No kyllävarmaan yhden laipan tekee, mutta samassa ajassa ajaa kyllä jonnekin firmaan tiivisteen kanssa ja antaa heille hommaksi tehdä laipan. Siinä odotellessa voi vaikka käydä kaupassa tai kaljalla ja silti säästyy aikaa vinguttamiseen verrattuna.Marko# kirjoitti:Joo, mut kuka sitä omalle työlleen palkkaa laskee? Eikös noi projektit vähä sellasia ole? Yleensä ku jollekin laipalle tulee tarve, niin ei sitä just sillon ole aikaa minnekään amitsuun lähteen sellasia fiilaan. Siäkin menee sitä aikaa sitte hiukan!!! Eihän tollai nyt kannata tuatantoon tehdä, mutta jos itsellä on tarve niin kyllä noin yhden laipan tekee.
X20XEV ja peltisarja.
Noniin eiköhän tää tänne kuulu.. Eli oon nyt itse koittanu autocadilla piirrellä pakosarjan laippaa jos vaikka innostuis jossain vaiheessa tekemään peltisarjan itse. Mieleen heräsi muutama kysymys tuota tehdessä.
Eli kun pakokanavissa on nuo lisäilmapumpun "nystyrät" ja vakiopakosarjassa taasen vastapalana sille on lisäilmapumpun kanavat. Niin mitä tapahtuu jos nuo nystyrät poistaa molemmista? Lisäilmapumppu ei luonnollisestikaan toimi enää niinkuin sen pitäisi mutta miten se siihen reagoi? Jos nuo nystyrät poistaa niin lisäilmapumppuhan pumppaa ilmeisesti ilman suoraan pakoputkeen? Haittaako? Näihin siis haluaisin saada vastauksen.

Tuossa vielä kuva selventämään ja tuossa näkyy vielä tuo kummallinen syvennyskin tuossa yhdessä kanavassa.. Lohkossa sille syvennykselle on vastassa tälläinen reikä:

Mitä tekoa tuolla reiällä on? Onko haittaa jos teen laipan menemään suoraan siitä päältä eli reikä tukkiintuu? Toivottavasti joku osaa vastata näihin kysymyksiin:)
Edit: ja laipan cad piirros tulee muidenkin käyttöön heti kun olen sen toimivaksi todennut. Valmis se jo on mutta pitäisi päästä käytännössä sitä testaamaan ennenkuin sen julkaisen.
Eli kun pakokanavissa on nuo lisäilmapumpun "nystyrät" ja vakiopakosarjassa taasen vastapalana sille on lisäilmapumpun kanavat. Niin mitä tapahtuu jos nuo nystyrät poistaa molemmista? Lisäilmapumppu ei luonnollisestikaan toimi enää niinkuin sen pitäisi mutta miten se siihen reagoi? Jos nuo nystyrät poistaa niin lisäilmapumppuhan pumppaa ilmeisesti ilman suoraan pakoputkeen? Haittaako? Näihin siis haluaisin saada vastauksen.
Tuossa vielä kuva selventämään ja tuossa näkyy vielä tuo kummallinen syvennyskin tuossa yhdessä kanavassa.. Lohkossa sille syvennykselle on vastassa tälläinen reikä:
Mitä tekoa tuolla reiällä on? Onko haittaa jos teen laipan menemään suoraan siitä päältä eli reikä tukkiintuu? Toivottavasti joku osaa vastata näihin kysymyksiin:)
Edit: ja laipan cad piirros tulee muidenkin käyttöön heti kun olen sen toimivaksi todennut. Valmis se jo on mutta pitäisi päästä käytännössä sitä testaamaan ennenkuin sen julkaisen.
A Vectra 2.0 16v X20XEV
B Omega 2.5 td X25DT
F Astra 1.6 X16SZ
B Omega 2.5 td X25DT
F Astra 1.6 X16SZ
Alemmassa kuvassa näkyvä aukko on EGR:n kanava. Sen voi jättää pois, tuleepahan sekin tulpattua samalla.'
Ne lisäilmapumpun reiät voi myös tukkia, ottaa vain pumpulta johdon irti.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Kiitoksia tiedosta.. Ja noilta muilta topiceista luettuani niin ei ilmeisesti katsatuksen kanssakaan tule ongelmia vaikka nuo tukkii?Juho M-P kirjoitti:Alemmassa kuvassa näkyvä aukko on EGR:n kanava. Sen voi jättää pois, tuleepahan sekin tulpattua samalla.'
A Vectra 2.0 16v X20XEV
B Omega 2.5 td X25DT
F Astra 1.6 X16SZ
B Omega 2.5 td X25DT
F Astra 1.6 X16SZ