Kansiremontti

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
_big_
'Admiral'
'Admiral'

Kansiremontti

Viesti Kirjoittaja _big_ »

Nyt se temput teki.
Kyseessä on Omega 3.0 mv6
Alussa hävitti nestettä vähän ja sitten rupesi viemään enemmän ja samalla lämmöt nousi kun vauhti oli hiljainen.
Nyt kulutti todella paljon, auto käy epätasaisesti ja vielä savuttaa ja lämmöt pomppii mittarin mukaan 90-100 asteeseen.
Nyt pitää hankkia hinaus että saa auton tuotua kotiin kun ei uskalla ajaa yhtään.
Paljonko maksaa kansi remontti?
Onko miten vaikea tehdä itse tuo remontti?
m.k
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m.k »

Älä saatana ainakaan ite ala tekemään jos on rahaa viedä muuallekin. Kyllähän sen ite tekee jos on tarvittavat työkalut ja osaa niitä käyttää, mutta sen verran vituttaa jo yksinkertaiseen OHC-koneeseen tuota tehdä että ei tulis mieleenkään edes kokeilla toiste jos olis rahaa viedä muualle. Kyllä siihen nelinumeroinen summa uppoaa jos pajalle viet, todennäköisesti sentään alkaa ykkösellä...
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Woody »

Kyllähän tuon remontin itekkin tekee jos taitoo ja mielenkiintoa. Mutta itsellä loppuisi se mielenkiito jo siihen kun vilkaiseen tuollaisen ompun konehuoneeseen... :roll:
panu.teras
'Agila'

Viesti Kirjoittaja panu.teras »

Eipä tulis mieleenkään viedä pajalle. ei muutaku kannet irti ja niitten kans hiomolle.
Luu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Luu »

Eihän tuossa kutos koneessa ole muuta ihmeellistä kuin hiukan enemmän osia neloseen nähden eli ei mikään paha rasti itsekään tehtynä.
Spikey
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Spikey »

Jos itse remppaat, niin muista varata n.kartonki tupakkia(jos et polta)3 kartsaa tupakoiville.
Pinna voi kiristyä hieman jossain vaiheessa operaatiota.

Itse en lähtisi hommaan, vaikka kaikki tarvittava työhön olisikin.
Kuva
m.k
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m.k »

Joo tupakkaa menee ja kylmää olutta kannattaa varata. Ainahan noissa joku vastustaa, mutta kyllä nyt on olo varmaan samaa luokkaa kuin naisilla synnytyksen jälkeen kun on taas auto kasassa. Vielä tarttis nokka saada kohdilleen niin saattas jopa käydä. Sen verran kyllä tästä opin, että toiste en ala kansiremonttia tekemään jos vaan on varaa viedä pajalle. Olihan se mielenkiintoista kun ensimmäistä kertaa avasi koneen, mutta sen verran on kyllä vastustanut ja vituttanut että kovin äkkiä en toiste lähde samaa vaivaa näkemään. Eikä muuten ollut ihan ilmainen remontti tämä vaikka itse teinkin, jakopää uusiksi, yläpään tiivistesarja, kannen koneistus, öljyt, nesteet, suodattimet ja työkaluja piti ostaa. Äkkiä paloi kolmisensataa euroa kaikkineen, sen lisäksi auto viikon pois ajosta ja aikaa mennyt kyllä ihan riittämiin. Nopeammin on auto takaisin ajossa jos vie korjaamolle, lisäksi ei tartte syyttää itseään jos joku asia ei mennytkään kuten piti vaan voi viedä takaisin pajalle ja sanoa että laittakaahan kunnolla. Silti jos tuntuu että omat taidot ja työkalut riittää hommaan eikä aikaisemmin ole tehnyt, niin siitä vaan tekemään jos haluaa. Mulla ei riitä kiinnostus että toiste tekisin, ehkä jollain muulla riittää?
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
_big_
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja _big_ »

Eli pajalle suoraan!

Luuletteko että tuon remontin selviää 2 000 €. Se ei kuulosta vielä kovin pahalta.
Kysyin merkkiliikkeeltä paljonko maksaa kun vaihtaa termostaatin ja tiivisteet sekä öljynlauhdittimen niin vastaus tuli että 600 €. Se tuntuu tosi kalliilta.

