Olen harkinnut tuota Opel Astra H Farmari mallin 1.6 litraista
turbo koneella. (192hv)
Oletan, että auto on suhkot taloudellinen
Onko ihan puhdas kierroskone vai mahtaako vääntöäkin löytyä?
Kertokaa vain vapaasti mielipiteenne.
No, itse kyllä hain tässä omistajien omia kokemuksia siitä muihin autoihin verrattuna... mutta on tuo kommentti tuokin.skk kirjoitti:No jos TM väittää, niin varmasti se on TM:n mittaustenmukaan sitten niin.
Mitä muuta tähän sitten pitäisi kommentoida?
Musta tuo äänekkyys (tai äänettömyys) on auton tärkein mukavuusvaruste ilmastoinnin jälkeen. Jos nyt esimerkin omaisesti kerron omasta C vectrasta... tuulen suhina kovassakaan vauhdissa ei kuulu autoon sisälle, paitsi etuviistossa tuulessa katon reuna ja kuskin oven reuna (siinä b-pilarissa) suhisee. Lisäksi ohi menevät autot suhahtavat kohtuu voimakkaasti siitä kuskin oven reunasta. Tästä syystä ei kuulosta yhtä laadukkaalta kuin esim. Audi A6. Verrattuna vaikka 850:seen Volvoon on tuulen suhina olematonta. Rengasäänet on todella hiljaiset uudella sileällä asfaltilla, mutta alkaa kuulostaa kovemmalta karkeammalla pinnalla jo melko pienissä vauhdeissa. Ääni tulee selvästi takavoittoisena, joka johtuu varmasti farkku korimallista. Mulla ei ole käytössä se takakontin suoja, jonka sanotaan hieman vaimentavan noita takapään rengasääniä. Yleisesti autoa voi kuitenkin pitää rengasäänien osalta kohtuullisena (riippuen tietysti myös renkaista). Montuissa C-vectra on hiljainen eikä ylimääräisiä ääniä kuulu täräyksissä esim. kojelaudasta. Tietyissä tilanteissa kuitenkin oven lukot natisee todella ärsyttävästi. Tämä ominaisuutta en ole löytäny muista autoista. Lähiaikoina olen kiinnittäny huomiota siihen mm. Passatissa, Golfissa, Octaviassa, BMW 540:ssä, eikä näissä ainakaan lukot natise. Myöskään edellisissä autoissani ei ole tommosta kuulunu. Hiekkatiellä kivien iskut vaimentuvat mielestäni hyvin ja auto käyttäytyy muutenkin vakaasti ja turhia natinoita ei kuulu. Moottorin (2.2 direct) ääni kuuluu kiihdytyksissä yllättävän selvästi sisään (lisäksi ketju alkaa huutamaan yli 4500 rpm kohdalla), samoin takaa alkaa kuulumaan kiihdyttäessä pakoputkiston murinaa, mutta lieneekö tehty nämä ominaisuudet tarkoituksella (tuplaputket). Normaalissa 100km/h vauhdissa ohjaamoon kantautuu vaimea, mutta hieman korkea (ollaan tolla 5-lovisella jo 3000rpm kohdalla) moottorin ääni. Se ei kuitenkaan ole häiritsevällä tasolla.skk kirjoitti:No jos sitä haetaan, niin vastaus on lyhyesti ilmaistuna "ei"
Oman kokemukseni mukaan rengasäänet on 2004 GTS Vectrassa kovemmat kuin 2007 Wagon Astrassa. Tähän tosin luultavasti vaikuttaa rengastus, joka on Astrassa Bridgestone Turanza ER300 205/55/16" ja Vectrassa Nokian Z 225/45/17". Zetan huminaa kuunneltu 20000km ja Turanzan hyminää nyt 5000km. Tai sitten olen totaalisen väärässä ja koko tuntemus johtuukin siitä, että dieselin jyrinä peittää kaikki muut äänet allensaAstra_X_2 kirjoitti:Astra ei ole luokassaan erityisen meluisa auto ja koeajon peruusteella ero esim. Vectran C-malliin ei ole suuri.
Varmasti hyvää infoa hänellekin.Astra2006 kirjoitti:Kerronpa omat kokemukseni tuohon melukysymykseen vaikkei se alkuperäinen pointti ketjun avaajalle ollutkaan.
Sanoin tuon kyllä tosi huonosti, mutta tarkoitin sitä suojaverhoa, joka vedetään "näköesteeksi" siihen ikkunarajan alapuolelle. Tosin tuo kumikaukalokin voi tehdä jotain...Tavaratilan suojakaukalo tuli heti perustoimituksessa, joten sen ansioita en osaa sanoa kun en ole ilman sitä ajellut.
Tehoonsa nähden on taloudellinen.Deltree kirjoitti:Moi!
Olen harkinnut tuota Opel Astra H Farmari mallin 1.6 litraista
turbo koneella. (192hv)
Oletan, että auto on suhkot taloudellinen
Onko ihan puhdas kierroskone vai mahtaako vääntöäkin löytyä?
Kertokaa vain vapaasti mielipiteenne.