f astra -92 c20n, millanen vaihdelaatikko?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
JuDe K
'Kadett'
'Kadett'

f astra -92 c20n, millanen vaihdelaatikko?

Viesti Kirjoittaja JuDe K »

Siis mulla otsikon mukanen opeli.

Kytkin rempassa kävi köplästi, viitosen rattaasta lohkesi palanen :( . Käväsin sit kyselemässä et millanen osa kävis, löyty sen yksi ja miljoona :o .

paikallisen opeli myyjän varaosatiskillä kävin kyselemässä et millanen laatikko ja millanen osa kävis mulle, heitti et mula olis F18 laatikko ja sit opasti et sellanen koodi sellasesta paikasta, kopsas kartanki.

Noo siinä sit puoli päivää auton alla vietettyäni sitä laatikon koodia etsiessäni palo käämi totaalisesti, ei kyllä löytyny siitä mistä paperi näytti eikä kyllä mistään muualtakaan, laattikon tyyppikilpee.

Osaaki saa kahta mallia, harva hampaista tai tiheämpää hampaista.
Millasia laatikoita käy tän moottorin jatkeeksi, käykö esim F13? Täs jo kuukauden ajellu ilman viitosta, kiva ajella vaajakosken motarilla nelosella 120 lasissa :D
havericky
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja havericky »

Moottori lienee C20NE? Eli 8v.

Voisin kuvitella ton ikäsessä F-Astrassa olevan F16-5W vaihdelaatikko. Eli F16:set käyvät tietysti. Samoin F18 sekä F20. Näitä pitäisi olla markkinoilla pilvin pimein. Romuttamot pyytävät tietysti hunajaa. Tämän foorumin myydään osia palstalta löytänet sopivan yksilön. Ehjästä ja hyväkuntoisesta F16-lootasta en itse maksaisi 100e:tä enempää. F18-F20 hinta ehkä max 150e.

F13 ei käy se on pienempi moottorillisten mallien vaihdeloota.

Yleisesti ottaen tiheämmin välitettyjä laatikoita on käytetty sport-mallien kuten GSI GT yhteydessä.

Vaihdelaatikon mallin voi todeta siirtäjänkopan takana olevasta merkinnästä. KLIK KUVA
JuDe K
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja JuDe K »

JEE kiitti kovasti neuvosta, päästiin heti pidemmälle. juu kone on 8 venttiilinen, siinäkin ollut pientä häikkää/vääntöä ku toinen opus sanonu toista ja toinen toista :D ad tunkee mulle 16 venttiilisen osia ku 8 venttiilisen ei käy, esim tulpat.

mistäs löytys se numerosarja mikä ilmottaa sen kumpi tiheys mulla on?
ite arvelisin tota harvempaa mallia ku on vaan perus 2.0i 8v cd
havericky
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja havericky »

Tieto siitä onko vaihteisto pitkällä vai lyhyellä välityksellä varustettu löytyy vaihteiston päätykopasta josta on yleensä erittäin vaikea saada selvää. Päätykopalla tarkoitan vaihteiston vasemman renkaan puoleisen päädyn korkeinta kohtaa. Välitystieto on stanssattu suurinpiirtein kopan keskelle.
Kuten jo mainitsin, tiheästi välitettyjä laatikkoja on käytetty vain SPORT-mallien eli GT/GSI/Sport yhteydessä. Ovat siis ehkä hivenen harvinaisempia kuin pitkällä välityksellä olevat. CD varustelussa uskoisin sen olevan mallia pitkä.

W=Wide Ratio
C=Close Ratio

Ja näistä tulee sitten nimitykset F16-5W tai F16-5C. Numero 5 tarkoittaa 5-vaihteista.

KUVA 1
KUVA 2
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

havericky kirjoitti: W=Wide Ratio
C=Close Ratio
C20NE on yleensä F16-W5 laatikolla.

Karkeasti vanhasta muistikuvasta

W 120 km/h 5v 3000 rpm
C 120 kmh/h 5v reilusti vajaat 4000 rpm

C 3-vaihteella rajotin n. 130 km/h (mittarinopeus)
W 3-vaihteella rajoitin yli 150 km/h (mittarinopeus)

W vaihteiston nelonen vastaa C vaihteiston vitosta, eli huippunopeus molemmissa askeissa liki samat, mutta C-laatikossa kiihtyvyys huomattasti parempi huippunopetuteen.

j.h
Vastaa Viestiin