Oraakkeli kirjoitti:Ja btw, minä en ainakaan luota pätkääkään ihmiseen, joka vetää tiukan paikan tullen aseen esiin ja laikaisee sen. Sama herra kenties seuraavassa piiritystilanteessa tykin varressa pistää mielen hiljaiseksi.
Taaskaan ei voi itse tilannetta kommentoida, kun en siellä ole ollut.
Mutta muuten off-topicia liittyen lainattuun lauseeseen.
Joskus se on vaan pakko laukaista, tai varautua aseen käyttöön. Tai optimaalinen tilanne olisi, jos poliisin Glock / X-26 Taserista tulisi ekana sellainen lentokyltti: Pum, seuraava saattaa jo sattua. Saman paperin kääntöpuolella olisi kriisikeskuksen puhelinnumero, kun pahaa poikaa melkein sattui, ja joutui lähes ottamaan luodista; vaikka itse sitä toiminnallaan kerjäsikin. Mahdollisesta yhteiskunnan vahingonkorvauksestakin olisi jo pieni esite samassa, koska tuli pelkotiloja ja melkein kärsimystä.
Samalla liipaisin voisi yhdistää jonnekin kukkahattutätien halauskerhon kuumaanlinjaan. Tulisivat ja halaisivat siltä rikolliselta sen pahan olon pois, eipähän enää uhkaisi esimerkiksi aseella poliiseja. Yhteiskunnan vikahan se loppujen lopuksi on, kun on niin paha olla.