Katsastaja löysi abs-jarrut!
Heissulivei!
Asia oli jäissä viikon kun en lähtenyt auton alle. Olisi varmaan pitänyt juosta netin ja auton välillä monta kertaa, koska ABS-linjat on minulle aivan uutta.
Hetken aikaa oli niin varakas olo, että käytin auton asiantuntevalla korjaamolla.Sovittiin, että vain selvittävät mistä lukkiutuminen johtuu. Neljän tunnin jälkeen he kertoivat, että mittaristo on purettu ja ABSin merkkivalo palaa nyt koko ajan(liitinnasta oli vääntynyt/väännetty) Lisäksi pyörintäanturit oli mitattu, ja ne olivat kunnossa. Mutta vika ei vielä löytynyt.Siinä kaikki,204euroa.
Auto on taas kotipihalla. Motivaatio omiin tutkimuksiin on nyt aika hyvä. Yleismittari löytyy itseltä. Kuinka NYT etenisitte
Asia oli jäissä viikon kun en lähtenyt auton alle. Olisi varmaan pitänyt juosta netin ja auton välillä monta kertaa, koska ABS-linjat on minulle aivan uutta.
Hetken aikaa oli niin varakas olo, että käytin auton asiantuntevalla korjaamolla.Sovittiin, että vain selvittävät mistä lukkiutuminen johtuu. Neljän tunnin jälkeen he kertoivat, että mittaristo on purettu ja ABSin merkkivalo palaa nyt koko ajan(liitinnasta oli vääntynyt/väännetty) Lisäksi pyörintäanturit oli mitattu, ja ne olivat kunnossa. Mutta vika ei vielä löytynyt.Siinä kaikki,204euroa.
Auto on taas kotipihalla. Motivaatio omiin tutkimuksiin on nyt aika hyvä. Yleismittari löytyy itseltä. Kuinka NYT etenisitte
Vaikka näin: http://www.topbuzz.co.uk/info/abs_codes/abs_codes.htmsimeon kirjoitti: Kuinka NYT etenisitte
Ensinnä tietty etsit tuon diagnostiikkaplugin ja katsot tuleeko tuohon K-nastaan johto.
Jossei tule,niin vikakoodeja ei pysty itse lukemaan.
Jos anturit on mitattu ok,niin seuraavaksi katselisin,että antureitten ja hammaskehien ilmaväli on oikea (hatusta vedettynä väliltä 0,8-1,5mm)
Jarrupolkimen katkaisijakin voi aiheuttaa harmia abs:n kanssa.
mulla vikana..
..valo syttyi ja lukiutui. Syy taisi olla niin yksinkertainen kuin likaiset anturit ja hampaat...oli toisi likaiset.. liuotinaine ja pesu auttoi, nyt on pelannut. Auto oli astra. 
Re: Katsastaja löysi abs-jarrut!
Itselläni ilmeni juuri omassa Omegassani 2.0 -91, täysin samanlainen ongelma. Kaikki anturit on vaihdettu ja valo palaa silti. Mikä on tämä korjaamo missä vika selvitettiin?
Re: Katsastaja löysi abs-jarrut!
Lappeenrannan autosähkö.
Minulla voi olla työkoneita päällä mihin aikaan päivästä enkä vastaa aina puhelimeen. Suosittelen YVeetä ja tekstiviestiä. 0443441200 tai timo.puikkonen@luukku.com Lappeenranta.