Momenttiavain
Minä ostin wurthin avaimen, kun halvalla sain. Kokeilin pyöränpulttiin sitä silleen että löysäsin pultin ja laitoin aina 5nm lisää joka kertaa. Kyllä se aina vähän kiri ja sitten napsahti, mitä entinen 25 euron avain ei tee. Naksahtaakin pirun paljon nätimmin. Ovh on tosin kova, jotakin yli 300 euroa.
Norbar lupaa perusavaimelle 3 %, itse huolestuisin noin 5 - 10 % tai sitten vain huomioisin vain virheendaa kirjoitti:Miten suuri heitto momenttiavaimen siinä momentti luvussa on sallittua. Halvat avaimet saattavat heittää jonkinverran mutta paljonko on sitte liikaa?
j.h
Viimeksi meni kaikki avaimet reilusti alle 5 % virheen.
-
astraGcaravan
- 'Admiral'

Upataas vähän tälläistäkin aihetta.
Onkos toi Rahsolli ollu hintansa väärti?JJ kirjoitti:Itse tuli ostettua tuollainen Rahsolin Dremotec ku meni hermot noiden paskojen kans. Saas nähdä onko tuosta mihinkään. Makso se ainakin sen 129e
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Corsa D OPC -08 Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Corsa D OPC -08 Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Minusta Rahlsoll on momenttiavaimena oK (muistikuva)vectraTBO kirjoitti:Upataas vähän tälläistäkin aihetta.
Onkos toi Rahsolli ollu hintansa väärti?JJ kirjoitti:Itse tuli ostettua tuollainen Rahsolin Dremotec ku meni hermot noiden paskojen kans. Saas nähdä onko tuosta mihinkään. Makso se ainakin sen 129e
j.h
Kaveri keskeytti halppis momenttiavaimen vuoksi Jyskälän ennen ensimmäistä huoltoa, koska momentti aivan jätti 25 % liian löysälle pultit (kiertokangen alapäät aukesivat). Silloin päätin, että momenttiavaimeen sijoitan ja välillä tarkastan sen tarkkuudenkin.
j.h
"Huonolla" momenttiavaimella on helppo tehdä 4000 € vahingot.
j.h
"Huonolla" momenttiavaimella on helppo tehdä 4000 € vahingot.
Tuli ostettua tänään biltemasta momenntavain. Siinä komeili lappu jossa oli momentin tarkastuspöytäkirja 21.4.2007, sekä mitatut arvot ja sitten oli tietysti jätetty löysäämätte se avain!!!
Vectra gts cdti150 -07 ja astra 1,6 16v sport 5d -01
ex:Vectra 2.0i CDX -94
ex:Corsa 1,2 16v -99
ex:Ascona 2,0i -87
ex:Vectra 2.0i CDX -94
ex:Corsa 1,2 16v -99
ex:Ascona 2,0i -87
on kyllä ollut, ei mitään valittamista ks momenttiavaimesta. huipputuote. pitäis viel ostaa se pienempi malli tuosta.vectraTBO kirjoitti:Upataas vähän tälläistäkin aihetta.
-Janne
ex Corsa E OPC PP 2018
ex Corsa E OPC PP 2018
Re: Momenttiavain
Piti kaivella vanha ketju esille, kun tuli aiheelliseks momentin tai kahden hankkiminen. Eli mistä sitä kannattas tällä hetkellä moinen hankkia ? Ja onko ajatuksena hyvä kaksi avainta 3/8 10-100nm ja 1/2 50 -> xxnm. Tulee kuitenkin vastaan hommia venttiilikopan pulteista pyörän laakerien muttereihin. Vai löytyykö jostain riittävän tarkkaa 1/2" 10-200nm avainta ?
Re: Momenttiavain
Jos tarkan kalliin ja hiton hyvän momentti avaimen haluut niin hanki stahwillen avain. On todistus laput ja pelit mukana.PJR kirjoitti:Piti kaivella vanha ketju esille, kun tuli aiheelliseks momentin tai kahden hankkiminen. Eli mistä sitä kannattas tällä hetkellä moinen hankkia ? Ja onko ajatuksena hyvä kaksi avainta 3/8 10-100nm ja 1/2 50 -> xxnm. Tulee kuitenkin vastaan hommia venttiilikopan pulteista pyörän laakerien muttereihin. Vai löytyykö jostain riittävän tarkkaa 1/2" 10-200nm avainta ?