Elikkäs
onnistuin rikkomaan autoni tuulilasin ajaessani lomareissulla helsingissä, jolloin tietysti edessäajavan auton renkaasta irtosi kivi joka osui minun autoni tuulilasiin. tuloksena noin 40cm pitkä halkeama lasissa (venyi lopulliseen mittaansa kun ajoin kaverini luokse)
No aamulla soitto vakuutusyhtiöön ja homma ok. Autossa oli tuulilasivakuutus ja pääsin näin hieman halvemmalla. No... vein auton helsinkiläiseen tuulilaseja vaihtavaan firmaan, jossa autoon tilattiin lasi, sovittiin asennus yms.
sitten kun lähdin ajamaan kiesillä huomasin jotaín outoa kun katsoin lasista läpi, lasi oli alareunasta samanlainen kuin 100vuotta vanhan talon lasi... virunut yms. ja se vääristi kuvaa todella paljon. Ajoin takaisin liikkeeseen, jossa auto pääsi heti seuraavana aamuna uuden lasin vaihtoon. MUTTA mitä vielä, toinen uusi lasi oli yhtä virheellinen, vääristää yms. ja myös lasin asentaneen yrityksen kaverit huomasivat virheen.
Liike otti yhteyttä maahantuojaan, joka aluksi suhtautui hyvin nihkeästi koko ongelmaan, mutta suostui kuitenkin korvaamaan vielä uuden lasin... lisäongelmia koituu siitä että olen rovaniemltä ja lasinvaihto suoritettiin helsingissä.
mutta minua kummastutti kun maahantuoja ilmoitti että lasi vaihdetaan veloituksetta rovaniemellä uuteen, ja että kannattaa varautua noin 3-4 päivän korjaamokäyntiin, koska liikkeeseen lähetetään useampia laseja, joita sitten sovitetaan autooni, ja valitaan niistä paras...?????
Eli korjaamo irrottaa lasin, jonka jälkeen minun on mentävä käymään, ja yhdessä henkilökunnan kanssa arvottava paras lasi paikalleen.... EI HEL***** . ja tuntuu vaan että josko 2kpl on ollu huonoja, niin montakohan lasia pitää sovittaa että oikea löytyy... lasin merkki on saint gobain
ja alkupeeräinen oli pilkington.
mitäs tässä nyt pitäs tehdä, kun ittestä tuntuu et oliskohan hepompi jos yrittäis saada tuon pilkingtonin lasin ja unohtais tuon saintin kokonaan..kenelläkään vastaavia ongelmia?
onko kenelläkään kokemuksia tällaisesta?kun eihän siinäkään ole mitään järkeä et autooni sovitetaan "50" eri "räppänää" ja siinä samassa nuohotaan auton kyljet naarmuille yms.
kertokaa viisaammat mitä tehdä
tuulilasi ongelmia astra H -07
-
redevil1.8
- 'Kadett'