ongelmat, mutta välillä kuitenkin toiminut moitteettomasti molemmat sekä käynnistys ja ohjaustehostin.
Missä ongelma ja saako kotikonstein kuntoon?
Kiitos - Antti Konttinen
Astra G lähtee ei lähde käyntiin eikä ohjaustehostin toimi
Nykyään ohjaustehostin toimii, mut aina kun olen kuunnellut musaa autossa ei lähde käyntiin helposti tai ei ollenkaan. Hifit ei paljon virtaa mielestäni vie alle 400w, enkä oo luukuttanut.
Onkohan mulla laturissa jotain vikaa vai huono akku? Noin 4kk olen kuitenkin pystynyt popittamaan ilman mitään ongelmia.
Onkohan mulla laturissa jotain vikaa vai huono akku? Noin 4kk olen kuitenkin pystynyt popittamaan ilman mitään ongelmia.
Jos mahdolista tarkasta lataako auton laturi ylipäätään ja millaisella jännitteellä. Samoin tarkasta akun lepojännite, mitä näyttää navoilta. Akku voi olla jo heikko ja ei lataudu enää kunnolla edes akkulaturilla. Auton laturin ottaisin kyllä tarkastelun alle, latausjännite on ainakin helppo katsoa, kunhan auton saa ensin vaan käyntiin. Vielä voit kokeilla yhdistää miinusnavan suoraan akulta vaikka käynnistyskaapelilla moottorin runkoon, sillä ainakin voisi poissulkea mahdollisen huonon maadoituksen. Mites oletko kokeillut esim apuakulla ja kaapeleilla, onko vaikutusta käynnistyvyyteen.
Kaverilla mossahti aikanaan G-Astran laturi ja oireet oli ihan samat.
Kaverilla mossahti aikanaan G-Astran laturi ja oireet oli ihan samat.
Ei kyllä mun mielestä ole akku/laturi vika. Akku nimittäin uusi ja laturikin toimii moitteetta. Joskus vain haluaa startata pitempään, ja joku kerta tehostin ottaa 10 sekkaa ennenku lähtee mukaan. Joku kirjoitti jossain että pitkä startti johtuu kuluneista venttiilivarsien kumeista. Epäilen, kun on kumit hiljattain vaihdettu eikä syö öljyä yhtään. Mun puolesta jos siellä joku tollainen piilovika on ja vittuilee vaan joskus saa siellä ollakin... Nämähän on ooppeleita!
Kyseiset asiat eivät ole itseäni haitanneet, sen verran satunnaisia ovat. Ajan itse vian ulos... kerron sitten mitä hajosi.