calibra 2.0i 8v ei toimi kunnolla
calibra 2.0i 8v ei toimi kunnolla
Elikkäpäs mulla calibra pätkii tyhjänkäynnillä,sillee pörähtelee. sitten kun kiihdyttää niin selvästi pätkii välillä ja tuntuu ainaki siltä ku painaa tallan pohjaan vapaalla niiku kiekat tulis myöhässä? Oon vaihtanu tulpan johdot,tulpat,virranjakajan kannen,ilmanputsarin. oon putsannu kaasuläpän. Se putki mikä on ruiskun ja ilmanputsari välissä on ehyt. ilmamassa mittarikin näyttää pelaavan otin johdon poies ni jatko räkimistä? ja se pinta ilmamassa mittarin sisällä oli aivan ehyt. vikakoodeista ei löydä mitään. räkii todella pahasti kun kiihyttää, vähä siihen tyyliin kuin jos o bensa lopussa tai yks pytty väliin pimeä. mut taas sitten välillä ei räi ja lähtee kunnolla kiihtyy. kaikki neuvot lämpimästi tervetulleita.
jos ei puolanjohdoista tai maajohdoista löydy vikaa, niin vois kattella noita antureita ja niiden piuhoja...jos vaikka olis kosketushäiriöitä. sitten sellanen että jos auto on katalysaattori malli niin toi lambdan toimivuus vois olla hyvä tarkistaa.
mulla ainakin aiheutti 18E asconassa toimintahäiriötä toi moottorinlämpötila anturi (tai mikä se sitten oikealta nimeltään on). Johdon kun vaihto uuteen ja putsas anturin niin johan alko toimiin. Ja 1.6 ykspisteruisku kadetissa rikkinäinen lambda aiheutti just tuota että kiekat tuli välillä myöhässä, kone nykytteli yms...
Yllipäätään jotain kosketushäiriötä lähtisin veikkaamaan ensimmäisenä, mut onhan noita vikamahdollisuuksia aika monia...
mulla ainakin aiheutti 18E asconassa toimintahäiriötä toi moottorinlämpötila anturi (tai mikä se sitten oikealta nimeltään on). Johdon kun vaihto uuteen ja putsas anturin niin johan alko toimiin. Ja 1.6 ykspisteruisku kadetissa rikkinäinen lambda aiheutti just tuota että kiekat tuli välillä myöhässä, kone nykytteli yms...
Yllipäätään jotain kosketushäiriötä lähtisin veikkaamaan ensimmäisenä, mut onhan noita vikamahdollisuuksia aika monia...
on mulla katti
hmm miten ton lambdan toimivuuden pystyy testaan? vois käydä noi puolan johdot läpi...
No siitä lambdan oikeaoppisesta testaamisesta en oikein ole perillä (ite vaihdoin kadettiin suoraan uuden). Mutta tosta meidän toisesta autosta (Ford scorpio) mittasin rikkinäisestä lambdasta yleismittarilla ja näytti tasasesti lukemaa 700-900 mV (eli aivan liian rikkaalla), moottorin lämmöstä riippuen. Lukema vaihtui siis todella hitaasti. Uuden kun laitto niin tollanen halpis mittari ei pysyny perässä, eli lukema vain vilahti näytössä (alueella n. 300-500 mV).
Tossa Fordissa on nelijohtonen lambda, kadetissa oli yhdellä johdolla, tuosta sun autosta en tiedä. Maan ja signaalijohdon väliltähän se kait pitäis mitata... joku viisaampi saa selittää.
Vielä sen verran, että kadetissa tuo rikkinäinen lambda ei vaikuttanut bensan kulutukseen juurikaan, ainoa ongelma oli tuo nykiminen ja huono kaasuun vastaavuus. Vaimon Ford onkin jo sitten ihan eri maata, tuli ihan sellanen olo että alla olis jokin isokoneinen jenkki. En edes tajua mitä varten tuli tuo Fordi otettua... mitäpä sitä ei naisen takia tekis...
Tossa Fordissa on nelijohtonen lambda, kadetissa oli yhdellä johdolla, tuosta sun autosta en tiedä. Maan ja signaalijohdon väliltähän se kait pitäis mitata... joku viisaampi saa selittää.
Vielä sen verran, että kadetissa tuo rikkinäinen lambda ei vaikuttanut bensan kulutukseen juurikaan, ainoa ongelma oli tuo nykiminen ja huono kaasuun vastaavuus. Vaimon Ford onkin jo sitten ihan eri maata, tuli ihan sellanen olo että alla olis jokin isokoneinen jenkki. En edes tajua mitä varten tuli tuo Fordi otettua... mitäpä sitä ei naisen takia tekis...
reply
mittasin tolla sun tavalla otto niin mullaki heitti noi lukemat tossa 300-500mv niinku sullaki.. ja puolan johdot kokeilin... nyt huomasin kun kokeilin vikakoodilla että se heitti väliin 21 eli throttle position sensor (high voltage) ni eikö se oo se mikä on siinä kaasuläpän päässä se musta "mötikkä" mihin menee johtoja? oli vaan vaikee tajuta ku se heitti toi vikakoodi välillä sitä 12 mikä on et o diagnoosi käynnis eli päinvastion
toivottavasti o vika siinä.