Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Mulla on vm.06 oleva 1.6 bensa astra. Ajettaessa millä tahansa vaihteella ja pintakaasulla, kierrosten ollessa 2000-3000, kuuluu sellaista tosi korkeaa sirinää. (voisi melkein verrata turbon ääneen) Kun nostaa kaasun tai painaa enemmän kaasua se ääni loppuu. Mutta siis pintakaasulla se kuuluu. Tyhjäkäynnillä sitä ääntä taas ei kuulu. Opel huollossa eivät mukamas osaa paikallistaa sitä ääntä. Joten osaisko joku täällä auttaa? Kiitos jo etukäteen!!!
Janne M kirjoitti:Oisko sähkähydraulisen ohjaustehostimen pumppu? Kaverin vanha H Astra piti samanmoista ääntä =normaalia.
Rehellisesti sanottuna mulla ei ole minkäänlaista käsitystä mistä se voi kuulua. En ole mikään meedio Opelien enkä autojen kanssa yleensäkään. Siksipä tätä asiaa täältä kyselin, että saisi edes jotain valaistusta asiaan. Ymmärsinkö oikein että, ääni on siis ihan normaali?
tuskanen kirjoitti: Ymmärsinkö oikein että, ääni on siis ihan normaali?
Tuota nyt on mahdoton sanoa ilman tietoa äänen alkuperästä. Ei kai auta kuin pistää kaveri polkemaan kaasua ja itse työntää pää pellin alle ja yrittää paikallistaa.
Mulla on samanlaista oiretta -97 Astrassa. Olen pää konehuoneessa yrittänyt tutkia äänen lähdettä, tällä hetkellä vaihtoehdot ovat lähinnä vesipumpun laakeri tai ohjaustehostimen laakeri. Ei ihan tarkkaan pysty sanomaan, ääni on niin voimakas. Mitenköhän saisin varmuuden asiasta?
Pikaisia vastauksia kaipailisin, perjantaina on edessä 500 kilsan matka ja mietin uskaltaako lähteä pelkäämättä tienposkeen jäämistä..
Kiitos!
mulla 03 1.8 vectra pitää kanssa tyhjäkäynnilla sirinää on kun heinasirkka puolitoista vuotta sitä pitäny eikä mitään sen kummempaa ole tapahtunu.
en kyllä tiedä onko sama ääni kyseessä.
venttiilikoppa "halki". Menee sieltä sisältä siis sillee sököks että alkaa viheltämään. Juuri yksi vastaava vika korjattiin ja oli oikeesti aika perkeleen hankala paikallistaa ääni. Tietenkään en voi 100% varma asiasta olla, mutta heti ensimmäisen tuo tuli mulle mieleen.
koita jostain saada sellanen stetoskooppi viritelmä lainaan.. eli muuten sama systeemi kun lekurissa mut sen kupin tilallla millä kuuntelee keuhkoi yms niin on metallinen pilli.. eile sellasel etittii kaveri audista oudon äänen aiheuttajaa..
Tuohon ipan viestiin vielä laturista etummainen ja takimmainen laakeri osaa pitää rikki mennessää ihan hyvää ääntä. Nimimerkillä tielle jättänyt kun leikkas etummainen ja takimmainen laakeri kiinni. Metalli silsua laturitäynnä Ei pyöriny enää konekkaan kun laturi leikkas kiinni
Opel Omega B X25xe (Rakas rakoperse)
Opel Vectra C2 OPC
Daewoo Evanda
Vaikuttaako koneen lämpötila mitenkään että kuuluuko ääntä vai ei? Edelleen olen sen venttiilikopan kannalla. Menee sieltä huohotus kanavistosta venttiilikopan sisältä jotenkin paskaks ja alkaa viheltelemään...Eikä näy vika vaikka ottaa kopan kännyyn.