Onko Joensuun seudulla jotain edullista korjaamoa joka osaa tehdä tuon remontin?
m.k
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m.k »

Kovastikin pitäis alta kahden tonnin selvitä, riippuen tietenkin siitä mitä muuta laittaa samalla. Jakopää hilppeineen, vesipumppu, termostaatti, öljyt, suodattimet, nesteen ja yläpään tiivistesatsi kannattaa laittaa. Itse en osaa sanoa mikä Joensuussa olis hyvä paja, kun itse en sillä suunnalla järin paljoa ole hiippaillut.
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Enochian »

m.k kirjoitti:Kovastikin pitäis alta kahden tonnin selvitä, riippuen tietenkin siitä mitä muuta laittaa samalla. Jakopää hilppeineen, vesipumppu, termostaatti, öljyt, suodattimet, nesteen ja yläpään tiivistesatsi kannattaa laittaa. Itse en osaa sanoa mikä Joensuussa olis hyvä paja, kun itse en sillä suunnalla järin paljoa ole hiippaillut.
Kannattaa huomioida se että kyseessä on tosiaan V6 kone ja osat ovat hieman eri hintaisia kuin OHC:n palikat. Lisäksi kaikki pienimmät (halvimmat) pajat eivät halua noihin koneisiin edes koskea joten voi olla että remontista saa maksaa 60-70€ tuntiveloitusta jollekin korjaamolle. Eikös ne pelkän jakopään rempan hinnat ko. moottorille vaihdelleet 450-850€ eri liikkeissä...
m.k
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m.k »

Juu onhan ne osat erihintaisia, mutta jos OHC-koneeseen saa palikat merkkiliikkeestä reilulla kahdellasadalla niin uskoisin että alta tonnilla pitäis irrota tuohon V6:een. Semmosen 60€ tunti jos laskee työlle hintaa, niin joutaa vielä aikasta paljon tekemään ennenkun on kaks tonnia täynnä... Paljoa ei jää alle kahden mutta en usko että ylikään menee. Ei muuta kun kyselemään kunhan löytyy hyviä paikkoja mistä kysellä! Totta täällä nyt joku Joensuulainen osaa hyvän ooppelikorjaamon kertoa...
Jilly
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Jilly »

Itellä makso 2600€. Autona calibra c25xe

Työt 1235€
Koneistus 350€
Kansipultit 63,65€
Venttiilikopan 0-renkaat 5,47€
Kansitiivisteet 55,22€
Tiiviste 14,07€
Venttiilivarrenkumit 54€
Pako tiiviste 8,24€
Imu tiiviste 7,67€
Gasket?? 25,94€
Termostaatti 30,66€
Term. Tiiviste 1,15€
Venttiilikopat 371,31€
Tiiviste 21,91€
0-renkaat 1,98€
Vesipumpun tiiviste 2,76€
Nokka-akselin tiivisteet 44,96€
Vaihteisto öljy 15,44€
Öljynsuodatin 3,52€
Kupari tiiviste 0,41€
Öljyt 58,98€
Pakkasneste 13,39€
Sytytyspuola 200€

Onhan tossa jotain ylimääräistäkin osaa mut jotain suuntaa antaa..
Länsiautossa tehty ja kaikista osista sain 10% alennuksen.. Jakopäätä ei tarvinnut uusia kun oli just vähän aikaa sitten laitettu.
Kuva
sinkkone
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja sinkkone »

no eipä se nyt niin ihmeellinen kone ole toi 3.0 v6... kaks kansi remonttia on jo tullu tehtyä ja nyt alkaa huomaamaan et eihän siinä ole ku muutama anturi enemmän ku 80 luvun suorassa kuutosessa... romut irti vaan ja viet vaikka paikalliseen ammattikouluun plaanattavaks ja seisot itte vieressä jos ei muuten luota siihen jälkeen... ei ne niin ihmeellisiä ole... 3 päivää siinä tuhraantuu mut halvempi se on vaik 300 euroo ku 2600 euroo... ne on kuitenki ihan mutteri hommia, vastapäivään se aukee ja myötäpäivään se menee kiinni...
On se kova...
Stuke
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Stuke »

Tekee tuon remontin itse jos on vaan aikaa ihmettelyyn. Ei mikään älyttömän paha rasti. Tein itse juuri talvella tuon remontin ja oli mun ensimmäinen kansiremontti. Hintaa tuli osille noin 600 e ja kansien suoristukselle + yhden katkenneen pultin poistolle 250 e.
HenuH
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja HenuH »

vielä kannattaa harkita vähän ajettua vaihtokantta purkaamolta. voi kyllä olla kiven alla tähän malliin, mut kumminkin tulee varmaan halvemmaksi vähemmän työn ansiosta. kaikkeehan pystyy tosiaan tekemään myös itse, jos vain on aikaa ja pitkä pinna...
Vastaa Viestiin