maalit pois
maalit pois
millähän ois paras poistaa maalit autosta kokonaan pois ku mulla on tommonen c-kadetti projektina ja alkaa olla sitä maalia päällä aika monta kerrosta niin onko millanen maalin poisto aine hyvä ja helppo käyttösin vai pitääkö se vaan hioa pois jollakin karkeella paperilla???
Nyt on vähän huono aika, pääsiäis- tai juhannuskokkoon ku oisit ajanu niin eiköhän ne maalit ois lähteny 
Ite mitä oon maaleja poistellu niin ensin lastalla koittanu isompia siivuja, erityisesti ne iki-ihanat ruostekohdat, sitten hiomalla.
Onko se pakko vetää pellille asti, vai riittäiskö parin kerroksen hionta ja uudet pohjamaali+pintamaali?
Ite mitä oon maaleja poistellu niin ensin lastalla koittanu isompia siivuja, erityisesti ne iki-ihanat ruostekohdat, sitten hiomalla.
Onko se pakko vetää pellille asti, vai riittäiskö parin kerroksen hionta ja uudet pohjamaali+pintamaali?
jep oon itekkin kyselly tota pellille asti ottamista joitakin ja nekin on sanonu et ottaa vaa pari kerrosta pois... en tiiä sit miten onnistuu kun tossa yks kaveri sano et tinneriä ja sitten hiomapaperilla hiomaan et onko kellään siitä kokemusta mut uskaltaako sitä miten kerkeella hioa et saa vielä tasasen jälen aikaan???
Jaa, en oo kyllä tinnerillä/ksyleenillä/asetonilla/tärpätillä saanu ku ehkä parin päivän takasia spraymaalauksia siistittyä. Niinno pölykapseleista lähtee ihan asetoniin kastetulla rätillä kaikki hienot "kromi" maalit pois 
Rautiasta purkki Nitromors ainetta, sivelee sitä pintaan ja antaa vaikuttaa sen aikaa mitä purkin kyljessä lukee niin kerros/pari lähtee sen jälkeen vaikka lastalla tai painepesurilla. Itse tosin en siihenkään aineeseen ole tyytyväinen, erästä konepeltiä koittanut hioa ja eri aineilla saada puhtaaksi, ainakin tehtaan pohjamaalikerros jäi vaikka kuinka yritti nitromorsilla poistaa.
Rautiasta purkki Nitromors ainetta, sivelee sitä pintaan ja antaa vaikuttaa sen aikaa mitä purkin kyljessä lukee niin kerros/pari lähtee sen jälkeen vaikka lastalla tai painepesurilla. Itse tosin en siihenkään aineeseen ole tyytyväinen, erästä konepeltiä koittanut hioa ja eri aineilla saada puhtaaksi, ainakin tehtaan pohjamaalikerros jäi vaikka kuinka yritti nitromorsilla poistaa.
vetele ensin mattopuukolla tai jollai P60 hiomapaperilla naarmuja.pitäs ruveta irtoo.liteFun kirjoitti:Jaa, en oo kyllä tinnerillä/ksyleenillä/asetonilla/tärpätillä saanu ku ehkä parin päivän takasia spraymaalauksia siistittyä. Niinno pölykapseleista lähtee ihan asetoniin kastetulla rätillä kaikki hienot "kromi" maalit pois
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
P80 paprulla ja hiomakoneella hiottu sitä tehtaan pohjamaalia, niin naarmunen ku olla voi mutta ei nitromors irrota.. Vähän enempi hioo niin lähtee hiomalla, pirun tiukassa vaan se pohjamaali. Onneks ei tuo nyt tällähetkellä ole se tärkein projekti, pitää näköjään vain hioskella sillon tällön ku huvittaa.
Jartsa kirjoitti:vetele ensin mattopuukolla tai jollai P60 hiomapaperilla naarmuja.pitäs ruveta irtoo.liteFun kirjoitti:Jaa, en oo kyllä tinnerillä/ksyleenillä/asetonilla/tärpätillä saanu ku ehkä parin päivän takasia spraymaalauksia siistittyä. Niinno pölykapseleista lähtee ihan asetoniin kastetulla rätillä kaikki hienot "kromi" maalit pois
eli ensin auto ympäri jollain p80 paperilla ja sitten toi nitromorse mössö päälle niin pitäs lähtee pois aika monta kerrosta pois?? miten on muuten jos vetää pellille asti niin onko miten vittumainen saada suora tosta autosta sitten et jääkö se pelti jotenki peilaamaan pohjamaalin alta vaikka pellit ois suorat??
No ainakin rautiasta ja keskisen kyläkaupasta.kölbertti kirjoitti:niin ja mistä tota nitromorsea oikein saa ja onkohan miten hinnakasta evästä varmaan ei mistään maxi marketin tuning hyllyltä löövy
no en oo hetkeen ostanut mut ei mun mielestä kauheen kallista ole.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS