Tyhmiä kysymyksiä (Ei Opeleista).

Tänne kaikki vitsit, hauskat jutut, netistä löydetyt hauskat linkit, autoihin liittymättömät gallupit ja muu vastaava.
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Zafira »

=Pasi= kirjoitti:
Zafira kirjoitti:Saako B-kortilla ajaa mopoa?
Saa ja ei, riippuu syntymäajastasi.

Mopon ajamiseen tiellä tarvitaan ajokortti. M-luokan ajokortti on pakollinen 1.1.1985 tai sen jälkeen syntyneille mopoilijoille, jos heillä ei jo ole moottoripyörän tai auton ajamiseen oikeuttavaa ajokorttia. Mopon kuljettamiseen ei vaadita ajokorttia, jos mopoilija on syntynyt ennen 1.1.1985. Kevyen nelipyörän kuljettamiseen sen sijaan vaaditaan aina vähintään M-luokan ajokortti.

Lähde Liikenneturva: http://www.liikenneturva.fi/fi/turvatie ... /index.php
Siis saan ajaa mopoa, ku mulla on auton ajamiseen oikeuttava kortti?
Fouli
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Fouli »

Kyllä saat :roll:
=Pasi=
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja =Pasi= »

Zafira kirjoitti:
=Pasi= kirjoitti:
Saa ja ei, riippuu syntymäajastasi.

Mopon ajamiseen tiellä tarvitaan ajokortti. M-luokan ajokortti on pakollinen 1.1.1985 tai sen jälkeen syntyneille mopoilijoille, jos heillä ei jo ole moottoripyörän tai auton ajamiseen oikeuttavaa ajokorttia. Mopon kuljettamiseen ei vaadita ajokorttia, jos mopoilija on syntynyt ennen 1.1.1985. Kevyen nelipyörän kuljettamiseen sen sijaan vaaditaan aina vähintään M-luokan ajokortti.

Lähde Liikenneturva: http://www.liikenneturva.fi/fi/turvatie ... /index.php
Siis saan ajaa mopoa, ku mulla on auton ajamiseen oikeuttava kortti?
No niin tuon ymmärrän, edittiä ehtisinkin jo tuonne aikasempaan viestiini laittamaan, mutta ei kerennyt tähän quoteen :P
Savolainen
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Savolainen »

Jarno kirjoitti:
Saa jos on syntynyt ennen vuotta 1985.
Ei pojat näin, joku vielä uskoo :)

Otetaan nyt alusta, että tulee oikeaakin tietoa.

A1, A ja B -kortilla saa kuljettaa mopoa. Ennen vuotta 1985 syntyneillä ei tarvita M-korttia, vaikka henkilöllä ei olisi mitään muutakaan ajokorttia.

1985 jälkeen syntyneillä vaaditaan mopon kuljettamiseen M-kortti, ellei ole A1, A tai B-luokan ajokorttia.
Jarno
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Jep, itsekkään en ajatellut loppuun asti.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Opel Antara 3.2
mimmix
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja mimmix »

ei juma :lollis: :lollis:

mulla on rekkakortti, mutten saa ajaa mopoa ku ei ole m-korttia Kuva
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn
=Pasi=
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja =Pasi= »

mimmix kirjoitti:ei juma :lollis: :lollis:

mulla on rekkakortti, mutten saa ajaa mopoa ku ei ole m-korttia http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/a065.gif
Kai sinulla myös B kortti on? vaikka C oliskin se lopullinen kirjain? eli saat ajaa mopoa.
Minulla kyllä ei ole kuin B eli omaa kokemusta ei ole.
Riisikippo
Minut on bannattu!

