Millä helmat kiinni ?
Millä helmat kiinni ?
B Vectraan pitäs kiinnittää helmat paikoilleen niinpä rupesin kyselemään, että millä sikaflexillä pysyy parhaiten ja muutenkin parhaan tuloksen ?
Vai onko jotain muita kunnollisa kiinnitysaineita/keinoja ?
Vai onko jotain muita kunnollisa kiinnitysaineita/keinoja ?
Haulla löytyy juttua paljon aiheesta. Mutta pääsääntöisesti päädyistä ruuveilla ja matkalta sauma koriliimalla tai jollain sialla. Uuden ja vanhan helman väliin voi vielä ruilia massaa jos ei halua, että alkaa paskat muhimaan. Kannattaa vaan asetella kunnolla ne helmat niin ei sitten ovet hinkkaa alareunasta niihin. Ei ole kauheasti pelivaraa niissä yleensä. Ruuvien reikiin kannattaa ruilia myös kotelosuojaa tms.

Joku muistaakseni mainitsi joskus laittaneensa jollain vahvemmalla kaksipuolisella teipillä välistä kiinni ja päädyistä ruuveilla. Jos se matkalta pysyy teipillä niin eiköhän ne ihan nätisti lähde sitten talveksikin pois. Ei varmaan vaan kauheasti kyl pidä jos sattuu pesussa jotain liuotinta menee väliin. Pääasiassahan ne päätyruuvien pitäisi jo kannatella sitä paikoillaan ja se kaksipuolinen teippi vaan estäisi helmoja notkumasta. Ostaessani vectraan astran vilkut niin niiden mukana tuli ainakin erittäin vahvaa kaksipuolista teippiä ja on kestänyt kymmenet pesukerratkin lähtemättä irti. Sitä saa mielestäni ihan rautakaupastakin (mustaa teippiä missä tummanvihreetä muovipintaista "paperia" päällä, joka sitten poistetaan liimausvaiheessa.

OT; Vanteet on TAG RT Spa 17x7,5 ET40. Mulla oli aikasemmin topicci juurikin noista vanteista ku pistin rengasfirman hommaamaan uutta tilalle ku murjoivat yhen.-jupe- kirjoitti:OT: Mitkäs vanteet Mulderilla on Astrassa, oisko sulla isompaa kuvaa autosta?
Talvikäytössä itseasiassa toimii hyvin jos vaan välillä pesee autoa. Kiven iskut pysähtyy helmaan, eikä syö maalipintaa rikki.
Tässä pari:

Mutta ei mennä astioista kukkaruukkuun, eli tarkotuksena ois nyt hommata tota kakspuolista tapea ja kokeilla miten se pysyis. Ajatuksena eniten hirvittää miten se helman reuna jää irvistämään, ku normistihan se pakkelilla tai vastaavalla epoksilla tms. tasotettais helmapeltiin.
EX- Astra F -96 GL X16XEL " V I K A T I K K I "
ite oon aina laittanu sikaflex/koriliima millä nimellä tuo nyt onkaan! eli ensin mallaa sitä helmaa et istuu
sit vaan koriliimaa koko matkalle levikettä ja sit esim ip-ruuveilla päädyt kiinni! tämän jälkeen ite oon laittanu aina 3m leveellä maalarinteipillä sivut kiinni et ei jää rakoja! sit vaan antaa yön yli kuivaa ja teipit pois ja helma on kiinni! nuo lasikuitu helmat on yleensä vaan nii kieroja et ei istu mitenkään kiinni!
sit vaan koriliimaa koko matkalle levikettä ja sit esim ip-ruuveilla päädyt kiinni! tämän jälkeen ite oon laittanu aina 3m leveellä maalarinteipillä sivut kiinni et ei jää rakoja! sit vaan antaa yön yli kuivaa ja teipit pois ja helma on kiinni! nuo lasikuitu helmat on yleensä vaan nii kieroja et ei istu mitenkään kiinni!
BMW 5351 V8