omega b-takapään puslat?? väärä osasto taitaa olla....

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
ouppelixi
'Senator'
'Senator'

omega b-takapään puslat?? väärä osasto taitaa olla....

Viesti Kirjoittaja ouppelixi »

:cry: snif.. kävin auton alla, kun täytyy laittaa toi vetolaite tuohon omenaan ja huomasin, että kuskipuolen takakummi on sisäreunaltaan täysin kulunut-kangas paistaa jo.. :evil: :evil: onko kokemuksia mistähän tuo vois johtua! Nivel pusla tai jokin muu. Vaihdoin etupäähän alatukivarret uudet ja kävin purmosella Joensuussa nelipyöräsuuntauksessa ja hyö sanoivat, että takapää olis kohdallaan,noin 2-kk:tta sitten. Autossa alla 17" 225/45 , olleet kyllä jo pari kesää, siis mulla ollessa.

Niin ja tuon pakoputken pois saanti ilman ärräpäitä ja kierretappeja on lienee mahdottomuus...siis se ekan pätkän ja keski pätkän liitos on kyseessä. kannattaisko vaan katkaista pultit ja porata läpipultille reijät siihen laippaan. Huom. irroitan keskipätkän pois koska vaihdan sen uuteen(siis jos joku ihmettelee, että mitä se sitä keskipätkää irroittaa jos koukun kiinnittää...:roll:

Millä olette leikanneet takapuskuriin aukon/loven koukkua varten?? Kyseeessä on kiinteä koukku. :roll: :-?
kiitos avustanne taas. :wink:
Ascona 2.0 S vm. 1980
ouppelixi
'Senator'
'Senator'

Re: omega b-takapään puslat?? tai jotain.

ouppelixi kirjoitti::cry: snif.. kävin auton alla, kun täytyy laittaa toi vetolaite tuohon omenaan ja huomasin, että kuskipuolen takakummi on sisäreunaltaan täysin kulunut-kangas paistaa jo.. :evil: :evil: onko kokemuksia mistähän tuo vois johtua! Nivel pusla tai jokin muu. Vaihdoin etupäähän alatukivarret uudet ja kävin purmosella Joensuussa nelipyöräsuuntauksessa ja hyö sanoivat, että takapää olis kohdallaan,noin 2-kk:tta sitten. Autossa alla 17" 225/45 , olleet kyllä jo pari kesää, siis mulla ollessa.

Niin ja tuon pakoputken pois saanti ilman ärräpäitä ja kierretappeja on lienee mahdottomuus...siis se ekan pätkän ja keski pätkän liitos on kyseessä. kannattaisko vaan katkaista pultit ja porata läpipultille reijät siihen laippaan. Huom. irroitan keskipätkän pois koska vaihdan sen uuteen(siis jos joku ihmettelee, että mitä se sitä keskipätkää irroittaa jos koukun kiinnittää...:roll:

Millä olette leikanneet takapuskuriin aukon/loven koukkua varten?? Kyseeessä on kiinteä koukku. :roll: :-?
pakoputki ongelma ratkaistu/ tehty. eli porattu pultit pois ja uusi putki kiinni läpipultilla. MUTTA MILLÄS LEIKKAISI PUSKURIA----RÄLLÄKÄLLÄKÖ OISI PARAS?? VAI KUVIO SAHA??
Ascona 2.0 S vm. 1980
saippu
'Kadett'
'Kadett'

Omegan takapää

Viesti Kirjoittaja saippu »

Kummit kuluu sisäreunasta jos paljon kuormaa tai madallettu alusta. Camberissa ei säätöjä joten ei saa kohdalleen orggis osin tunexilta löytyy säädettävät puslat taakse.
Turun lepo liikkeessä nyt vielä pähkäilevät mitä mun auton takapäälle tehtäisiin jotta pysyttäis orggis osissa ja kumit ei kuluis paskaks. -(z)-
Pitää olla tilaa harrastaa
ouppelixi
'Senator'
'Senator'

Re: Omegan takapää

saippu kirjoitti:Kummit kuluu sisäreunasta jos paljon kuormaa tai madallettu alusta. Camberissa ei säätöjä joten ei saa kohdalleen orggis osin tunexilta löytyy säädettävät puslat taakse.
Turun lepo liikkeessä nyt vielä pähkäilevät mitä mun auton takapäälle tehtäisiin jotta pysyttäis orggis osissa ja kumit ei kuluis paskaks. -(z)-
-(z)- eli kun mulla ei ole madallettu, eikä oikeestaan ikuna pahemmin kuormaakaan (ainakaan liikoja), niin syy voi olla liian leveät kumit?? :roll: Miten puslien välyksen/ kuluneisuuden voi todeta, päältä (siis alta) päin ne näyttää eheiltä... kai :no: :whack:
Ascona 2.0 S vm. 1980
Juge127
OCF Staff
OCF Staff

Viesti Kirjoittaja Juge127 »

ouppelixi kirjoitti: Millä olette leikanneet takapuskuriin aukon/loven koukkua varten?? Kyseeessä on kiinteä koukku. :roll: :-?
Eikös siinä takapuskurissa ole sellainen "lippa" minkä saa tai nostettua ylös pois koukun kohdalta. Näin ainakin omassa b omegassa.
Ascona B - Manta B - Manta B - Omega B2 - Rekord - Rekord E2 - Vectra A2
ouppelixi
'Senator'
'Senator'

Juge127 kirjoitti:
ouppelixi kirjoitti: Millä olette leikanneet takapuskuriin aukon/loven koukkua varten?? Kyseeessä on kiinteä koukku. :roll: :-?
Eikös siinä takapuskurissa ole sellainen "lippa" minkä saa tai nostettua ylös pois koukun kohdalta. Näin ainakin omassa b omegassa.
Jaa, mulla on vm.2000 farkkuomena ja ei oo lippaa kuin sen oman vetolenkin kohdalla. :-? Mutta eipä huolta 8) mää rälläkällä ja katkaisulaikalla siihen sirautin oikein komian kolon :lollis: :lollis: nyt on enää toi sähköpuoli laittamatta, mutta sekin on pistokkeella, joten ei liene ylivoimainen tehtävä -(z)- ---> kuuluisia viimeisiä sanontoja.
Ascona 2.0 S vm. 1980
Speitan
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speitan »

ouppelixi kirjoitti:
Juge127 kirjoitti:
Jaa, mulla on vm.2000 farkkuomena ja ei oo lippaa kuin sen oman vetolenkin kohdalla. :-? Mutta eipä huolta 8) mää rälläkällä ja katkaisulaikalla siihen sirautin oikein komian kolon :lollis: :lollis: nyt on enää toi sähköpuoli laittamatta, mutta sekin on pistokkeella, joten ei liene ylivoimainen tehtävä -(z)- ---> kuuluisia viimeisiä sanontoja.
Kyllä olen ainakin itse nähnyt vetokoukun asennettuna ihan siihen puskurin "päälle" ilman loven tekemistä. Tiedä sitten mikä koukku oli kyseessä. Sen verta se muovipuskin kuitenkin taipuu.
Juge127
OCF Staff
OCF Staff

Viesti Kirjoittaja Juge127 »

ouppelixi kirjoitti:
Juge127 kirjoitti:
Jaa olikin kyse B2 mallista, sitten on vähän erilaiset puskimet...
Ascona B - Manta B - Manta B - Omega B2 - Rekord - Rekord E2 - Vectra A2
Vastaa Viestiin