MV6 -94 autom. luistonesto ongelma.
MV6 -94 autom. luistonesto ongelma.
Moro. Kun ajaa risteykseen tai valoihin ja automaattilaatikko vaihtaa ykköselle niin kone ryntää ja laskee sitten kierrokset hiljaa tyhjäkäynnille. Myöskään polttoaineen syöttö ei katkea kun nostaa kaasun pois yli 80:ssä, kone syöttää silti 3-4 litraa. Kaikki ongelmat häviää kun kytkee TC:n pois päältä. Mitä TC lukee tai miten se toimii kun se aiheuttaa moiset ongelmat ja jos joku viisas vielä tietäisi kertoa kuinka tuo korjataan. Koko kesä ajettu ilman TC:tä mutta talveksi olisi kiva olla kunnossa.
Käytin auton ennen kesälomaa Metroautossa ja sieltä löytyi vikakoodit: moottorin puolella 21 kaasuläpän asentoanturin jännite korkea ja vaihteiston puolella 76 väärä moottorin kaasuläppä kuormitussignaali sekä 81 sytytyksen katkaisujännite korkea. Kaasuläppä anturi kokeiltiin vaihtamalla uuteen ja ei vaikutusta. Sain auton takaisin ja kaveri lupasi soitella tutkittuaan asiaa koneelta. Kaveri soitti 5 min ennen kesälomaansa ja sanoi, että pitää tutkia luistonestoa ja abs:siä. Tuosta sitten hokasin kokeilla ilman luistonestoa ja niinpä kaikki rupes toimimaan. Joten luistonesto aiheuttaa häiriöö, mutta en tiedä mitä se mittaa automaatilla varustetusta vehkeestä. Abs:t toimii ihan hyvin eikä herjaa mitään.
Kävin just katsastuksessa ja läpi meni. Auton alla pällistellessäni huomasin, että takana toinen abs anturi on hammsaskehästä noin 1-2 mm päässä ja toinen on hiukan jopa osunut siihen ja siinä oli myös likaa. Mikä on anturin oikea etäisyys hammaskehästä. Josko tuosta likaisesta ja kiinniottaneesta anturista löytyisi syy?
Nyt kun tuli puheksi, niin olen pari kertaa ihmetellyt täsmälleen samanlaista vikaa omassa omegassa. Lähinnä huomannut, kun maantiellä nostaa jalan kaasulta ja kulutukseksi jää silti tuo pari kolme litraa per satanen. Keväällä teki ensimmäisen kerran ja toisen kerran joskus viime viikolla. Jos ilmenee vielä, niin pitääpä puottaa kokeeksi tc pois...
Eipä tuo anturin putsaus mitään auttanut. Joku sano, että kannattaa mitata anturit. Mitäs ohmeja noiden abs antureiden pitäisi antaa ja miten ne mitataan ja millä etäisyydellä antureiden pitäisi olla siitä hammaskehästä. Herne ollu nenässä jo pitempään. Tän mittauksen jaksan vielä tehdä ja sitten auto menee Metroauton sähkärille, joka veloittaa vaivaiset 99€ tunnilta.
Ohmi lukuja en tiedä, mutta itse mittaisin kaikki anturit ja jos joku näyttää eri lukemaa, niin siitähän se selviää...NI-TO kirjoitti:Eipä tuo anturin putsaus mitään auttanut. Joku sano, että kannattaa mitata anturit. Mitäs ohmeja noiden abs antureiden pitäisi antaa ja miten ne mitataan ja millä etäisyydellä antureiden pitäisi olla siitä hammaskehästä. Herne ollu nenässä jo pitempään. Tän mittauksen jaksan vielä tehdä ja sitten auto menee Metroauton sähkärille, joka veloittaa vaivaiset 99€ tunnilta.
Opel Omega B2 2,5 V6
Ex:Opel Omega Stw MV6
Ex:Opel Omega Stw MV6
Pitäisikö polttoaineen syötön katketa vielä miten pienissä nopeuksissa?AT kirjoitti:Nyt kun tuli puheksi, niin olen pari kertaa ihmetellyt täsmälleen samanlaista vikaa omassa omegassa. Lähinnä huomannut, kun maantiellä nostaa jalan kaasulta ja kulutukseksi jää silti tuo pari kolme litraa per satanen. Keväällä teki ensimmäisen kerran ja toisen kerran joskus viime viikolla. Jos ilmenee vielä, niin pitääpä puottaa kokeeksi tc pois...
Itse olen huomannut että katkaisee syötön vain silloin kun vauhtia on yli 65km/t
Autona MV6 '95
No niin mitattu on ja:
Oikea taka 1684 ohmia
Vasen taka 1673 ohmia
Oikea etu 1542 ohmia
Vasen etu 1562 ohmia
Anturien etäisyys kehästä oli 0.8-1mm kaikissa.
Mitäs noista nyt pitäis ajatella? Kait ne anturit ainakin on kunnossa. Sen huomasin koeajolenkillä, että kun antoi kenkää asfaltilla (oli just satanut) niin , että luistonesto joutui hommiin niin auto rupesi taas toimimaan oikein. Sammutuin auton ja toistin kokeen ja sama lopputulos. Eipä kait sitten muuta kuin auto Metroautoon syyniin.
Oikea taka 1684 ohmia
Vasen taka 1673 ohmia
Oikea etu 1542 ohmia
Vasen etu 1562 ohmia
Anturien etäisyys kehästä oli 0.8-1mm kaikissa.
Mitäs noista nyt pitäis ajatella? Kait ne anturit ainakin on kunnossa. Sen huomasin koeajolenkillä, että kun antoi kenkää asfaltilla (oli just satanut) niin , että luistonesto joutui hommiin niin auto rupesi taas toimimaan oikein. Sammutuin auton ja toistin kokeen ja sama lopputulos. Eipä kait sitten muuta kuin auto Metroautoon syyniin.
Päätetääs tämä aihe. Kun vaihdoin talvirenkaat alle syksyllä ongelmat hävis ja kaikki toimi ja olin tyytyväinen, että kävipä säkä. Kun vaihdois taas kesägummit alle ongelmat palas kaikki. No viddu mä kiroilin vähän aikaa kunnes tajusin, että syy on renkaissa. Edessä on 205/55 ja takana 205/60
ja se sekoittaa TC:tä huikan kun tulee eri signaalia edestä ja takaa. Eilen laitatin eteenkin 205/60 ja kaikki ongelmat poistui. Sanoohan sen maalaisjärkikin, että kun on TC:tä ja abseja niin joka nurkassa pitää olla samankehäinen rengas.