Kampiakselin takastefan vaihto MetroAutossa
Kampiakselin takastefan vaihto MetroAutossa
Jos jotakuta sattuis kiinnostaa, niin kirjottelenpa miten homma suju ja mitä kustansi.
Eli auto on x20xev b-vectra vm. 2000. Varustettu automaattiloota AF20:lla. Vein auton huoltoon 7.11. keskiviikkona, kustannusarvio tuolloin 650 euroa + osat päälle eli joitain kymppejä. Saa noutaa saman päivän illalla ellei soittoa kuulu.
Mutta soittohan kuului: muuten homma sujuu, mutta vaihdelootasta olis kans hyvä yks stefa vaihtaa, kun aika kosteen näkönen. Mutta mutta, ei löydy sellasta Suomesta. Ruotsista tulee ehkä seuraavaksi päiväksi ja soitetaan, kun auto valmiina noudettavaksi. Vaihdelaatikon stefan hinta muutama kymppi.
Eli nyt eletään siis päivää 8.11. ja olen vielä autuaan tietämätön loppusummasta ja koska auto on kunnossa. Eipä tuolla kiire, kun ei ole autolle just tarvetta, että ihan hyvillä mielen tässä venaillaan. Kerron jatkossa, miten homma päättyi ja paljonko tuli maksaan.
Eli auto on x20xev b-vectra vm. 2000. Varustettu automaattiloota AF20:lla. Vein auton huoltoon 7.11. keskiviikkona, kustannusarvio tuolloin 650 euroa + osat päälle eli joitain kymppejä. Saa noutaa saman päivän illalla ellei soittoa kuulu.
Mutta soittohan kuului: muuten homma sujuu, mutta vaihdelootasta olis kans hyvä yks stefa vaihtaa, kun aika kosteen näkönen. Mutta mutta, ei löydy sellasta Suomesta. Ruotsista tulee ehkä seuraavaksi päiväksi ja soitetaan, kun auto valmiina noudettavaksi. Vaihdelaatikon stefan hinta muutama kymppi.
Eli nyt eletään siis päivää 8.11. ja olen vielä autuaan tietämätön loppusummasta ja koska auto on kunnossa. Eipä tuolla kiire, kun ei ole autolle just tarvetta, että ihan hyvillä mielen tässä venaillaan. Kerron jatkossa, miten homma päättyi ja paljonko tuli maksaan.
Astra H 1.6 Ultimate Wagon 2010
- Undertaker
- 'Diplomat'

Re: Kampiakselin takastefan vaihto MetroAutossa
Siis veit auton sinne 7.11. ja nyt on 8.11. ja ihmettelet jotain?tiebo kirjoitti:Jos jotakuta sattuis kiinnostaa, niin kirjottelenpa miten homma suju ja mitä kustansi.
En ymmärtänyt tämän viestin pointtia?
Mikä on siis ongelma?
Re: Kampiakselin takastefan vaihto MetroAutossa
Ei mitään ongelmaa. Ihan informatiivinen viesti tuollaisen operaation kustannuksista. Ajattelin, että joku muu saattaa olla saman edessä jossain vaiheessa niin tuon oman kokemukseni julki ja merkkiliikkeen hinnan operaatiolle.Undertaker kirjoitti:Mikä on siis ongelma?
-
E Partanen
- 'Admiral'

Ei ole tänä päivänä mitenkään erikoista, että jotain osaa ei löydy Suomesta. Pisnis on pisnistä, eikä ole rahalle hyväksi, että se seisoo varastoiduissa varaosissa joka maassa erikseen. Juu yksi stefa ei paljoa maksa, mutta kun lasketaan monet osat moneen autoon, niin raha summa on tuntuva. Varastoissa ei ole juurikaan mitään täällä Suomessa. Se mikä tympii on se, että jokaista tilattavaa osaa pitää odottaa melkein pari viikkoa, vaikka lentokoneita lentelee päivittäin.
Itselle tullut G-astraan imukotelon tiiviste ruotsista kahdessa päivässä ja taka-akselille käsijarruvaijerin kiinnikkeet saksasta niin että perjantaina kun tilasi niin maanantaina olivat tulleet. Tiiviste maksoi 60snt ja kiinnikkeet 3.80 yhteensä eikä kummastakaan tullut mitään rahteja. Että itsellä ei ainakaan toistaiseksi pahaa sanottavaa Metroauton toimitusajoista tai toimitushinnoista.
Jepjep, vaihteistoöljyt jouduttiin vaihtaan samalla ja laatikko hajos, kun pääsin liikkeestä ulos. Voinko lähtee vaatimaan MetroAutoa vastuuseen, kun he vaan sanovat, että siellä varmaan lähti möhnät liikkeelle, kun öljyt vaihdettiin että kustannappa itse vaihteiston korjaus?
Ei saatana, täytyy tehdä reklamaatio ja soittaa kuluttajaneuvontaan maanantaina. Maksoin siis tuosta stefan vaihto-operaatiosta 860 euroo ja sain sillä ajokelvottoman auton. Laatikko ei siis oo mitään oireillu ennen tota... ei juma.
Ei saatana, täytyy tehdä reklamaatio ja soittaa kuluttajaneuvontaan maanantaina. Maksoin siis tuosta stefan vaihto-operaatiosta 860 euroo ja sain sillä ajokelvottoman auton. Laatikko ei siis oo mitään oireillu ennen tota... ei juma.
