Omega B moottori / vaihteisto kysymyksiä

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
mfl
'Agila'

Omega B moottori / vaihteisto kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja mfl »

Menin sitten ja ostin tommoisen Opel Omega B 2.5 V6 ja olisi hieman kysyttävää.

Onko kyseisen mallin automaattilaatikko miten kestävä? Olin paikantavinani pientä rahinan tapaista eilen ja tänään tietyllä kierrosalueella etupenkkien välistä pohjasta. Tein kuitenkin pikaisen päätöksen, että se periaatteessa voisi olla myös pakoputkikin mikä ottaa runkoon kun välillä käynnistettäessä se selvästi ottaa runkoon.
Automaatti kuitenkin vaihtaa vaihteet tosi pehmeästi ja hyvin eikä luista ollenkaan.

Lisäksi Omega varsinkin toisella käynnistyksellä (jos ei starttaa ekalla) päästää pienoisen pilven putken päästä joka on aikalailla lähes pakokaasun väristä.
Öljyä kone ei syö ja nesteetkin pysyvät siellä missä pitääkin, joten onko tuo normaalia kyseiselle koneelle?

Lämmintä Omegan konetta saa yleensä sahata jonkun aikaa käyntiin (kylmänä lähtee laakista), joten olisiko tulppien vaihdolla mitään vaikutusta asiaan?
Kaasua ei viitti antaa, kun autossa kuitenkin on katalysaattori.

Muuten olen kyllä ollut todella tyytyväinen, että olen valinnut taas Opelin alleni :-)

Olisin kiitollinen jos saisin tyhjentäviä vastauksia, jotta voin taas rauhassa jatkaa ajelua :-)
Ari-S
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

taitaa kuulua tähän viileeseen ja kosteeseen ilmaan että tulee huurua putkesta. toki voihan se vähän sieltä laskee ööliäkin. jos automaatin öljyistä oo tietoa niin kannattaa vaihtaa jossain asiantuntevassa liikkeessä, ja vaikkapa redlinen öljyt sinne
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Vastaa Viestiin