Kyseessä ei ole Opel, mutta koska tuotetta löytyy myös Opeleista niin ajattelin jos täältä löytyisi apua.
Kyseessä on alkuperäinen Xenon sarja kyseiseen autoon (hellan valmistamilla ballisteilla). Toinen valoista pimeni ja koska toinen ballisteista toimi niinkuin piti, niin päättelin että ballisti hajosi ja ostin sitten ns. tarvike ballistin seuraavaksi.
No ostin seuraavan ballistin ja taas oli oikein kirkasta kuukauden verran JA taas sama juttu, puoliksi pimeetä. Uusi ballisti ei sanonut ääntäkään. No onneksi myyjä oli/on todella auttavaisesti ollut mukana jeesamassa ongelman selvittämisessä ja päätettiin että hän lähettää uuden ballistin. Uusi ballisti tuli, laitoin kiinni, ja muutaman sytytys kerran jälkeen valo alka syttymään hitaammin ja ballistista alkoi kuulumaan kova räsähdys.
Otin ballistin nyt irti ja päätin että mittaan nyt vielä varmuuden vuoksi lampuille tulevan virran ja molemmat puolet saavat yhteinäisen virta määrän (virrat päällä 11.9v ja 13.1v moottori päällä.)
Itse alan epäillä suurempaakin salaliittoteoriaa, mutta onko kukaan aikasemmin törmännyt että auto vaan söisi ballisteja aamupalaksi??
Mä hyväksyisin tän että auto hajottaa ballistit, jos myös toi Hellan ballisti vaikuttais että on leviämässä mutta virran saanti on molemmilla sama ja hellan ballisti toimii ilman mitään sivuääniä ja syttyy joka kerta niinkuin pitää..
Kaikki vinkit arvostetaan tässä vaiheessa korkealle =)
Xenon ongelma
Pitkälti olen tarkistanut että kaikki on niinkuin pitäis ja ei oikein selitä minkä takia Hellan ballisti ei pamahda hajalle, mutta heti kun laittaa tuon uuden ballisitin vaihtaa paikalle alkaa paukkuminen.Katana kirjoitti:Ettei vaan jossain kiinnityksessä olisi vikaa. Siis että pääsee oikoseen, noissahan käy tuo jännite itsessään korkealla. Tarkista kaikki eristykset alkuun...
Toki kun asian esittää noin vika kuulostais että se ballisti on sökö mutta kolmas jo menossa niin alkaa jo "vähän" epäilyttää.