3.0 24v kytkin porsii!
3.0 24v kytkin porsii!
Aika ennen näkemätön ongelma ainakin itselle, tarina lähtee liikkeelle viime syksystä jolloin voima ei enää mennytkään suunniteltuun osoitteeseen asti. Ensin epäilin vaihteiston porsineen mutta vika löytyikin kytkinlevyn kadonneista booreista, jotka olivat samalla syöneet kytkin akselin kelvottomaksi. Eihän siinä muu auttanut kuin uutta osa peliin: uusi levy ja vaihdelaatikko jossa oli kytkinakseli mitoissaan sekä painelaakeri. paineasetelmaa en katsonut aiheeliseksi vaihtaa koska se oli silmämääräisen tarkastelun perusteella lähes uusi, kuten myös levy booritusta lukuunottamatta. Nyt olen taas samalla tilanteessa: kytkinakseli kulunut kelvottomaksi ja levyn booritus kadonnut. Onko kellään samankaltaisia kokemuksia, tai osaako kukaan neuvoa miten boorituksen saisi kestämään inhimillisin kustannuksin?
-
ascona_hx40
- 'Senator'

- Viesti:
- Juzzi
- OCF Luisukunkku 2009

- Viesti:
no periaatteessa joo jos haluat sinne nytkyti nytkyti kytkimen... mulla PO-metal sintteri joka ei käyny kyllä iha suoraan mutta pikku modaamisella kyllä. tai sitten hommaat sen alkuperäisen massa vauhtipyörän jos on nyt teräksinen. silloin ne on kyllä kestänyt pidempään jos kytkimen ja laatikon spoorit virheettömät, mutta jos toinenkin on kulunut niin se syö heti toisen.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
-
ascona_hx40
- 'Senator'

- Viesti:
Itte en kyllä taida lähtee noita lootia aukomaan mut jos jostain löytäis sen ehyen kytkinakselin, niin kait siihen jonkun kaverin löytäis joka sen osais vaihtaa.
Ja jos olen ymmätänyt oikein ettei kytkinlevy ja vauhtipyörä ole yhteensopivia, niin silloinhan tuohon ilmeisesti on olemassa jousitetulla keskiölla oleva kytkinlevy joka auttaisi kestävyys ongelmaan?? Kytkinlevyhän menee jokatapauksella vaihtoon, joten ei viittis vauhtipyörääki vaihtamaan lähtee, rupee käymään budjetin päälle.
Ja jos olen ymmätänyt oikein ettei kytkinlevy ja vauhtipyörä ole yhteensopivia, niin silloinhan tuohon ilmeisesti on olemassa jousitetulla keskiölla oleva kytkinlevy joka auttaisi kestävyys ongelmaan?? Kytkinlevyhän menee jokatapauksella vaihtoon, joten ei viittis vauhtipyörääki vaihtamaan lähtee, rupee käymään budjetin päälle.
Re: 3.0 24v kytkin porsii!
Tarkasta öljypohjan paikka pituussuunnassa. Reissä toleranssia ja jos väärin niin vetää akselilinjauksen pieleen. Tämä ongelma kuluttaa rihlaukset. Yks osanen teräsvauhtipyörä ei kuluta sen enempää kuin kunnossa oleva vakiokaan. On myös mahdollista vakiovauhtipyörän rikkoontuminen ja kitkapinta siirtynyt. Vipattaa ja kuluttaa akselin samantien. Uusi kevyempi vauhtipyörä teräksinen meillä 250.-tumppiko kirjoitti:Aika ennen näkemätön ongelma ainakin itselle, tarina lähtee liikkeelle viime syksystä jolloin voima ei enää mennytkään suunniteltuun osoitteeseen asti. Ensin epäilin vaihteiston porsineen mutta vika löytyikin kytkinlevyn kadonneista booreista, jotka olivat samalla syöneet kytkin akselin kelvottomaksi. Eihän siinä muu auttanut kuin uutta osa peliin: uusi levy ja vaihdelaatikko jossa oli kytkinakseli mitoissaan sekä painelaakeri. paineasetelmaa en katsonut aiheeliseksi vaihtaa koska se oli silmämääräisen tarkastelun perusteella lähes uusi, kuten myös levy booritusta lukuunottamatta. Nyt olen taas samalla tilanteessa: kytkinakseli kulunut kelvottomaksi ja levyn booritus kadonnut. Onko kellään samankaltaisia kokemuksia, tai osaako kukaan neuvoa miten boorituksen saisi kestämään inhimillisin kustannuksin?

Marko Haverinen Sutii Oy Opel Tuning 0400-868595
Suomen paras valikoima Omega A,B ja Senator osia
Siinä tosiaanki on yks osanen teräs vauhtipyörä. Eli onko nyt niin että vaikka tuon terävauhtipyörän kaverina on jousittamattomalla keskiöllä oleva kytkin levy niin sen paketin pitäis kestää jos akselit vaan on linjassa.
Olen käsittänyt niin että tuo jousittamattomallakeskiöllä oleva kytkinlevy tarvii kaverikseen sen massavauhtipyörän?
Olen käsittänyt niin että tuo jousittamattomallakeskiöllä oleva kytkinlevy tarvii kaverikseen sen massavauhtipyörän?