Itsellä ollut molemmissa b-omegoissa tuota jäätymisongelmaa, siinähän ei varsinaisesti lukkopesä jäädy, eikä näinollen auta vaikka lukkopesää kuinka voitelisi. Noissa jäätyy tosiaan se lukitusmekanisti sieltä oven sisältä, itse pääsin tuosta kokonaan eroon vain purkamalla ovipahvit ja voitelemalla ne mekanismit öljyllä.Osbo kirjoitti:Ongelmana monesti pakkasilla jumittavat oven lukitusmekanismit. Eli kovilla pakkasilla, tai pienilläkin pesujen jälkeen saa varautua siihen, ettei ovet pysykään kiinni. Ilmeisesti lukkojen rasva jähmettyy. Kun ovista pitää vähän aikaa kiinni lujaa, lukko hiljalleen palautuu alas ja ovi pysyy taas kiinni. Yksilö- ja tapauskohtaista, näin mulla harvakseltaan talvisin.
Tämäkin tietysti tosiaan autokohtaista, mulla oli AINA apparin puoli jäässä, kuskin puoli toimi ihan ok ( johtuiko sitten siitä että sitä puolta useammin roplattiin auki ja kiinni.. )
Noissa vanhemmissa b-omegoissa on ruosteen lisäksi surkeat ajovalot ja sitten se keskuslukon "kaukosäätö" toimii ehkä noin 15 sentin päästä, ei pidemmältä
"koiranluut" menee kerran vuoteen ( ainakin näistä painavemmilla V6 moteilla olevista omegoista )