Viesti Kirjoittaja Riisikippo »

=Pasi= kirjoitti:
mimmix kirjoitti:ei juma :lollis: :lollis:

mulla on rekkakortti, mutten saa ajaa mopoa ku ei ole m-korttia http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/a065.gif
Kai sinulla myös B kortti on? vaikka C oliskin se lopullinen kirjain? eli saat ajaa mopoa.
Minulla kyllä ei ole kuin B eli omaa kokemusta ei ole.

veikkaan että ei mimmixillä oo rekkakorttii vaan kuorma-autokortti eli C, ja se kun on niin on pakko olla myös B... Eli veikkaan että löytyy BC kortti??
mimmix
'Diplomat'
'Diplomat'

Kuva
Always be yourself
then always be a unicorn
Riisikippo
Minut on bannattu!

Viesti Kirjoittaja Riisikippo »

^^ ??
Juheksi
in memoriam
in memoriam
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juheksi »

"Rekka"kortin luokka on CE(E jonkin luokan perässä tarkoittaa ajoneuvoyhdistelmää). 1985 jälkeen syntyneillä pitää olla vähintään M -luokan ajokortti kuljettaakseen mopoa. T-luokan ajokortti ei oikeutta kuljettamaan mopoa -85 jälkeen syntyneitä.
Ennen -85 syntyneet saavat kuljettaa mopoa ajo-oikeudetta(eli ilman mitään ajokorttia).
NOesc
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Viesti Kirjoittaja NOesc »

Kun tässä nyt on puhetta ajokortista niin, mulla alkaa tuo ajokortti vähän rispaantua (nurkastakin on lohjennyt pala) joten kuinka maksaa uusi kortti? -(z)-
1.3OHC -81 / X20XEV -98
I know i dont know the right way..
mimmix
'Diplomat'
'Diplomat'

Eikun sitä vaan nauroin kun hokasitte vähän väärin... Se oli minulta huonosti muotoiltu heitto.
Tiedän kyllä, että C on kuorma-auto ja E rekka (joo, ja tiedän jopa mitä eroa on rekalla ja kuorma-autolla) ja että B-kortilla saa ajaa mopoa. Minulla ei siis ole rekkakorttia, eikä edes kuorma-autokorttia. Mopolla saan sentään ajaa :lol: Nauroin vaan sitä kommenttia, ettei muka saisi ajaa mopoa vaikka on B-kortti... Lisäsin vettä myllyyn, että ajatelkaa jos asia olisi niin, ja jollain olis rekkakortti muttei silti sais mopoa ajaa :D

NOesc, taitaa olla n. 40€ mitä pitää uudesta kortista maksaa.
Always be yourself
then always be a unicorn
Juheksi
in memoriam
in memoriam
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juheksi »

mimmix kirjoitti:Eikun sitä vaan nauroin kun hokasitte vähän väärin... Se oli minulta huonosti muotoiltu heitto.
Tiedän kyllä, että C on kuorma-auto ja E rekka (joo, ja tiedän jopa mitä eroa on rekalla ja kuorma-autolla) ja että B-kortilla saa ajaa mopoa. Minulla ei siis ole rekkakorttia, eikä edes kuorma-autokorttia. Mopolla saan sentään ajaa :lol: Nauroin vaan sitä kommenttia, ettei muka saisi ajaa mopoa vaikka on B-kortti... Lisäsin vettä myllyyn, että ajatelkaa jos asia olisi niin, ja jollain olis rekkakortti muttei silti sais mopoa ajaa :D
Tämä saattaisi koskea sitä settiä et -85 jälkeen syntyneet saa ajaa mopetilla B(tai vaikka ABCEDE) -kortilla mut jos ajo-oikeus on syystä tai toisesta hyllytetty niin et saa ajaa mopolla.
Toisinkuin ennen -85 syntyneet.
Tunari-82
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tunari-82 »

Saako esim.kamelilla tai norsulla ratsastaa alkoholin vaikutuksen alaisena?
Olis aika kätevä kesällä terassi reisuja silmällä pitäen,köyttää vaan siihen terassin tolppaan kiinni ja heitää paali heiniä eteen.
Yöllä sitten ratsastaisi grillin(autoluukun) kautta kotio.
Vastaa Viestiin