vectra b:n mittarin ledityksestä..
vectra b:n mittarin ledityksestä..
Onko Lahden suunnalla ketään joka osais laittaa mittaristoon ja muihin sisävalaistuksiin leditykset halvalla ??
Tartteis vectraan laittaa mut ei itse osaa vielä sellasta hommaa..
Tartteis vectraan laittaa mut ei itse osaa vielä sellasta hommaa..
-
Riisikippo
- Minut on bannattu!
Tuolta löytyy ohjeet http://www.blauertacho.de/doc/opel/vec/index.htm
...
kyllä mä osat osaan purkaa, mut en mä osaa mitään ledejä laittaa enkä todellakaan uskalla mennä mihkään mittaristoon tai sähköosiin koskemaan..mun tuurilla pistän ne vaan p*skaks kun en oo ikinä mitään tollasia laittanu.
ei se oo vaikee se mittariston purku. ainakaan b omegassa, eikä vectra juurikaan eroa siitä. ei siinä oikeestaan voi hajota mitään kun hissukseen ja varovasti teet. itekkin otin eile ompun mittariston ekaa kertaa irti ja vaan kaikessa rauhas tutkailin miten irtoo ja menee. eikä siinä tarvii kun ottaa se mittaristo irti. ledien kannat on siinä paketin takapuolella, mistä vaan kääntää irti ne. voin huomenissa ottaa ompusta kuvia kun ei öljynpaineen valosyty ollekaa
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Purkamista helpottamaan voi joko ostaa alfamerin/haynesin opuksen, tai lainata sen kirjastosta jos hyllyssä sattuu olemaan.
Parhaiten selviää ottamalla yksi polttimo irti, laskemalla montako niitä löytyy mittaristosta, sitten vertaa xenonled.comin kuviin ja myöskin tarkistaa ko. polttimon jännitteen (itsellä juurikin noita 1.2w mittaristopolttimia tuossa vieressä laatikossa, T5-B8.5D oli sitä vastaava led-malli, samanlainen muovinen kanta).
Edellisen kantahan oli T5 (W2x4.6d, W1.2W) eli se lasikanta. Eli tuo T5-B8.5D on melko yleinen mittariston polttimon kanta.xenonled.com kirjoitti:- Kanta: T5+B8.5D
- Sama kuin edellinen, mutta muovisella kannalla
- 1 kpl tasapäinen LED
- Värivaihtoehdot: Punainen, keltainen, vihreä, sininen, valkoinen
- Esim. mittaristo
- Tilaus: T5-B8.5D - väri
Parhaiten selviää ottamalla yksi polttimo irti, laskemalla montako niitä löytyy mittaristosta, sitten vertaa xenonled.comin kuviin ja myöskin tarkistaa ko. polttimon jännitteen (itsellä juurikin noita 1.2w mittaristopolttimia tuossa vieressä laatikossa, T5-B8.5D oli sitä vastaava led-malli, samanlainen muovinen kanta).
Monesti helpottaa työskentelyä jos saa ratin irti, mutta yleensä ei tarvitse rattia irrotella.
Omega A, VW Jetta mk2, Saab 9000i/CD, noista ainakaan tarvinnut muuta kun ruuveja auki ja kojelaudan päällinen irti ja mittariston sai nousemaan ylös, sitten liittimet mittariston takaa irti ja ei muuta kuin polttimoita vaihtamaan tai mitä sitten onkin tarvinnut tehdä.
Ne oikeat ruuvit on joskus ikävä löytää, siinäkin on auttanut korjausoppaan tutkailu, yleensä on valokuvia tai kaavioita mistä ne ruuvit löytyy.
Omega A, VW Jetta mk2, Saab 9000i/CD, noista ainakaan tarvinnut muuta kun ruuveja auki ja kojelaudan päällinen irti ja mittariston sai nousemaan ylös, sitten liittimet mittariston takaa irti ja ei muuta kuin polttimoita vaihtamaan tai mitä sitten onkin tarvinnut tehdä.
Ne oikeat ruuvit on joskus ikävä löytää, siinäkin on auttanut korjausoppaan tutkailu, yleensä on valokuvia tai kaavioita mistä ne ruuvit löytyy.
-
Riisikippo
- Minut on bannattu!