Niin, onhan siis itsellenikin vaihdettu laatikko takuuseen... Eli ongelmia on ollut, mutta silti en vaihtaisi manuaaliin.Janne M kirjoitti:Itse vieroksun noita C Vectroissa olleita automaatteja, sillä niissä on oluut TODELLA paljon vikoja ja moneen on jouduttu vaihtamaan jopa uusi vaihteisto ->ongelmat saattaneet kuitenkin jatkua.
Vectra 3.0 CDTI 130 kW (177 hp) käyttökokemuksia
Nykyään jotain ihan muuta...
EX: Opel Vectra Wagon 1.9 CDTI
On totta ettei "pohjavääntö" ole niin massiivinen kuin olettaisi, varsinkin verrattuna siihen kun kaasua painaa. Mutta on liioittelua sanoa liikkeellelähdön olevan vaikeaa tai hankalaa. Ei se minusta tottumista vaadi.
Itselläni on manuaali, kuten edellisestä varmaan voi päätelläkin. Välitykset ovat aika pitkät varsinkin siellä yläpäässä, muistaakseni 1000k/min mennään jotain 55 km/h.
Huoltoja on tullut tähän mennessä tasan yksi + yksi öljynvaihto. En muista hintaa, mutta ne on kaikki aina älyttömän hintaisia. Ihmettelen jos joku sanoisi merkkikorjaamon huoltoa halvaksi.
Hiukkassuodatinta ei ittellä ole, minkä kyllä huomaa kun joskus innostuu suoristamaan nilkkaa. Nokea tahtoo kertyä putkeen normaaliajossa. Silti pakokaasumittauksessa ihan OK arvot.
Luin brosyyristä, että automaatissa maksimivääntö on rajoitettu 330 Nm:n, kun manuaalissa on 370. Eihän noilla äärimmäisarvoilla ole merkitystä tavallisessa ajossa. Yleensä vähemmälläkin pärjää oikein hyvin. Enemmän ne merkitsee hivellen itsetuntoa. Kyllä vanha Rollsin määre "riittävä" on aika hyvä. Tosin ainahan sitä haluaa mahdollisimman paljon rahalle vastinetta.
Olen näitä juttuja lukenut, ettei milloin mikäkin ole kestävän maineessa. Yleensä mitään eksakteja ja uskottavia kertomuksia ei ole, vaan jutut on sellaisia hölötyksiä hevosmiesten tietotoimistosta.
Tossa joku sanoi ettei japsi huonoja koneita tee. Minulla on hiukan sama käsitys. Tosin en tiedä mikä valmistaja tekisi. Myös moottorin ohjausboxi on Isuzulta, mikä lukee laatikon yläpinnassa ihan avoimesti.
Saattaa olla, että etu kallistuksenvakaajan joku nivel on himpun verran väljä, kun joissain tilanteissa tuntuu pientä nypytystä. Myös McPhersonien yläpäät nitisevät jonkun verran hidastetöyssyissä. Muuten pirssi toimii kuin junan vessa.
Itselläni on manuaali, kuten edellisestä varmaan voi päätelläkin. Välitykset ovat aika pitkät varsinkin siellä yläpäässä, muistaakseni 1000k/min mennään jotain 55 km/h.
Huoltoja on tullut tähän mennessä tasan yksi + yksi öljynvaihto. En muista hintaa, mutta ne on kaikki aina älyttömän hintaisia. Ihmettelen jos joku sanoisi merkkikorjaamon huoltoa halvaksi.
Hiukkassuodatinta ei ittellä ole, minkä kyllä huomaa kun joskus innostuu suoristamaan nilkkaa. Nokea tahtoo kertyä putkeen normaaliajossa. Silti pakokaasumittauksessa ihan OK arvot.
Luin brosyyristä, että automaatissa maksimivääntö on rajoitettu 330 Nm:n, kun manuaalissa on 370. Eihän noilla äärimmäisarvoilla ole merkitystä tavallisessa ajossa. Yleensä vähemmälläkin pärjää oikein hyvin. Enemmän ne merkitsee hivellen itsetuntoa. Kyllä vanha Rollsin määre "riittävä" on aika hyvä. Tosin ainahan sitä haluaa mahdollisimman paljon rahalle vastinetta.
Olen näitä juttuja lukenut, ettei milloin mikäkin ole kestävän maineessa. Yleensä mitään eksakteja ja uskottavia kertomuksia ei ole, vaan jutut on sellaisia hölötyksiä hevosmiesten tietotoimistosta.
Tossa joku sanoi ettei japsi huonoja koneita tee. Minulla on hiukan sama käsitys. Tosin en tiedä mikä valmistaja tekisi. Myös moottorin ohjausboxi on Isuzulta, mikä lukee laatikon yläpinnassa ihan avoimesti.
Saattaa olla, että etu kallistuksenvakaajan joku nivel on himpun verran väljä, kun joissain tilanteissa tuntuu pientä nypytystä. Myös McPhersonien yläpäät nitisevät jonkun verran hidastetöyssyissä. Muuten pirssi toimii kuin junan vessa.
Käsittääkseni tuo aikaisempi EasyTronic vaihteisto oli susi joita takuuseen on vaihdettu paljonkin, ActiveSelectejä harvemmin joka tuli 2006. Ja on muuten kuusi portaisena aivan loistava laatikko..Hepokatti kirjoitti:Niin, onhan siis itsellenikin vaihdettu laatikko takuuseen... Eli ongelmia on ollut, mutta silti en vaihtaisi manuaaliin.Janne M kirjoitti:Itse vieroksun noita C Vectroissa olleita automaatteja, sillä niissä on oluut TODELLA paljon vikoja ja moneen on jouduttu vaihtamaan jopa uusi vaihteisto ->ongelmat saattaneet kuitenkin jatkua.
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Kuusiportainen ActiveSelecti tässä kikottimessa mun mielestä on ollut aina. Vannomaan en tosin mene.mikkis kirjoitti:Käsittääkseni tuo aikaisempi EasyTronic vaihteisto oli susi joita takuuseen on vaihdettu paljonkin, ActiveSelectejä harvemmin joka tuli 2006. Ja on muuten kuusi portaisena aivan loistava laatikko..
Onko noissa 1,9 cdti koneissa ollut tuota EasyTroniccia?
Nykyään jotain ihan muuta...