Kaasupoljintuntumasta X20XEV Vectra B sport.

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
ClassicGreen
'Admiral'
'Admiral'

Kaasupoljintuntumasta X20XEV Vectra B sport.

Viesti Kirjoittaja ClassicGreen »

Autoni on Vectra (B2) 2.0 16V Sport vuosimallia -99

Onko normaalia että tässä mallissa myös kaasupoljin on raskaampi kuin vakiossa? ei tahdo pystyä pitämään tasaista kaasua kunnolla esim. matka-ajossa jos siis haluaa taloudellisesti ajaa. Kaasupoljintuntuma hieman tukkoisen nihkeä.

Auttaisiko kaasuvaijerin voitelu jollain?

Millainen on muuten kyseisen auton kulutus?
Mitä lukemia ihmiset ootte saanu keskikulutukseksi? itellä on 7.8-8.2litraa.
Paljonko ootte ajanu tankillisella?
Entä paljonko vie silloin kun ajatte rauhallisesti matka-ajoa esim.90-100km/h vauhdilla?

Polttoaineen kulutus ei varmaan oo ihan kohdillaan..ainakin itestä tuntuu matka-ajossa kun ajaa 100km/h vauhdillla (siis oikeesti eikä mittarin mukaan, kun mittari valehtelee 5-7km/h) niin ajotietokone näyttää kulutuksen olevan n.7litran pintaa!?

Tai kun puhutaan matka-ajosta niin onko silloin tarkoitus ajaa 90km/h? vai miten se nyt menee? :-?

Kiitos vastanneille! :wink:
ascona_c
OCF Member 2020

Re: Kaasupoljintuntumasta X20XEV Vectra B sport.

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

ClassicGreen kirjoitti:Autoni on Vectra (B2) 2.0 16V Sport vuosimallia -99

Onko normaalia että tässä mallissa myös kaasupoljin on raskaampi kuin vakiossa? ei tahdo pystyä pitämään tasaista kaasua kunnolla esim. matka-ajossa jos siis haluaa taloudellisesti ajaa. Kaasupoljintuntuma hieman tukkoisen nihkeä.

Auttaisiko kaasuvaijerin voitelu jollain?

Millainen on muuten kyseisen auton kulutus?
Entä paljonko vie silloin kun ajatte rauhallisesti matka-ajoa esim.90-100km/h vauhdilla?

Polttoaineen kulutus ei varmaan oo ihan kohdillaan..ainakin itestä tuntuu matka-ajossa kun ajaa 100km/h vauhdillla (siis oikeesti eikä mittarin mukaan, kun mittari valehtelee 5-7km/h) niin ajotietokone näyttää kulutuksen olevan n.7litran pintaa!?

Tai kun puhutaan matka-ajosta niin onko silloin tarkoitus ajaa 90km/h? vai miten se nyt menee? :-?

Kiitos vastanneille! :wink:
Kaasupolkimen ei pitäisi olla yhtään sen raskaampi kuin muissakaan Vectran malleissa (pl.sähkökaasuiset)
Kaasuvaijeria voi koittaa voidella esim. synteettisellä vaseliinillä (HHS), tai CRC:llä.

Itselläni samalla koneella varustettu '96 CDX Vectra kulki Oulu-Helsinki-Oulu -välin 6.5L/100km, vakionopeussäätimen ollessa asetettu lukemaan 111km/t (tod.109) ja moottoritiellä 133km/t (tod.128)

Vuoden keskikulutus 30tkm matkalta 7.184L/100km (Sisältää KAIKKI ajot vuoden aikana + ilmastointikäytön)

Tankillisella ajoin muistaakseni matka-ajoa yhtä soittoa 870km.

Rauhallisesti ajaen 90-100km/t kulutus n.5.9-6.2L. 80km/t alueella vei kesäkelillä 5.8L
keltanokka
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja keltanokka »

Upeita kulutuslukemia...... :o Ei kyl ikinä yltäny moisiin, vaik ihan iisisti menis mantiel. Kyl se keskikulutus tuppaa oleen siin 8l/100km. Kokemusta ei kyl ole kun 30tkm. Auto ajettu sen 100tkm, eli ei viel pitäis mosan olla ehtoon puolella. Itse asiassa C18XEL joka ajettu 372km vie jopa vähemmän..... :o
markkuk
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja markkuk »

omega x20xev koneella syö mun käytössä 8.5-9.5 litraa satasella, maantieajo vauhdikasta, kuten myös kaupunkiajo. kaupunki-maantie suhde on noin 50-50

saisi tietysti viedä vähemmänkin, mutta minkäs teet...
palehti
'Senator'
'Senator'

Re: Kaasupoljintuntumasta X20XEV Vectra B sport.