Voi helvetti ku oli huonoa tuuria,voihan tuo tietysti olla tottakin mutta on kyllä tosi harvinaista että laatikko hajoaa öljynvaihdon takia.Kyllä tuosta mun mielestä kannattais puhua jonku kuluttaja asiamiehen kans että miten toimitaan.tiebo kirjoitti:Jepjep, vaihteistoöljyt jouduttiin vaihtaan samalla ja laatikko hajos, kun pääsin liikkeestä ulos. Voinko lähtee vaatimaan MetroAutoa vastuuseen, kun he vaan sanovat, että siellä varmaan lähti möhnät liikkeelle, kun öljyt vaihdettiin että kustannappa itse vaihteiston korjaus?
MB W123 200D 3,0 vm 81
Siis vaihteisto hajos heti metroautosta lähdön jälkeen? ja ennen huoltoa ei ole oireillu? Voi kyllä hyvällä syyllä olettaa että jotain on tapahtunu metroautossa minkä takia laatikko on entinen. Muuten on kyllä jo niin huonoa tuuria että ei hyvä.tiebo kirjoitti:Jepjep, vaihteistoöljyt jouduttiin vaihtaan samalla ja laatikko hajos, kun pääsin liikkeestä ulos. Voinko lähtee vaatimaan MetroAutoa vastuuseen, kun he vaan sanovat, että siellä varmaan lähti möhnät liikkeelle, kun öljyt vaihdettiin että kustannappa itse vaihteiston korjaus?
ex. Astra G -01 3d 2.0 turbo
Honda S2000 -03
Honda S2000 -03
Hajos. Auto on ollu mulla helmikuusta lähtien ja oon ajellu 7000 eikä IKÄNÄ ole laatikko pykiny, nykiny eikä herjannu. Tuon stefan vaihdon jälkeen huomasin jo MetroAuton pihassa pientä nykimistä, ajoin noin 300m ja vikavalo sytty ja laatikko jumahti ilmeisesti kakkoselle, kun kiihtyvyys valoista oli etanan tasoo.
Vein auton takas ja voivottelivat. Antovat jonkun laatikkokorjaajan numeron, ku eivät ite semmosia korjaa ja itseppä makselet.
Ei helvetti, ku ei oo enää rahaa ku heille jo 860 pulitin eikä tuollasta autoo edes kukaan osta! Mitä helvettiä tässä oikeen tekis... no pistin jo reklamaation jälkimarkkinointipäällikölle, soitin eka ja pistin mailin perään ku äijä ei kerenny puhuun puhelimessa.
Kuluttajaneuvonta auki seuraavan kerran maanantaina, mutta onpahan ihana viikonloppu tässä välissä. En tiä pitäskö alkaa itkemään vai mitähä...
EDIT: kertoi huoltoneuvoja siinä siis, että joutuivat öljyt vaihtaan kaks kertaa, kun oli mustaa ja R-vaihde ei mene kunnolla päälle. Siis meni ennen MetroAutoa. Sano, että menee päälle, kun käyttää D:llä ensin.
No tässä vaiheessa aattelin, että mitävit, täytyy lähtee töihin ja viikonloppuna ihmetellä, mikä neuvoks. Mut töihin en siis päässy. Kysyin ennen ku maksoin, että onko auto kuitenkin ajokuntoinen ja sano, että on on, mut se R vähän jumittaa.
Vein auton takas ja voivottelivat. Antovat jonkun laatikkokorjaajan numeron, ku eivät ite semmosia korjaa ja itseppä makselet.
Ei helvetti, ku ei oo enää rahaa ku heille jo 860 pulitin eikä tuollasta autoo edes kukaan osta! Mitä helvettiä tässä oikeen tekis... no pistin jo reklamaation jälkimarkkinointipäällikölle, soitin eka ja pistin mailin perään ku äijä ei kerenny puhuun puhelimessa.
Kuluttajaneuvonta auki seuraavan kerran maanantaina, mutta onpahan ihana viikonloppu tässä välissä. En tiä pitäskö alkaa itkemään vai mitähä...
EDIT: kertoi huoltoneuvoja siinä siis, että joutuivat öljyt vaihtaan kaks kertaa, kun oli mustaa ja R-vaihde ei mene kunnolla päälle. Siis meni ennen MetroAutoa. Sano, että menee päälle, kun käyttää D:llä ensin.
No tässä vaiheessa aattelin, että mitävit, täytyy lähtee töihin ja viikonloppuna ihmetellä, mikä neuvoks. Mut töihin en siis päässy. Kysyin ennen ku maksoin, että onko auto kuitenkin ajokuntoinen ja sano, että on on, mut se R vähän jumittaa.
Voin kuvitella, että MetroAuto vetoo siihen, että laatikko varmaan prakas jo stefan vaihtoon tullessa, mut milläs todistan et ei....
Pisteenä iin päälle, liikkeen, josta auton ostin, 6kk virhevastuu meni umpeen elokuussa.
Mitä mä siis oon kattonu mittatikusta kaks kertaa tota öljyy, niin kyl se siin on näyttäny kirkkaalta vai eikö se näy niin pienessä määrässä? Oliko ne öljyt pakko vaihtaa, kun laatikko irrotetaan? Kuka viisaampi kertoo? En huomannu sitäkää kysyä, kun oli kunnon shokki päällä.
Onko siellä peräti pudotettu laatikko lattialle vai mitähän on käyny? Täytyy kerätä taisteluasennetta maanantaiks...
Pisteenä iin päälle, liikkeen, josta auton ostin, 6kk virhevastuu meni umpeen elokuussa.
Mitä mä siis oon kattonu mittatikusta kaks kertaa tota öljyy, niin kyl se siin on näyttäny kirkkaalta vai eikö se näy niin pienessä määrässä? Oliko ne öljyt pakko vaihtaa, kun laatikko irrotetaan? Kuka viisaampi kertoo? En huomannu sitäkää kysyä, kun oli kunnon shokki päällä.
Onko siellä peräti pudotettu laatikko lattialle vai mitähän on käyny? Täytyy kerätä taisteluasennetta maanantaiks...