Jätkät sotkee jotain sähkörimpuloita polttistopicciin
Olisi itselläkin muutama sähköpeli,mutta eipä jaksa niitten kanssa puljata,kun pitäisi ostaa sellaiset 10kpl irtokennoja ~10€ kpl ja uusi laturi...
TJT kirjoitti:Jätkät sotkee jotain sähkörimpuloita polttistopicciin
Olisi itselläkin muutama sähköpeli,mutta eipä jaksa niitten kanssa puljata,kun pitäisi ostaa sellaiset 10kpl irtokennoja ~10€ kpl ja uusi laturi...
No anteeks! pitää sitte vissiin alottaa näille rimpuloille oma topicci.
Putte kirjoitti:Mistä sä veikka muuten tilasit tuon subarun? ilmeisesti sama moottorin kuin tuossa racing factoryn vehkeessä? etkös sä kaikki muut osat tilannut sitte erikseen?
Mä tilasin tuon Suben tuolta Racingfactoryn kautta, sitä ei ollut silloin saatavana kuin kasattavana mallina, tilasivat sen jostakin ulkomaan putiikista. Noppari, akku, laturi, vastari, servot ja ohjain oli tilattava erikseen
Kyllähän tossa on tullut taas heräteltyä pikku asson(1:18 ) akkuja, viime talven jäljiltä
Pääsee talvella jollakin "treenaan"... Mutta toivottavasti valkeekoskelle pääsis taas polttiksilla ajeleen sisälle
veikka81 kirjoitti:Tänään tuli haettua postista laturi ja ajoakku , maksohan nuo, mutta toisen akun rakennan itse jos vaikka säästäis pikkuisen rahukkia
Mitä tos akussa on voltteja? 7.2? pitäis varmasti tilata sama setti kun sulla. ei toi yksi akku riitä mihinkään.
veikka81 kirjoitti:Tänään tuli haettua postista laturi ja ajoakku , maksohan nuo, mutta toisen akun rakennan itse jos vaikka säästäis pikkuisen rahukkia
Mitä tos akussa on voltteja? 7.2? pitäis varmasti tilata sama setti kun sulla. ei toi yksi akku riitä mihinkään.
Tamiya liitin 7.2 volttia 4200 Mah
NI-MH
Ok. Muuten hyvä mutta tossa auton pakkauksessa lukee että: Never use Ni-MH batteries or battery with voltage in excess of 1.5v per cell. pitää ettiä sitten noita Ni-CD akkuja.
Putte kirjoitti:
Ok. Muuten hyvä mutta tossa auton pakkauksessa lukee että: Never use Ni-MH batteries or battery with voltage in excess of 1.5v per cell. pitää ettiä sitten noita Ni-CD akkuja.
Öö, mitäs tekee 7,2/ 6?
Kyllä ne ni-mh ja ni-cd kennot on ihan samalla 1.2V nimellisjännitteellä.
XciD kirjoitti:Eikun harjatonta ja uutta noparia ostamaan... =))))) MARS!
Koska tavan mosat ei tykkää NI-MH Virrasta..
Tälle olisi ihan kiva kyllä kuulla jotain sähköopillista perustetta.
Putte kirjoitti:
Öö, mitäs tekee 7,2/ 6?
Kyllä ne ni-mh ja ni-cd kennot on ihan samalla 1.2V nimellisjännitteellä.
No noin siinä pakkauksessa mainittiin. en tiedä sitten.
^voipi olla ettei sitten kaikki nopeudensäätimet tykkää noista Ni-Mh akuista syystä tai toisesta.
Itse en ole kyllä saanut yhtään noparia tai moottoria niillä rikki...
E: tai itseasiassa todennäköisesti tuo varoitus johtuu lähinnä siitä,että laturi ei välttämättä ole sovelias lataamaan ni-mh akkuja.
Nopeudensäädin ja moottorihan ei sitä tiedä mistä se sähkö tulee....
TJT kirjoitti:^voipi olla ettei sitten kaikki nopeudensäätimet tykkää noista Ni-Mh akuista syystä tai toisesta.
E: tai itseasiassa todennäköisesti tuo varoitus johtuu lähinnä siitä,että laturi ei välttämättä ole sovelias lataamaan ni-mh akkuja.
Nii voi olla että on tuon laturin takia. No taidan nyt aluksi ostaa kuiteski kaksi noita Ni-cd akkuja.
Eiku perskeles. tuohan taitaakin tarkoittaa että ohjaimessa ei saisi käyttää noita Ni-Mh akkuja.
TJT kirjoitti:^voipi olla ettei sitten kaikki nopeudensäätimet tykkää noista Ni-Mh akuista syystä tai toisesta.
Nii voi olla että on tuon laturin takia. No taidan nyt aluksi ostaa kuiteski kaksi noita Ni-cd akkuja.
Eiku perskeles. tuohan taitaakin tarkoittaa että ohjaimessa ei saisi käyttää noita Ni-Mh akkuja.