Calibran mittariston irroitus
Noniin nyt on pohjat paikallaan ja mittaristo taas kasassa
tässä mallissa piti irroittaa nopeusmittarinviisari myös ja se oli todella tiukassa
Nappasin itse siitä valokatkaisimesta kun oli niin sopivasti tyrkyllä siinä, mutta vaikeinta oli löytää muovikojelaudasta maadoitus. Sain kohdistettua viisarit hyvin pienen hakemisen jälkeen, mutta on tosi että nolla-asento on hieman sen rajoitin tapin alapuolella. Hankaluuksia oli taustojen sovittamisessa kun olivat taas jotain halpakamaa niin eihän ne sinne sopineet taas heittämällä vaan aikamoista sovittelua sai tehdä että sai ne edes menemään paikkaansa. Kuviakin voin laittaa kunhan ehdin napsia.
Kiitos kaikille avusta!
Viisarien värit
Mikä tuon "plasmapohjan" toiminta on? onko eri värisiä lamppuja/ledejä vai onko pohjassa värillisä valonohjaimia?
r6r:n kuvissa näyttäisi siltä ettei matkamittarin numeroita ole oikein hyvin valaistu, eikä liiemmin itse viisareitakaan, johtuuko vain kuvasta vai onko näin? Onko mittarin alkuperäiset valot paikallaan?
-Valaiskaa tietämätöntä!
r6r:n kuvissa näyttäisi siltä ettei matkamittarin numeroita ole oikein hyvin valaistu, eikä liiemmin itse viisareitakaan, johtuuko vain kuvasta vai onko näin? Onko mittarin alkuperäiset valot paikallaan?
-Valaiskaa tietämätöntä!
Re: Viisarien värit
Matkamittarien valaistus/ viisareiden valaistus tapahtuu mittariston omien polttimoiden toimesta, ihan hyvin valaisee pimeässä. Plasmapohjista taas lähtee jokaisesta pohjasta oma johto jotka liitetään yhteen muuntajaan, entiedä oikein itsekkään millä periaatteella toimii mutta mitään ledejä tai lamppuja niissä ei ainakaan ole.hajama kirjoitti:Mikä tuon "plasmapohjan" toiminta on? onko eri värisiä lamppuja/ledejä vai onko pohjassa värillisä valonohjaimia?
-Valaiskaa tietämätöntä!