elikkä paljonkos
2.0 ohc 8v koneeseen menee öljyä? öljyn suodattimen vaihdan myös.
riittääköhän 4L pönikkä?
5-40 täyssyntikka mobilii laitan
Miten paljon öljyä?
Itse olen jostain lukenut että öljyä kannattaisi olla enemmänkin vaihdon yhteydessä.DaW kirjoitti:no sepäs kävis sitten hyvin... ei tarttis ostaa ku yks kanisteriArskari kirjoitti:Muistaakseni tilavuus on tasan 4L suodattimen vaihdon yhteydessä
Ensin kone lämpimäksi, jonka jälkeen valutellaan öljyt pois, lisätään uutta jotta mahdolliset paskat lähtee myöskin pois, sitten uusi suodatin ja uudet öljyt.
Itsellä on aina auton perällä yksi öljypänikkä siltä varalta että kesken ajon tarvitsisi lisätä, siitä on nätti laittaa noita välivaiheen paskanirrotuslorauksia
liteFun kirjoitti:Itse olen jostain lukenut että öljyä kannattaisi olla enemmänkin vaihdon yhteydessä.DaW kirjoitti:no sepäs kävis sitten hyvin... ei tarttis ostaa ku yks kanisteriArskari kirjoitti:Muistaakseni tilavuus on tasan 4L suodattimen vaihdon yhteydessä
Ensin kone lämpimäksi, jonka jälkeen valutellaan öljyt pois, lisätään uutta jotta mahdolliset paskat lähtee myöskin pois, sitten uusi suodatin ja uudet öljyt.
Itsellä on aina auton perällä yksi öljypänikkä siltä varalta että kesken ajon tarvitsisi lisätä, siitä on nätti laittaa noita välivaiheen paskanirrotuslorauksia
nykynen öljy vaikuttaa melko puhtaalta viel..eli ei nyt ihan mustaa oo... mut kuulostaa toi ihan järkevältä.. tosin ei raski millään ostaa kuin sen yhen 4l kanisterin jos sen riittämään sais.
jonkin asteen öljyvuotoo näyttäs olevan... ja mielestäni öljy tulee eniten siittä jossa öljy tikku on kiinni eli jotkut 2 ruuvii siin on ja ilmeisesti jokin liitos kohta? ajon jälkeen näyttäs olevan märkä... no joo täytyy alkaa öljyvuotoi korjaileen ku eka vaan paikantas ne oikeat kohdat.