Astra sumuvalo rikki! Mitä teen? Miten puskuri irti?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
astra1.6
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Astra sumuvalo rikki! Mitä teen? Miten puskuri irti?

Viesti Kirjoittaja astra1.6 »

Ei siis polttimon vaihto, itse asiassa polttimo palaa edelleen, mutta lasin läpí näkee kun heijastiosa makaa irrallaan kotelon pohjalla suunnattuna ihan mihin sattuu tärinässä heilahtamaan.
Saahan sen itse purettua ja ruuvattua uudestaan kiinni? vai tuleeko kalliskin lasku tällaiseta turhasta "juppi-lisävarusteesta"?
Puskurin joutuu varmaan irrottamaan, missähän paikoista ruuveja olisi löydettävänä?
-(z)- -(z)- -(z)-
Riisikippo
Minut on bannattu!

Re: Astra sumuvalo rikki! Mitä teen? Miten puskuri irti?

Viesti Kirjoittaja Riisikippo »

astra1.6 kirjoitti:Ei siis polttimon vaihto, itse asiassa polttimo palaa edelleen, mutta lasin läpí näkee kun heijastiosa makaa irrallaan kotelon pohjalla suunnattuna ihan mihin sattuu tärinässä heilahtamaan.
Saahan sen itse purettua ja ruuvattua uudestaan kiinni? vai tuleeko kalliskin lasku tällaiseta turhasta "juppi-lisävarusteesta"?
Puskurin joutuu varmaan irrottamaan, missähän paikoista ruuveja olisi löydettävänä?
haulla löytyy puskurin irrotus ohjeet...
retsi
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja retsi »

Tuolta ohjeet:

http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... t=sumuvalo

Alfamerin opas kehoitti työntämään alahelman tappeja, mutta vetämällä lähtee.
Konepellin alla kaksi mustaa nastaa. Ne lähtee, kun alakautta työntää keskeltä tapin ylös. Nasta lähtee ihan sormin.
Kun irrotin puskurin niin mulla ei ollu rekisterikilven takana ruuveja.
Apukädet on hyvät, jos mahdollista.

Itse sumuvalo paketti oli helppo vaihtaa. Hintahaitari oli kova. Opelilla yli 100 euroo, Motonetistä 24,50.
J.Toivanen
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja J.Toivanen »

f-astrassa pääsee alakautta käsiksi noihin sumereihin, eikö g:ssä pääse?!? :o
Saab 9-5 2.0T Linear Pro 2006
Tilt
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tilt »

Ite en ainakaan irroittanut puskuria, kun vaihdoin koko sumarin G-Astraan. Eli onnistuu ilman puskimen irroitusta :)
Zeniitti
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zeniitti »

J.Toivanen kirjoitti:f-astrassa pääsee alakautta käsiksi noihin sumereihin, eikö g:ssä pääse?!? :o
Onnistuu jos pääsee vaikkapa auton alle monttuun tai jotain vastaavaa.
dev.nul
J.Toivanen
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja J.Toivanen »

ite irrotin sillai et nostin etupäätä vaan ilmaan ja tuin auton pukeilla, on siellä alla sen verta tilaa et mahtuu touhuamaan.
Saab 9-5 2.0T Linear Pro 2006
liteFun
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Itellä oli A-Omegassa toinen sumuvalon lasi paskana, sumuvalot lähti irti ilman puskurin irrotusta.
Luulis onnistuvan joka autossa ilman puskurin irrotusta.
Toki puskuri on hyvä ottaa pois niin pääsee puskurin ja peltien väliset saumat putsaamaan paskasta ettei ruoste kovin muhi.
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Kaitzu »

G Astrassa helpoin tosiaan vaihtaa sumarit jos pääsee alapuolelta käsiksi kiinnitysruuveihin, ite yritin turata parkkiksella ensin, toista en saanu vaihdettua mutta toisen sain..
Toki jos auto olis vakiokorkuinen niin olis tuon homman saanut parkkiksellakin tehtyä.
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
astra1.6
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja astra1.6 »

Sain autoa sopivasti ilmaan kun ajoin parrujen paalle, ja sielta ne sumaritkin ulos tulivat alakautta.

Mutta taitaa olla mahdoton tehtava korjata niita itse. Lasi ei lahde irti kun on liimattu eika polttimonvaihto reijasta mahdu liimaamaan heijastinta mihinkaan kiinni.
-(z)- -(z)- -(z)-
ZuGu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ZuGu »

astra1.6 kirjoitti:Sain autoa sopivasti ilmaan kun ajoin parrujen paalle, ja sielta ne sumaritkin ulos tulivat alakautta.

Mutta taitaa olla mahdoton tehtava korjata niita itse. Lasi ei lahde irti kun on liimattu eika polttimonvaihto reijasta mahdu liimaamaan heijastinta mihinkaan kiinni.
Varmaankin irtoaa se lasi ku kuumailmapuhaltimella lämmittää mut sen verta varovasti ettei muovi sula.
Vectra B2 2.0DTI -00
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Kaitzu »

Ei ole kallis tarvikkeena tuo sumari, esim. motonetistä reilu 20€/kpl.
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
liteFun
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Nyt vihje umpion avaamiseen josta hameväki riemastuu:
uuniin 100 astetta lämpöä, ja kun uuni lämmin niin umpio hetkiseks uuninpellille paperin päälle, max 3-5min ja silmä kovana vahdata ettei sula.
Sitten varovasti kampeamaan jostain nurkasta auki, jos pääsee muovi jäähtymään liikaa niin uudestaan uuniin ja taas tarkkana. Toistetaan niin kauan että saa auki.
PC- ja ABS muovit alkaa 1000 asteen jälkeen pehmentyä, mutta ennenkaikkea liima höyrystyy ennen kuin muovi pehmentyy liikaa.
Joissakin lähteissä sanotaan että uunin pitäisi olla 250-asteinen, itse en laittaisi niin kovia lämpöjä.
Toisaalta taas umpion voi laittaa uunin oven väliinkin.
Hanskat kannattaa olla kädessä ettei sormet pala.

Ai niin, tuo ei muuten sitten tehoa jos on muovit ultraäänihitsattu toisiinsa kiinni.
Vastaa Viestiin