Se perkeleen jakoremmi

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
VectraHeaven
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja VectraHeaven »

No menihän se tostakin. Vekotin on -91 vectra 2.0 ja ONNEKSI 8venanen kone. Mikä mahtaa olla vaihtoväli? Edellinen riemu oli kadett 1.8 ja 2 kertaa vuodessa sitä hinattiin kun jakoremmi paukahteli poikki(siis hyppäsi päältä).
Ihanaa että tämä sama perinne jatkuu :smile: Mutta mikä olisi oikea vaihtoväli ja kannattaako vesipumppu ostaa joka kerralla vaihdon yhteydessä?
Juzu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Juzu »

Tuota joo, varmaan se olis se 60 tuhatta se ihan jees vaihtoväli mutta en ite oikeen mee tuota allekirjottamaan. Tämän arvioisin itse vaihtoväliksi. Itse uusisin vesipumpun joka toinen kerta ellei siinä laakerit pidä pahaa meteliä tai sitten vuoda.
VectraHeaven
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja VectraHeaven »

On 2003-04-18 15:19, Juzu wrote:
Tuota joo, varmaan se olis se 60 tuhatta se ihan jees vaihtoväli mutta en ite oikeen mee tuota allekirjottamaan. Tämän arvioisin itse vaihtoväliksi. Itse uusisin vesipumpun joka toinen kerta ellei siinä laakerit pidä pahaa meteliä tai sitten vuoda.
No se on käytännössä aivan liian pitkä väli.Muistelen jonkun puhuneen että tehdäs laski noita vaihtovälejä jopa 30-tuhanteen?
saljussi
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja saljussi »

2.0l 8v koneessa remmin pitäis kestää helposti se 60000km ja jos ei niin sitten on jossain vikaa. Esimerkiksi kampiakselin hihnapyörä kulunut jolloin hihnan kestoikä saattaa jäädä hyvinkin lyhyeksi.
Vectra C GTS 2.2 Direct -05
ham
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja ham »

Kyllä se vaihtoväli on uusien suositusten mukaan 60000 tai 4 vuotta. Kumpi ensin täyttyy. Aina täytyy tarkistaa myös rattaat, vesipumppu ja kiristin. Vaihdettava tarpeen mukaan. Varmasti kestää sen 60000. Ei tarvikehihnaa!
Bimmer
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Bimmer »

On 2003-04-18 17:48, ham wrote:
Ei tarvikehihnaa!
Mikä on tarvikehihna? Autotarvikeliikkeestä (ainakin useimmasta) saa Gatesin j.p.hihnoja ja itse ainakin pidän niitä tarpeeksi laadukkaina normaaliin käyttöautoon. Tiedä sitä vaikka juuri Opelin alkuperäiset hihnat olisivat juuri tuon Gatesin valmistamia.

PS. Tämä ei sitten ole mikään mainos, vaikka siltä vaikuttaa :smile: .
Juzu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Juzu »

No jos ei siitä Opelin alkuperäishihnan merkistä ole varma niin soittaa liikkeeseen ja kysyy niiltä että minkä merkkisiä nokkaremmejä myyvät asiakkaidensa autoihin.
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

Itse käytän voi sanoa liki pelkästään tarvike jakohihnoja, tähän mennessä ei ole ollut niiden suhteen mitään ihmeellisiä ongelmia.

Minulle riittää, että paketin kyljessä lukee esim.
Contitech, Gates, Pirelli/Dayco tms. Niissä varaosaliikkeissä joissa pääasiassa asioin. Ei ole mitään ihmellisyyksiä edes yritetty tarjota.

Veikkaan, että noi kolme toimittaa muutamalla autotehtaallekin osia sekä heidän varaosiin.

j.h
Jamppu
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Jamppu »

Tuossa soittelin muutamiin merkkiliikkeisiin huollon hintaa tiedustellakseni niin samalla sitten kysyin minkä merkkistä nokkaremmiä he käyttävät eli onko Gates tai joku vastaava. No, huollon kaveri sitten sanoi että saattaahan siinä remmissä se Gates lukea mutta kyllä se ihan GM: n alkuperäispakkauksessa tulee...
ham
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja ham »

No, enpäs ole nähnyt alkuperäisissä hihnoissa tuollaisia merkkejä. Voivat silti olla aivan hyviä, mutta en tunne asiaa.
Esimerkki alkuperäisen hihnan tunnuksista on seuraavassa linkissä:
http://kotisivu.mtv3.fi/MikkoKoponen/moottori.htm
jk-03
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja jk-03 »

Vaihappa toi kampiakselin hihnapyörä jos ei hihnat tahdo kestää.Kuluvia osia.Kyllä noi tarvikehihnat on ihan laadukkaita.Samoilta valmistajilta ne tulevat alkuperäisetkin hihnat,mutta Opelin hihnasta en pysty sanomaan.Toyota,Ranskalaiset,Volkkari yms.Käyttää noita "Tarvikehihnoja" jo tehtaalla,paketti vain on eri.
guruman
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja guruman »

:bonk:
Yoco
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Yoco »

itse olen vaihtanut 1.8 ykspisteruikkaan 60tkm välein hihnan ja vesipumpun eikä ole kyllä ollut mitään ongelmia keston kanssa... ja sellainen käsitys on että 60tkm olis se vaihtovälikin... juuri tuolla vesipumppukiristyksellä... ja tarvike hihnat on kyllä tähän asti kestänyt iha hyvin...
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

8 venasella vm 97 ompulla on nyt ajettu yli 80thkm vaihtamatta hihnaa, kun ostin auton ilmoitettiin mulle vaihtoväliksi 120thkm jota myöhemmin korjattiin alaspäin 90:een thkm:in, ja tuon 90 aion ajaa vaikka mikä olisi.
Vastaa Viestiin