Z22SE:n jakoketju ja maahantuojan suhtautuminen
-
bob-ursula
- 'Kadett'

Jos ketjulle ei ole ilmoitettu vaihtoväliä voidaan sen olettaa kestävän ns.moottorin eliniän, mikä se sitten on niin se onkin eri juttu mutta puhutaan kuitenkin sadoista tuhansista...madi kirjoitti:ei se mitään sano että pitäisi kestää
ostakaa 2.0 tai 2.2 dti nii ei tarvi vaihdella ikinä
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
Onko jollakin huoltokirjassa ihan aikuisten oikeasti merkintöjä merkkiliikkeen tekemistä remonteista??jani06 kirjoitti:niin mäkin kuvittelisin et se merkintä olis siin kirjas..täytyy vaan sit toivoo et se ketju kestäis vielä pitkään ku on tähänkin asti kestänyt
Minulla ei ainakaan ole. Metrosta sain kylläkin yhdellä puhelinsoitolla peukalohangallisen huoltokuitinkopioita.
juu ei koske kaikkia.bob-ursula kirjoitti:^ Kiitti vinkistä. Ajattelin että tuo vika koski kaikkia 01-02 Z22SE koneita.
tuossa http://groups.msn.com/opelaustralia/per ... 0034384439
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
No kyllä ainakin itsellä aina on leima laitettu..Merkkiliikkeen leimahan on ainakin uudemmissa autoissa monilla syy minkä takia autojaan siellä huoltaa ja maksaa itsensä kipeeksi, niin helpottaa huomattavasti auton eteenpäin myyntiä, jos leimaa ei laitettais, niin kuinka moni oikeesti käyttäis merkkiliikkeen huoltoja?rgs1 kirjoitti:Onko jollakin huoltokirjassa ihan aikuisten oikeasti merkintöjä merkkiliikkeen tekemistä remonteista??jani06 kirjoitti:niin mäkin kuvittelisin et se merkintä olis siin kirjas..täytyy vaan sit toivoo et se ketju kestäis vielä pitkään ku on tähänkin asti kestänyt
Minulla ei ainakaan ole. Metrosta sain kylläkin yhdellä puhelinsoitolla peukalohangallisen huoltokuitinkopioita.
Opel Omega B2 2,5 V6
Ex:Opel Omega Stw MV6
Ex:Opel Omega Stw MV6
JariJari kirjoitti:rgs 1 tarkoittanee mitä kirjoitti eli REMONTEISTA.
Itellä on huollon yhteydessä vaihdettu ainakin takajarrupalat ja alapallonivel, mutta kirjaan niistä ei merkitty mitään. Kun homma tehtiin takuuna, ei remonteista mainita huoltokuitissakaan.
Kuten tuossa jo jotkut sanoivat niin sitä ketjun vaihtoa ei kyllä sinne huoltokirjaan ole merkitty, vaikka se olisi vaihdettukin. Oman autoni tapauksessa ensin kysyin "eikö ketjun vaihtoa ole merkattu huoltokirjaan", vastaus oli: "ei näitä yleensä merkitä". Sitten pyysin, että se merkittäisiin sinne, mutta eivät suostuneet. Annoin asian sitten olla, koska muuten homma oli mennyt ok.jani06 kirjoitti:niin mäkin kuvittelisin et se merkintä olis siin kirjas..täytyy vaan sit toivoo et se ketju kestäis vielä pitkään
miksi et kirjoita sitä itse,vaikka sinne muistiinpano osioon?k21 kirjoitti:Kuten tuossa jo jotkut sanoivat niin sitä ketjun vaihtoa ei kyllä sinne huoltokirjaan ole merkitty, vaikka se olisi vaihdettukin. Oman autoni tapauksessa ensin kysyin "eikö ketjun vaihtoa ole merkattu huoltokirjaan", vastaus oli: "ei näitä yleensä merkitä". Sitten pyysin, että se merkittäisiin sinne, mutta eivät suostuneet. Annoin asian sitten olla, koska muuten homma oli mennyt ok.jani06 kirjoitti:niin mäkin kuvittelisin et se merkintä olis siin kirjas..täytyy vaan sit toivoo et se ketju kestäis vielä pitkään
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
Toki näin voi tehdä, jos haluaa. Olisin kuitenkin halunnut sinne myös liikkeen leiman... Tarkoitus oli siis vain tuoda esille, että huoltokirjasta tuskin löytyy liikkeen tekemää merkintää jakohihnaremontista. Huollon tietokoneen uumenista auton historia sen sijaan löytynee jos sitä osaa mennä oikeasta paikasta kysymään. (Ja ko auto ei siis enää ole minulla, mutta elää ja voi hyvin(?) uuden omistajan hoivissa.)Jartsa kirjoitti:miksi et kirjoita sitä itse,vaikka sinne muistiinpano osioon?
Mä tiedän yhden B Vectran mihin on tuo ketju vaihdettu jo kahteen kertaan ja sen lisäksi nielä kiristin kerran erikseen! Kannattaa vaan tutkailla niitä öljyjä ja lisätä/vaihtaa riittävän usein. Jos kone syö öljyä on suuri riski että jakopään kanssa tulee ongelmia riippumatta kuuluuko "riskiryhmään vai ei". Noita jakopäitä on mennyt jopa 2002-2004 GTS Vectroistakin tuolla Z22SE-koneella.
http://dinoracing.no-ip.info/Vectra/Tek ... index.html
-Dino-