Ostamassa Astraa -02
Ostamassa Astraa -02
Moro!
Mitä tyyppivikoja on tuon ikäisessä astrassa?Auto on 1.8 koneella ja autom.vaiht. Onko tuo vaihteisto kestävä?
Mitä tyyppivikoja on tuon ikäisessä astrassa?Auto on 1.8 koneella ja autom.vaiht. Onko tuo vaihteisto kestävä?
Re: Ostamassa Astraa -02
Meillä 01/02 farkku käsivaihteilla ja ajettu n. 113 tkm, joista itse olemme ajaneet n.60 tkm. Tuona aikana esiin tulleita asioita ovat olleet:Bantex kirjoitti:Moro!
- vie bensaa kun polkee
- pissapojansäiliö yyber pieni --> ota ajovalopesurin sulake huitsin hittoon
- etujarrut vinkuneet --> palat jääneet hiukan jumiin--> polje jarrupoljinta silleen kunnolla aina välillä
- ajovalopolttimoita palaa mielestäni hiukan liian usein
- 100 tkm:ssä termari sanoi itsensä irti --> kuluva osa anyway
Siinäpä noita mieleen tulleita. Meidän perheen käytössä riittää erittäin hyvin, mut konehuoneeseen kaipaisin n. 100 kaakkia lisää. Tomaatista en osaa sanoa mitään. Ihan
"Mikään kasvu rajallisessa maailmassa ei voi olla rajatonta" - Gro Harlem Brundtland
No nyt on 108tkm ajettu farmari
ostettu ja pelonsekaisin tuntein odotan yhteistä taivalta..
En nimittäin koskaan ajatellut omistavani saksalaisvalmisteista(?) autoa japanilaisten jälkeen.
Kuitenkin on Astra on edellisistä "riisikupeista" parempi ajaa.
Laatikkokin tuntuisi pelaavan ihan ok.Jarruremonttia olisi tiedossa ja koneesta kuuluu jännittävää korinaa/rohinaa(vaimenee välillä).Oiskohan tehostaja tai sitten hihna hankaa suojakoteloon.
Teho riittää..urheiluautot erikseen
En nimittäin koskaan ajatellut omistavani saksalaisvalmisteista(?) autoa japanilaisten jälkeen.
Kuitenkin on Astra on edellisistä "riisikupeista" parempi ajaa.
Laatikkokin tuntuisi pelaavan ihan ok.Jarruremonttia olisi tiedossa ja koneesta kuuluu jännittävää korinaa/rohinaa(vaimenee välillä).Oiskohan tehostaja tai sitten hihna hankaa suojakoteloon.
Teho riittää..urheiluautot erikseen
Ota valopesurin moottorilta piuha irti niin sitten ei ainakaan toimi.Bantex kirjoitti:Ei ainakaan ohjekirjasessa mainittu erikseen ajovalojenpesurin sulaketta.Tehostaja kurisee,kuulemma täytyy vaihtaa koko paketti 900-1000e.Onko muilla ollu tehostajan kanssa samanlaisia ongelmia?
Yleisempi vika taitaa olla että tehostaja alkaa vuotamaan.
Itselläni oli -01 mallinen g astra , farkku 1.8 ja automaatti edellisenä autona. ostin sen uuten aikoinaan 96tkm itse kerkesin sillä ajamaan ennkuin vaihdoin nykyiseen vectraan.
Vaihteistossa ei moittimista ainakaan omalla kohdalla. ajovalopolttimoita joutui vaihtamaan aika tiheään. Eipä siinä oikein muuta ollut.. huoletonta ajoa sen 3vuotta kun minulla oli.
Vaihteistossa ei moittimista ainakaan omalla kohdalla. ajovalopolttimoita joutui vaihtamaan aika tiheään. Eipä siinä oikein muuta ollut.. huoletonta ajoa sen 3vuotta kun minulla oli.