Vaihdelaatikko hajoamassa?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
-a-
'Agila'

Vaihdelaatikko hajoamassa?

Viesti Kirjoittaja -a- »

Minulla on 2.5 V6 B vectra. Ykkös vaihteelle vaihtaessa kuuluu pieni pamahdus (Ei aina) , mistä se voisi johtua?
Katana
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Katana »

Asut ampumaradan vieressä ja aina kotiristeykseen tullessa laitat ykkösen silmään..?? :roll:
En keksi!! Kerro!?!

Mutta oikeasti, tarkennatko hieman, siis mistä päin tuo ääni kuuluu ja meneekö pykälä silmään sujuvasti? Tapahtuuko tuo pamahdus vaihdettaessa suoraan ykköselle ensimmäisenä vai isommilta vaihteilta alemmas tultaessa?
Calibra 2.0i 16v -91
jazari75
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jazari75 »

Kuten katana kertoi, niin hienoinen tarkennus ei ole pahitteeksi :wink:

Mutta lonksahduksiahan voivat päästellä vaikka finaalissa oleva/t sisem/pi/mät vetonivel/et, jos niikseen tulee.
"Oli pimeä, pyysit savuketta - sanoit kai olevasi valokuvamalli. En muista nimeä, en muista osoitetta - sä olit minulle aivan liian kallis" - Gösta
-a-
'Agila'

Viesti Kirjoittaja -a- »

Joo eli pykälä menee päälle kyllä ihan moitteettomasti mutta joskus se vaan "paukahtaa" . ainaki luulen et se tulee laatikosta ku muille vaihteille vaihtaessa ei minkään laista paukahdusta kuulu. täytyy kuunnella vähän tarkemmin ens kerral ja varmistaa et tuleeko se ääni sielt laatikosta. :D
miikacd
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja miikacd »

Kuuluuko paukahdus jos et päästä siinä p-asennossa autoa lepäämään sen "parkkivaihteen"päälle.
Siinä on kuitenkin pieni välys eli jos laitat parkin päälle ja nostat jalan jarrulta auto valuu pari senttiä ja
jää siihen lepäämään.Jos en itse käytä käsijarrua ja auto on vaikka vähän alamäessä ja vaihdan p:ltä d:lle niin joskus se pikkaisen kolahtaa.Vaikea selostaa...
Katana
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Katana »

miikacd kirjoitti:Kuuluuko paukahdus jos et päästä siinä p-asennossa autoa lepäämään sen "parkkivaihteen"päälle.
Siinä on kuitenkin pieni välys eli jos laitat parkin päälle ja nostat jalan jarrulta auto valuu pari senttiä ja
jää siihen lepäämään.Jos en itse käytä käsijarrua ja auto on vaikka vähän alamäessä ja vaihdan p:ltä d:lle niin joskus se pikkaisen kolahtaa.Vaikea selostaa...
Ei taida olla kyse automaattilaatikosta tässä autossa :roll:
Calibra 2.0i 16v -91
Vastaa Viestiin