Vectra täristää hitaassa vauhdissa <60km/h
Vectra täristää hitaassa vauhdissa <60km/h
En äkkiseltään löytänyt haulla ihan vastaavaa probleemaa joten ajattelin kysäistä että mikähän aiheuttaa seuraavan ongelman: Ratti alkoi yhtäkkiä "soutaa" edestakaisin lähinnä hiljaisissa nopeuksissa. Vaihdoin hieman etuajassa talvirenkaat koska ajattelin ratin oudon käytöksen johtuvan vanteista tai renkaista.. Ratin edestakainen soutaminen loppui mutta tilalle tuli hitonmoinen tärinä joka on pahimmillaan pienissä nopeuksissa?? Talvirenkaat ei kyllä ole minun aikana olleet kiinni tuossa, joten niiden kunnostakaan ei ole varmaa tietoa.
Mitkähän mahtaa olla ko. rengaskoot ja vanteiden ET:t?
Jos täristys alkoi vasta talvirenkaiden vaihdon jälkeen, niin milloin ne on viimeksi tasapainotettu? Siitä lähtisin itse asiaa hoitamaan.
Jos täristys alkoi vasta talvirenkaiden vaihdon jälkeen, niin milloin ne on viimeksi tasapainotettu? Siitä lähtisin itse asiaa hoitamaan.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
14" 185/70 Oli kesärenkaat joiden kanssa ratti kääntyili, talvirenkaat ovat 14" 175/70 . Vanteet ovat opelin vakio peltivanteet. Aikaisemmin kun on paino lähtenyt vanteesta irti on täristystä ollut suuremmilla nopeuksilla, kuten on toisessa vectrassani jossa on alut ja paino irronnut.. Pitää kait kokeilla vielä kolmatta rengas sarjaa jotta voisi laskea renkaat pois vika mahdollisuuksista.
Ilmeisesti takapää täristää koska ratissa ei tunnu tärinää mutta hattuhylly rämisee, vaihdoin toisen auton renkaat taakse ja ravistus ei loppunut.. ne pitäis olla tasapainossa. Pyöränlaakerikaan ei tunnu väljältä, jokin aika sitten oli tosin molemmat takapyörien laakerit tai siis napamutterit löysällä, sokat tosin oli paikallaan. Liittyisköhän se asiaan..