Cihin kampiakselin pultti
Cihin kampiakselin pultti
Kertokaas miten saa kampiakselin siivapyörän pultin auki, kun moottori on autossa kiinni?
- motorsport
- 'Diplomat'

On muuten tiukassa, viime talvena 3000 Omegasta piti irroittaa...
Vaihde päällä, kässäri päällä, 2/4:set takapyörien eessä ja kun metrisellä jatkovarrella väänsin
meinasi auto tulla väkisellä syliin..
Siellä joku antaa periksi koko ajan, sellainen kumimainen tuntuma oli kun väänsi.
Lähti lopulta mutta usko oli loppua kesken.
Dieseli-Volvoista aukaisevat pistämällä avaimen pulttiin ja pyöräyttävät konetta startilla.
Kaikkein helpoin, mutta on siinä omat riskinsä. Ehkä kannattaa sitoa avain lyhkäiseen rautalankaan
ettei tule silmille...?
Vaihde päällä, kässäri päällä, 2/4:set takapyörien eessä ja kun metrisellä jatkovarrella väänsin
meinasi auto tulla väkisellä syliin..
Siellä joku antaa periksi koko ajan, sellainen kumimainen tuntuma oli kun väänsi.
Lähti lopulta mutta usko oli loppua kesken.
Dieseli-Volvoista aukaisevat pistämällä avaimen pulttiin ja pyöräyttävät konetta startilla.
Kaikkein helpoin, mutta on siinä omat riskinsä. Ehkä kannattaa sitoa avain lyhkäiseen rautalankaan
ettei tule silmille...?
Omega A 3000 -89
Opel Monza GSE -85
Opel Monza GSE -85
-
P. Lanttola
- 'Diplomat'

- Viesti:
Pulttipyssyllä itse olen irrottanut, vaatii tosin purkamista aika lailla.
Volvoon mekin tehtiin sellainen metrin varrella varustettu työkalu jolla sai pidettyä kampiakselia siitä pultin vierestä, mutta en nyt saa päähäni minkänäköinen noissa koneissa tuo on että saisiko siihen samanlaista.
Volvoon mekin tehtiin sellainen metrin varrella varustettu työkalu jolla sai pidettyä kampiakselia siitä pultin vierestä, mutta en nyt saa päähäni minkänäköinen noissa koneissa tuo on että saisiko siihen samanlaista.
Omega 3.0 Sport -00 "irmscher", Omega 3.0 Sport -99 "irmscher", Omega "3.0 DTI" -02, Omega 2.5 TD -00, Omega MV6 -98, Omega 3000 -87, Omega 3000 24v -91
Minkäslaisella pulttipyssyllä moisen saa irti?P. Lanttola kirjoitti:Pulttipyssyllä itse olen irrottanut, vaatii tosin purkamista aika lailla.
Ite ostin IHK:n pulttipyssyn motonetistä. 1/2" ja muistaakseni ~700nm aukaisuvoima piti olla. Mutta vielä joutuu vääntämään käsin todella ruosteessa olevat pultit auki. Ei lähde tollakaan.
Omega a 3.0 24v CD, omega 3000 24v projekti, baijerilainen takaveto käyttis.
-
P. Lanttola
- 'Diplomat'

- Viesti:
-
P. Lanttola
- 'Diplomat'

- Viesti:
- motorsport
- 'Diplomat'