Bensansuodattimen suunta
Bensansuodattimen suunta
Kummin päin f-astraan tulee bensansuodatin, kun siinä suodattimessa on merkattu se bensan virtaussuunta?
Vanha suodatin oli niin, että virtaussuunta koneelta tankille päin. Näyttäis vähän siltä, että suodatin on bensan paluulinjassa. Se toinen linja nimittäin lähtee tankin alta varmaankin bensapumpulta (sellainen pyöreä hässäkkä). Ja tämä suodattimellinen linja menee sinne tankin päälle.
Laitoin samoin päin kuin vanhankin, eli virtaussuunta koneelta tankille, mutta jäi vähän vaivaamaan..
Vanha suodatin oli niin, että virtaussuunta koneelta tankille päin. Näyttäis vähän siltä, että suodatin on bensan paluulinjassa. Se toinen linja nimittäin lähtee tankin alta varmaankin bensapumpulta (sellainen pyöreä hässäkkä). Ja tämä suodattimellinen linja menee sinne tankin päälle.
Laitoin samoin päin kuin vanhankin, eli virtaussuunta koneelta tankille, mutta jäi vähän vaivaamaan..
kurttu
Ihan originaali 1-pisteruiskun bensansuodatinpatenttihan se.
Samaa ajattelin itekin, että bensa olis järkevintä puhdistaa ennen moottorille menoa. Mutta onko kellään tietoa?
Jos se suodatin olis pumpun ja moottorin välissä, niin suodattimen vaihdon jälkeen siellä linjassa olis ilmaa ja reilusti. Nyt käynnisty heti laakista suodattimen vaihdon jälkeen.
Samaa ajattelin itekin, että bensa olis järkevintä puhdistaa ennen moottorille menoa. Mutta onko kellään tietoa?
Jos se suodatin olis pumpun ja moottorin välissä, niin suodattimen vaihdon jälkeen siellä linjassa olis ilmaa ja reilusti. Nyt käynnisty heti laakista suodattimen vaihdon jälkeen.
kurttu
-
Opel 4 ever
- 'Admiral'

kyllähän se ennen moottoria kuuluu olla. ei nuo ruiskusuuttimet/suutin tykkää kovin isoista roskista.
joskus itse pähkäilin putsarin suuntaa. ratkaisin ongelman laittamalla putsariin menevät letkut tyhjiin pulloihin ja virta hetkeksi päälle. se painepuoli löytyi melko helposti.
ja toinen pulloisa hallin toisesta päästä.
yllättäen se putsari oli ollut ties kuinka kauan väärinpäin.
joskus itse pähkäilin putsarin suuntaa. ratkaisin ongelman laittamalla putsariin menevät letkut tyhjiin pulloihin ja virta hetkeksi päälle. se painepuoli löytyi melko helposti.
yllättäen se putsari oli ollut ties kuinka kauan väärinpäin.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Jees. Kai se tuli laitettua väärin päin. Edellinen suodatin ollu sit väärinpäin viimeiset 40tkm, mutta eipä ole ollu kuitenkaan mitään ongelmia sen takia. Ei varmaan jaksa kääntää sitä, kun se on niin hankala homma. Suodattimen kiinnityspanta on umpiruosteessa ja suodatin on tosi hankala irrottaa / kiinnittää.
kurttu
Ööö... Viime kesänä/syksynä olin vaihtavinani ruosteisen menoputken A-Omegasta uuteen letkuun, ja nyt olin vaihtavinani ruosteisen paluuputken letkuun, mutta olenkohan sittenkin vaihtanut viimeksi juuri menoletkun, kun tuossa mötikässä on nuoli konetta kohti ja nuolessa lukee flow...
Mötikkä on ollut ihan rauhassa paikallaan niinkuin on ollut koko ajan mitä ko. pirssin olen omistanut, mutta kumpiko noista tankiltä tulevista putkista sitten on meno ja kumpi paluu?
Mötikkä on ollut ihan rauhassa paikallaan niinkuin on ollut koko ajan mitä ko. pirssin olen omistanut, mutta kumpiko noista tankiltä tulevista putkista sitten on meno ja kumpi paluu?