Varmaan monta kertaa asiasta keskusteltu mutta ei ainakaa haulla tärpännyt joten ei kannata kettuilla siitä. Mutta asiaan. eli ostin tossa toukokuussa farmari g astran vm 2000 kone 1.6 16V ja nyt oon huomannu että se syö öljyä noin 3-4 litraa vaihtovälillä. Onko tää ihan normaalia? itellä ei oo ennen moisesta mitään kokemuksia kun oon pitäytynyt japsiautoissa joten ittee hiukan hirvittää toi öljyn hukka!
Kone ei siis vuoda mistään eikä savuta mitenkään ihmeellisemmin. Mistä moinen siis johtuu???
astra g ja öljyt
Re: astra g ja öljyt
Jep eli varmaan venavarren kumet irti(ei välttämättä kaikki mutta useampi todennäköisesti), aikalailla "tyyppivika" tuossa moottorissasastamalart kirjoitti:Varmaan monta kertaa asiasta keskusteltu mutta ei ainakaa haulla tärpännyt joten ei kannata kettuilla siitä. Mutta asiaan. eli ostin tossa toukokuussa farmari g astran vm 2000 kone 1.6 16V ja nyt oon huomannu että se syö öljyä noin 3-4 litraa vaihtovälillä. Onko tää ihan normaalia? itellä ei oo ennen moisesta mitään kokemuksia kun oon pitäytynyt japsiautoissa joten ittee hiukan hirvittää toi öljyn hukka!
Kone ei siis vuoda mistään eikä savuta mitenkään ihmeellisemmin. Mistä moinen siis johtuu???
Öljynsyönti ongelmaa myös täällä mutta ei ihan noin paha vielä joten ei ole jaksanu stressata
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
Meidän 1.6 16v astrasta oli 13 ohjurinkumia irti ja öljyn kulutus oli jotain aivan tähtitieteellistä. Uusilla kumeilla kulutus lähes loppui.
Öljyä kului, mutta loppui öljymerkin vaihdolla.
Tuo Astra on aika nirso öljyille se ei pidä sisällään muuta kuin Opelin vai oliko se GM:n öljyä, eli sitä mitä Opel liikkeessä myydään.
Öljyä kului, mutta loppui öljymerkin vaihdolla.
Tuo Astra on aika nirso öljyille se ei pidä sisällään muuta kuin Opelin vai oliko se GM:n öljyä, eli sitä mitä Opel liikkeessä myydään.
-
sastamalart
- 'Agila'
-
sastamalart
- 'Agila'
sastamalart kirjoitti:Ok kiitokset vastauksista. Täytyy ottaa yhteyttä metroautoon ja kysellä hiukan lisää. Nyt ainakin on varmistunut se että tää astra jää viimeseks ooppeliks joka käy meidän taloudessa!!! ei pahalla muita foorumilaisia!
Kovin pienestä se merkki tuntuu joillakin vaihtuvan, kaikissa automerkeissä on vikoja joita sit korjaillaan myöhemmin. Ja etenkin jos käytettyä autoa ostaa...Tuon venavarsihuollon kun teettää jossain muuallakuin merkkihuollossa niin ei tule maksamaan mitään tähtitieteellisiä summia.
Voisin kertoa hyviä juttuja uusista muun merkkisistä autoista mutta pidän mölyt sisälläni(eikä kannata yv:llä kysellä
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
[*] www.fabix.fi [*][/b]