Siitä minä en tiiä mikä ihmeen lamppu se oli mikä aikoinaan oman konkan mukana tuli, mut se piti laittaa plussajohdon väliin ja se palo niin pitkään kunnes konkka oli täynnä.Jamez kirjoitti:No eihän toi lamppu viritys toimi siinä rajotus hommassa ollenkaan, kun sehän kytketään plussan ja miinuksen välille, haluisin oikeasti nähdä semmosen kytkennänPutikka kirjoitti:...ja perjaatteessa lamppu on vielä parempi, kun siitä näkee suoraan millon konkka on täynnä...Jamez kirjoitti:Vastushan siihen väliin tulisi laittaa ettei nappaa niin isoa virtapiikkiä...![]()
OT: Yleismittarilla näkee milloin se on täynnä...
konkan kytkentä.
Aijaa koskaan nähnykkään/kuullutkaan, joku voisi laittaa kuvan semmoisesta jos sattuu vielä omistamaan... ihan mielenkiinnosta olisi kiva nähdäPutikka kirjoitti: Siitä minä en tiiä mikä ihmeen lamppu se oli mikä aikoinaan oman konkan mukana tuli, mut se piti laittaa plussajohdon väliin ja se palo niin pitkään kunnes konkka oli täynnä.
Oma konkka ja oheissälät tuli kyllä myytyä pois jo ajat sitten, eikä löytyny pikagooglauksella kuvaa, mutta jos nyt tarviit todisteita semmosten lamppujen olemassaolosta, niin tässä on vanha keskustelu samasta aiheesta.Jamez kirjoitti:Aijaa koskaan nähnykkään/kuullutkaan, joku voisi laittaa kuvan semmoisesta jos sattuu vielä omistamaan... ihan mielenkiinnosta olisi kiva nähdäPutikka kirjoitti: Siitä minä en tiiä mikä ihmeen lamppu se oli mikä aikoinaan oman konkan mukana tuli, mut se piti laittaa plussajohdon väliin ja se palo niin pitkään kunnes konkka oli täynnä.
Joo menköö, kaipa sitten niitä on joskus käytetty ja todettu että vastus on paljon parempiPutikka kirjoitti:Oma konkka ja oheissälät tuli kyllä myytyä pois jo ajat sitten, eikä löytyny pikagooglauksella kuvaa, mutta jos nyt tarviit todisteita semmosten lamppujen olemassaolosta, niin tässä on vanha keskustelu samasta aiheesta.
Kyllä ainakin itse latasin konkan sen lampun kanssa. Ja lamppu sammui kun konkka oli täynnä.
Laitoin siis apukäynnistyspiuhoilla auton akun miinuksesta konkan miinukseen, ja sitten akun plussasta lampun toiseen piuhaan ja lampun toisesta piuhasta konkan plussaan. Sitten kun virtaa ei enää kulje konkkaan niin valo sammuu
Laitoin siis apukäynnistyspiuhoilla auton akun miinuksesta konkan miinukseen, ja sitten akun plussasta lampun toiseen piuhaan ja lampun toisesta piuhasta konkan plussaan. Sitten kun virtaa ei enää kulje konkkaan niin valo sammuu
Volvo V70 2006 D5244T4+M66
-
MerryFastmas
- 'Kadett'

- Viesti:
Joskus luin AutoSoundista että konkat eivät rikkoonnu vaikka pistäisi suoraan akkuun kiinni ilman latausta, mutta ainakin mulla on menny joskus koulun testailuissa levinny konkkia alle 3 kuukauden käytön jälkeen jos sitä ei ollu ladattu kunnolla. Tästä myös opettajat valittivat että konkka pitää ladata ensin jos sitä haluaa käyttää oikein.