Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
eli missä kohdalla teillä on letkulämmitin V6ssa kellä semmone nyt on?! searchilla kaikenmaailman topicit löyty mut ei oikee selkeetä vastausta..tai sit oon vaa tollo
alla kuvaan selvennystä varten oon merkannu noi 2 kohtaa...
ex-Kadett E 1.6 Sedan -89
ex-Omega A 2.0 Sedan -91
ex-Omega B 3.0 Sedan -96
ex-Corsa A 1.2 Sedan -89
ex-Omega B Caravan 2.0 16 -96
ex-Astra F Caravan 1.6 16 -95
Ainakin Defan letkulämmittimissä on hyvät asennusohjeet ja ohjeissa muistaakseni sanottiin että lämmittimen täytyy olla kulmassa "X" eli ei sitä voi ihan sinne alavesiletkun juureen laittaa...
Tässä vectran x25xe koneelle pdf... http://www.defa.com/doc/400/422.pdf Huomaa "Lämmitin on asennettava letkun NOUSEVAAN kohtaan". Valitettavasti en löytänyt kolmelitraseen tuolta pikahaulla...
^ Etuvedoissa hyvä paikka tuolle elementille on alavesiletku, kun se nousee sopivasti kohti lohkoa. Mites b-ompuissa, onko siellä jotain riittävän isoa letkua, joka nousee lohkoon päin?
Onhan siinä se letku mikä lähtee syylärin alalähdöstä ja liittyy siihen metalliputkeen mikä menee lohkon takaosaan öljynjäähdyttäjälle. En tiedä onko toi sitten sopiva paikka.
Moro.Ajattelin laittaa nyt lämpimien kelien aikaan tuon letkulämmittimen omegaan.
Minkä merkkinen ja tehoinen tuo alavesiletkuun tuleva letkulämmitin on?
erkki2 kirjoitti:Moro.Ajattelin laittaa nyt lämpimien kelien aikaan tuon letkulämmittimen omegaan.
Minkä merkkinen ja tehoinen tuo alavesiletkuun tuleva letkulämmitin on?
Viime talvena laitoin Omegaan tuon Defan lämmittimen, malli 422. Teho muistaakseni 600w..tai olikohan 650w. Ja tuossa kyseisessä lämmittimessähän on termostaatti, joka katkaisee lämmityksen jos neste alkaa lämmetä liikaa..
Muutama vuosi sitten asentamani säteilylämmittimen jätin myös toimintaan, joten nyt lämpiää sekä öljyt että nesteet.
Vielä yks kysymys asennuksesta,ootteko laittanu lämmityselementin letkun "vaakaosalle vai siihen kohtaan missä se laskee jäähyttimelle"?
Tuossa ooskarin kuvassa näyttäis olevan letkun laskuosalla,eli lämmitin tulis pystysuoraan.
Saakohan tuosta kukaan selvää,ajattelin tuon elementin keston kannalta vaan.
Olen polttanut aikanaan 3kpl letkulämmittimiä tuossa lämmityslaitteen kierron letkuissa.
erkki2 kirjoitti:Vielä yks kysymys asennuksesta,ootteko laittanu lämmityselementin letkun "vaakaosalle vai siihen kohtaan missä se laskee jäähyttimelle"?
Tuossa ooskarin kuvassa näyttäis olevan letkun laskuosalla,eli lämmitin tulis pystysuoraan.
Saakohan tuosta kukaan selvää,ajattelin tuon elementin keston kannalta vaan.
Olen polttanut aikanaan 3kpl letkulämmittimiä tuossa lämmityslaitteen kierron letkuissa.