Piiiiip ääni

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Sellerii
'Agila'

Piiiiip ääni

Viesti Kirjoittaja Sellerii »

Elikkäs olisi tälläinen ongelma: kun avain on virtalukossa ja kuskin puoleisen oven avaa alkaa ärsyttävä piiiiip ääni, eikä lopu ennenkuin laittaa virrat päälle tai oven kiinni :evil:

Tietääköhän ketään miten saisin ton kaijuttimen hiljaseksi mistä ääni tulee? sehän sijaitsee ratin vasemmalla puolella siellä luukun takana.... mutta kaijutin taas on jossai harmaan jutun sisällä, että mitenkähän tuon harmaan jutun saa pois?

näyttäisi olevan kahdella torks ruuvilla kiinni, mutta eipä lähtenyt vetämällä pois :\

Jos jo aihe tästä niin joku voisi pistää linkin... itse en hakua käyttämällä löytänyt! :no:
TeBa
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeBa »

Et kertonut mikä Opeli on kyseessä, mutta tässä B Vectraan ohjeistusta by: palehti http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... highlight=
MB W201 190D OM605 powered with Holset
Sellerii
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Sellerii »

TeBa kirjoitti:Et kertonut mikä Opeli on kyseessä, mutta tässä B Vectraan ohjeistusta by: palehti http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... highlight=
Aivan Kyseessä siis Opel Astra G. kyllä melkosen samalta näyttää toi kuva kun omassani mutta jotain eroja varmaa johtojen kanssa niin enpä taida uskaltaa mennä nyt katkasemaan tuosta vaan? ei koko boxia saisi pois?
Pertza69
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertza69 »

Piiip-äänen poistoon on myös yksinkertaisempi ratkaisu kuin sulakerasian kyseenalainen johtojen katkaisu, tosin se kyllä aiheuttaa sivuvaikutuksia ainakin B-Vectrassa. Eli, kun oven avaa niin lähellä saranaa on korissa musta kumi"namikka" joka painuu pohjaan kun oven laittaa kiinni. Eli se auki (1x Torx) ja johto irti, ja ah! Hiljaisuus!

Mainitsemani sivuvaikutukset ovat nämä: kattolamppu ei syty kun kuskin oven aukaisee, mutta saahan sen päälle lamppukytkimestä. Toinen vaikutus on se että lasienaukaisunappeihin, jotka ovat kyllä astrassa erilaiset, jää valot palamaan, mutta eipä itsellä ole vielä akku niiden takia kyrvähtänyt :D
palehti
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja palehti »

Sellerii kirjoitti:Aivan Kyseessä siis Opel Astra G. kyllä melkosen samalta näyttää toi kuva kun omassani mutta jotain eroja varmaa johtojen kanssa niin enpä taida uskaltaa mennä nyt katkasemaan tuosta vaan? ei koko boxia saisi pois?
Se summeri sijaitsee multitimerissä. Itse olin myös sitä ääntä poistamassa "hinnalla millä hyvänsä", mutta onneksi löytyi ratkaisu, joka poisti ainoastaan tuon huonon puolen ja hyvät puolet jäivät jäljelle.

Nyt en ole sen koneen äärellä jossa minulla on kuvat tuosta multitimeristä ja kuvailin myös sitä siinä sijaitsevaa summeria...eiköhän sen saa disabloitua kokonaan esim. valamalla hartsia/bitumia sen päälle...

Ja ihan vinkkinä: ei minun autoni ainakaan seonnut vaikka käynnistelin sitä ilman koko multitimeriä ja sitten sieltä vielä löytyi se johto jonka katkaisemisen jälkeen vectrankin summeri toimii niinkuin pitää. Eli jos multitimeri on samanlainen kuin vectrassa ja löydät sieltä johdoista jännitteen summerin soidessa niin johto vaan poikki sellaisesta paikasta, josta sen pystyy liittämään uudelleen ehjäksi.

Onnea etsimiseen ja johtojen katkaisemiset taas kerran omalla vastuulla :D
E39 M5
[url=http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?t=119774]
Vastaa Viestiin