A-Vectra takapänjarrut epätasapainossa

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
Pooh
'Kapitän'
'Kapitän'

A-Vectra takapänjarrut epätasapainossa

Viesti Kirjoittaja Pooh »

Eli kävin katsastamassa Vectraa ja takajarrusita hylky. liian eri tehoiset. yritin korjata tilanteen, avasin jarrut ja pumppasin ulospäin sylintereitä ja isä painoa takasin n. 5-6 kertaa molemmilta puolilta. Sen lisäksi puhdistelin suurempia ruosteita palojen reunoilta ja satuloista. Menin katsastukseen ja aivan samat lukemat.
Missähän vika? Jarrut eivät ole olleet auki, että sinne olis päässy ilmaa. Katsurilletuli vielä mieleen, että onko tollasessa paineenrjoitin, josko se tekis kiusaa?
Ehdottakaa jotain, vai täytykö auto viedä korjaamolle?
Auto on 2,5 v6 -95 vectra
Kingis_
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Kingis_ »

Mulla ainakin 2000 16v vectrassa juurikin tuo paineenrajoitusventtiili aiheutti harmaita hiuksia. Joka kerta kun jarruapolki niin toinen takajarru jäi jumittamaan. Nappasin koko venttiilin väliaikaisesti pois ja käytin leimalla ja hyvin kelpas.
F40
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja F40 »

Sama homma oli mulla vectrassa. Hylky tuli takajarruista. Eli sen heikkotehoisemman puolen säädin oli kunnossa ja tehokkaamman puolen säädin oli rikki.
Aika jännä et jarru voi toimia liian hyvin :o
Subaru forester XT 2,5 07
Pooh
'Kapitän'
'Kapitän'

Mistä tollasen voi ostaa, Opelilta vai saako jostain tarvikkeena ja onko helppo itse vaihtaa?
Pooh
'Kapitän'
'Kapitän'

JARRUPAINEEN SÄÄDIN OPEL VECTRA-A 88--95
A 1,6/1,8/1,7D/TD 93--95 Paineensäädin (ei 1,8A). . . . . . 23-8593 44.50 ???

Tuollainen löytyi Motonetistä, mutta mistä löytyis tohon V6:seen sopiva? tuskin toi sopii?
Vastaa Viestiin