Viesti Kirjoittaja palehti »

ClassicGreen kirjoitti:Millainen on muuten kyseisen auton kulutus?
Ite en oo tankillisella paljoa yli 700 kilsaa päässyt ja kulutus on ollut samaa luokkaa kuin sinulla.
ascona_c:n ilmoittamat kulutuslukemat ovat kyllä sellaisia etten usko autollani pääsevän niihin mitenkään. Tietenkin 225/40/18" nakit voisi vaihtaa 195/65/15, joilla kulutus varmasti putoisi huomattavasti, mutta saavutetuista nakeista ei tingitä 8)

Muttajoo, ei tuo mun pirssi hajulla mene 16" talvinakeillakaan. Kertaakaan en ole 25 tkm:n aikana päässyt alle seiskan lukemiin, olisiko 7,4 ollut pienin.

Egrin kanssa sähläsin keväällä ja tulin siihen lopputulokseen että alakierrosten veto on ainakin omassa autossani parempi ja kulutus pienempi silloin kuin EGR on normaalisti käytössä ja ehjä.
E39 M5
[url=http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?t=119774]
ClassicGreen
'Admiral'
'Admiral'

Palehti mulla on myös just saman värinen vectra kun sulla mutta mallia sedan.
Niin oliko sulla 2.0 vai 2.2 kone? minkä ikänen? millaisilla varusteilla sun auto on? entä sisustan väri? :)
palehti
'Senator'
'Senator'

ClassicGreen kirjoitti:Palehti mulla on myös just saman värinen vectra kun sulla mutta mallia sedan.
Niin oliko sulla 2.0 vai 2.2 kone? minkä ikänen? millaisilla varusteilla sun auto on? entä sisustan väri? :)
Ton mun autoni velipoika oli vähän aikaa sitten myynnissä ja rekkarihan oli 315, mulla on 316. Mun mielestäni tuossa velipoijjaassa oli korinväriset kahvat kun mulla ne on mustat :(

tää on mielestäni otettu käyttöön 3/99, eli aivan on ensimmäisiä faceliftejä. Kaksilitrainen mylly on pirssissä juu, kun ei noin vanhoihin sitä kakskakkosta ole saanut ja sehän on tullut tuon motin tilalle.
Varusteita ei paljoo oo sportti"hemujen" lisäksi, ajotietokone nyt tulee ensimmäisenä mieleen ja siihen se sitten jääkin :roll: liekö sekään lisävaruste..., niin ilmastointi tuossa on...taitaa sekin noista kaikista löytyä
Sisusta on musta ja "sporttimallia".

Vakkarihan tuohon pitäisi jostain keksiä, mutta ei ole vielä se servomötikkä (eikä vaijeri, eikä vilkkuviiksi) kävellyt syliini...vaikka kovin olen sen ostamista miettinyt :lollis:
E39 M5
ClassicGreen
'Admiral'
'Admiral'

saa poistaa...
palehti
'Senator'
'Senator'

ClassicGreen kirjoitti: Hei kuules! :) mun auton rekkarin loppuosa on 315 ja rek. 12/99 , voiskohan mun auto olla sen sun veljes entinen pirssi? ostin Pieksämäeltä liikkeestä.

Onko mahdollista?
Se velipoikajuttu oli noista autoista, mutta on mun velipoijjaallakin vectra...
Kyllä se se sama pirssi on mitä meinasin, oli pieksämäellä myynnissä tässä vähän aikaa sitten. Kyllä se vuosi sitten tuli täällä Espoossakin vastaan, mutta silloin jäädyin ihan totaalisesti kun tuli "oma auto" vastaan...meinaan vitonen ja kutonen on aika samannäköisiä kun hätäisesti näkee ja kaikki muu on kopipastea :lollis:
E39 M5
ClassicGreen
'Admiral'
'Admiral'

tämän saa poistaa...anteeksi häiriö...
palehti
'Senator'
'Senator'

Hienoa kyytiä -(z)-
E39 M5
ClassicGreen
'Admiral'
'Admiral'

hei anteeksi...

Tosiaan pahoitteluni...eh...oon näköjään ollu muissa maailmoissa, kun oon kirjoitellu...
Et viitsis poistaa tämän viimeisen kirjoittamasi jutskan...

Kiitos ja anteeksi... :roll:
Vastaa Viestiin