Moi!
Onko kellään muulla tullut tarvetta muuttaa kuskin penkkiä. Lähinnä istuimeen kaipaan lisää reisitukea eli "pituutta lisää heti" ....
On senverran vanhuus ja vaivat iskeneet varsinkin kaasujalka väsyy ja särkee.
Ei se muuta kaipais (kai??) kun että saisi todella istuinosaa etuosasta jatkettua vähän ja varmaan auttaisi jos koko istuinta saisi kallistettua vähän taaksepäin eli onkohan mahdollista laittaa jotakin koroketta istuinkiinnikkeet etuosaan jotta nousisi ehkä pari senttiä.
Joskus vanhaan Corollaan tommosen korotuksen rakensin,vaan oli niin helppo kiinnitys.
Kysympä vielä senkin että mites menis koko penkin vaihto?? ONko mitäään järkeä??
Vectra B2 kuljettajan penkin istuimen muotoilusta apua
Ei ole kyllä tullut tarvetta tehdä kuskin penkille mitään koska se on mielestäni tosi hyvä.
Pirssini on Sport-varusteltu, eli siinä on tehtaalaisena tuo pituussuunnassa säätyvä etuosa. Myös korkeussäätö alas ajettuna kallistaa senverran penkkiä taaksepäin että reisituki myös toimii. En kaipaa lisäsäätöjä autooni, kunnon pirsseissähän (audi-bemu sporttipenkit) on pituussäädettävässä reisituessa myös korkeussäätö ja sillä saa sitten viimeisen silauksen tukiin.
Penkkihän on takapäästä kiinni pultilla ja etupää lähteekin sitten nostamalla sen jälkeen, eli hirveän helposti sinne ei mitään prikkaviritelmää saa tehtyä.
Eli mun vinkkini asiaan olisi tuo Sportin penkki, se on ainakin omasta mielestäni aivan sairaan hyvä...eikä tämän hintaluokan (siis uutena max 30ke) autoista tule toista yhtä hyvää penkkiä heti mieleen (tottakai niitäkin on, mutta ei joka nissanissa).
Olen 184 pitkä äijä ja ajelen silleen sopivan takaa, vasemman jalan kun asettaa lepuutustilaan niin reisituki tukee juuri sopivasti. Ratin asennon olen myös muokannut mieleisekseni, koska alkuperäinen säätö on niin karkea että siinä on vaan 2 huonoa asentoa ja se oikea asento olisi niiden välissä.
Pirssini on Sport-varusteltu, eli siinä on tehtaalaisena tuo pituussuunnassa säätyvä etuosa. Myös korkeussäätö alas ajettuna kallistaa senverran penkkiä taaksepäin että reisituki myös toimii. En kaipaa lisäsäätöjä autooni, kunnon pirsseissähän (audi-bemu sporttipenkit) on pituussäädettävässä reisituessa myös korkeussäätö ja sillä saa sitten viimeisen silauksen tukiin.
Penkkihän on takapäästä kiinni pultilla ja etupää lähteekin sitten nostamalla sen jälkeen, eli hirveän helposti sinne ei mitään prikkaviritelmää saa tehtyä.
Eli mun vinkkini asiaan olisi tuo Sportin penkki, se on ainakin omasta mielestäni aivan sairaan hyvä...eikä tämän hintaluokan (siis uutena max 30ke) autoista tule toista yhtä hyvää penkkiä heti mieleen (tottakai niitäkin on, mutta ei joka nissanissa).
Olen 184 pitkä äijä ja ajelen silleen sopivan takaa, vasemman jalan kun asettaa lepuutustilaan niin reisituki tukee juuri sopivasti. Ratin asennon olen myös muokannut mieleisekseni, koska alkuperäinen säätö on niin karkea että siinä on vaan 2 huonoa asentoa ja se oikea asento olisi niiden välissä.
E39 M5
[url=http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?t=119774]
[url=http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?t=119774]
Vanhassa B1 CD Sportissa oli itsellä sama ongelma. Penkkiä ei saanut säädettyä niin että kaasujalka ei olisi väsynyt, muuten nuo jakkarat oli kyllä hyvät istua mutta pidemmälle lähtiessä jalka alkoivat kipeytyä ja krampata eikä pituuttakaan ole kuin se 180cm.
Eikö B2 sport penkeissä ole tuo reisituen sääto? Ainakin jossain sellaisen penkin olen nähnyt...
Eikö B2 sport penkeissä ole tuo reisituen sääto? Ainakin jossain sellaisen penkin olen nähnyt...
Astra G
Ex: Kadett E 1.8i GT, Kadett E 1.3 LS, Corolla 1,3, BMW E46 316i, Vectra B 2.0 CD Sport, Omega B MV6, Astra F 1.6 8V GLS, Astra F 1,6 16V GL
Ex: Kadett E 1.8i GT, Kadett E 1.3 LS, Corolla 1,3, BMW E46 316i, Vectra B 2.0 CD Sport, Omega B MV6, Astra F 1.6 8V GLS, Astra F 1,6 16V GL
Elikkä seuraava kysymys tietysti kuuluu että mistä saisi niitä parempia penkkejä. Ja meneeköhän hinnat jo kovin kamalaksi.
Eli saako Opelin sitä omaa spottipenkkiä tai onko vastaavia hyviä.
Pituutta mula on 186 ja tosiaan vähän hermovikaa kaasujalassa. Ei tarvi pitkään ajaa kun jo polttaa jos ei ole hyvää tukea.
Eli saako Opelin sitä omaa spottipenkkiä tai onko vastaavia hyviä.
Pituutta mula on 186 ja tosiaan vähän hermovikaa kaasujalassa. Ei tarvi pitkään ajaa kun jo polttaa jos ei ole hyvää tukea.
Sama juttu mulla B2 sportissa, penkit on parhaat missä oon tähän mennes istunut-Petsku- kirjoitti:Itte olen kans ollut todella tyytyväinen tuohon B1:sen Sportti penkkinn ja tuo reisituen säätö on aivan ehdoton.E Raketti kirjoitti: Eikö B2 sport penkeissä ole tuo reisituen sääto? Ainakin jossain sellaisen penkin olen nähnyt...