Signumin ihme ääni

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
ylli
'Kapitän'
'Kapitän'

Signumin ihme ääni

Viesti Kirjoittaja ylli »

Autostani kuuluu ihmeellinen ääni kuin kaksi metallia yhdessä vikvikvik tai jotain.
Olen tarkistanut lähes kaikki paikat, ääni kuuluu välillä, ihan kuin jarrupala olisi liian kulunut ja sen hankaa levyyn, palat näyttää kuitenkin ihan hyviltä. En ole tarkasti pystynyt paikantamaan mistä ääni tulee edestä vai takaa pakoputkesta vai mistä. Kaikki paikat olen käynynyt moneen kertaan läpi.
Epäilen jo että vika on pääni sisällä kun vikaa ei löydy.

Jos jollain ollut vastaavaa niin kertokaa mistä haen syytä, taikka onko ammattilaisilla ollut huollossa saamanlaisia oireitä.

Toinen kysymys onkin mittarista auto ollut n 6kk mut en ole kiinnittänyt huomiota käynnistyksessä trippi mittariin nyt siinä on InSP mutta se on huolto ilmaisin merivassa, kirjan mukaan,
Autoni on signum 2,0T -04 ja 60000km huolto on viimeksi tehty ja mittarissa 75000km huoltoväliksi ilmoittavat 30000km.
Tripin nollaus painikkeesta pitäisi näyttää siinä kiekkamittarin näytössä huoltoväli, mutta ei näy vaan matkamittarissa tripissä 1.7 ja kokonais km:ssä 00203.
Osaako joku kertoa mitä v..tua.

Kiitokset kaikille jotka vastaatte tietämättömälle v..tuilematta.
hietsu
'Senator'
'Senator'

Re: Signumin ihme ääni

Viesti Kirjoittaja hietsu »

ylli kirjoitti:Autostani kuuluu ihmeellinen ääni kuin kaksi metallia yhdessä vikvikvik tai jotain.
Olen tarkistanut lähes kaikki paikat, ääni kuuluu välillä, ihan kuin jarrupala olisi liian kulunut ja sen hankaa levyyn, palat näyttää kuitenkin ihan hyviltä. En ole tarkasti pystynyt paikantamaan mistä ääni tulee edestä vai takaa pakoputkesta vai mistä. Kaikki paikat olen käynynyt moneen kertaan läpi.
Epäilen jo että vika on pääni sisällä kun vikaa ei löydy.

Jos jollain ollut vastaavaa niin kertokaa mistä haen syytä, taikka onko ammattilaisilla ollut huollossa saamanlaisia oireitä.

Toinen kysymys onkin mittarista auto ollut n 6kk mut en ole kiinnittänyt huomiota käynnistyksessä trippi mittariin nyt siinä on InSP mutta se on huolto ilmaisin merivassa, kirjan mukaan,
Autoni on signum 2,0T -04 ja 60000km huolto on viimeksi tehty ja mittarissa 75000km huoltoväliksi ilmoittavat 30000km.
Tripin nollaus painikkeesta pitäisi näyttää siinä kiekkamittarin näytössä huoltoväli, mutta ei näy vaan matkamittarissa tripissä 1.7 ja kokonais km:ssä 00203.
Osaako joku kertoa mitä v..tua.

Kiitokset kaikille jotka vastaatte tietämättömälle v..tuilematta.
Oisko vaan huollossa mokanneet tuon huoltovälin ja tullut 15000km? kokonais km 00203? Voisko olla sen verran "yli" tosta huollosta jota herjaa? 1.7 on vaan ajettu ku on nollannu tripin???

Tollasia ajatuksia mulle tuli mieleen.
Mazda6 Sportwagon 2.0 Elegance -04
jamata
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jamata »

Ettei olis kivi levyn ja palan välissä tai jarrukilven välissä?
Skoda Octavia -08
pki
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja pki »

Ettei vaan kannattaisi kokeille opel huoltoon soittaa.. ?

En vaan aina jaksa ymmärtää näitä arvuutteluja, kun asian saisi selvitettyä paljon nopeammin soittamalla ihan oikeaan huoltoon.. :yawn:
Opel Astra Caravan Sport 1.8i vm. 94 - R.I.P.
Opel Vectra Caravan Sport 2.0t vm. 04
Opel Corsa 3ov. 1.2 vm.08 - R.I.P.
Vastaa Viestiin