No mutta siis, ongelma on nyt tällä kertaa se, että laturi ei lataa. Kaasua painaessa se akkuvalo kirkastuu ja sen verran tuolla pimeällä parkkipaikalla töihin tullessa näin, että sieltä oli se sininen johto ainakin irti ja 12,5 volttia mittasin akun navoista, eli sinne ei siis tosiaan näy mitään tulevan. Eli onko tällä sinisellä johdolla osuutta asiaan? Itse maakaapeli laturista runkoon on hyvin kiinni.
Kadett E laturin piuhat
Kadett E laturin piuhat
Tervehdys. Tietääkö joku lonkalta mikä on se ohut sininen johto mikä menee sieltä laturin puoleisen laturikaapelinipun päästä runkoon? Joku on taas vaihteeksi näyttänyt näppäryytensä abiko-liittimien kanssa ja laittanut sen sellaisella semmoiseen pieneen nastaan kiinni joka on moottorissa. Samainen nölönikkari oli varmaan laittanut tuulettimenkin sellaisilla kiinni. Siitä johtui sulakkeiden kärtsähtelykin. Otin sen puhaltimen irti sieltä rööristä niin saman tien putosi johdot irti abikoista
No mutta siis, ongelma on nyt tällä kertaa se, että laturi ei lataa. Kaasua painaessa se akkuvalo kirkastuu ja sen verran tuolla pimeällä parkkipaikalla töihin tullessa näin, että sieltä oli se sininen johto ainakin irti ja 12,5 volttia mittasin akun navoista, eli sinne ei siis tosiaan näy mitään tulevan. Eli onko tällä sinisellä johdolla osuutta asiaan? Itse maakaapeli laturista runkoon on hyvin kiinni.
Re: Kadett E laturin piuhat
se sininen taitaa olla imusarjassa olevan lämpömittarin anturille menevä piuha. ja oli kytketty ihan oikein.samj kirjoitti:mikä on se ohut sininen johto mikä menee sieltä laturin puoleisen laturikaapelinipun päästä runkoon? Joku on taas vaihteeksi näyttänyt näppäryytensä abiko-liittimien kanssa ja laittanut sen sellaisella semmoiseen pieneen nastaan kiinni joka on moottorissa.
Eli onko tällä sinisellä johdolla osuutta asiaan? Itse maakaapeli laturista runkoon on hyvin kiinni.
maakaapeli ei välttämättä toimi vaikka olisi hyvän näköinen. toinen maakaapeli löytyy vaihteiston ja korin välistä ja on yleensä hapettunut melkein poikki.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Mikäs se sitten oli tuo sinivalkoraidallinen ohut piuha joka lähtee itse laturista? Siitä löytyy 12 volttia. Tietäisikö joku näillä tiedoilla sanoa mistä vois vikaa ettiä tai tietäisi mikä tuossa laturissa yleensä ensimmäisenä kärähtää? Oliskohan tuo voinut siitä tykätä kyttyrää kun oli vuotanu öljyt just siihen pulttiin jolla laturi on kiinni ja johon tulee maakaapeli? Oli meinaan sen verran hyvin rasvattu pultti sen jälkeen että alkoi kiertyä irti. Luultavasti siis runkoon ollu yhteys hyvin katkonainen.
se piuha on latauksenmerkkivalolle menevä.
ensin pitäisi tietää laturin valmistaja?
jos se on bosch niin vaihtaisin latauksensäätimen jossa on hiilet samassa paketissa.
se paketti on kiinnitetty kahdella ruuvilla laturin takapuolelle. sen voi irroittaa laturia purkamatta jos ruuvit ei ole umpiruostunu. latauksen säätimen miinus tule toista kiinnitys ruuvia pitkin ja plussalle on sellainen käpälä joka ottaa kontaktia laturin sisälle.kontaktit kannattaa putsata huolellisesti.
ensin pitäisi tietää laturin valmistaja?
jos se on bosch niin vaihtaisin latauksensäätimen jossa on hiilet samassa paketissa.
se paketti on kiinnitetty kahdella ruuvilla laturin takapuolelle. sen voi irroittaa laturia purkamatta jos ruuvit ei ole umpiruostunu. latauksen säätimen miinus tule toista kiinnitys ruuvia pitkin ja plussalle on sellainen käpälä joka ottaa kontaktia laturin sisälle.kontaktit kannattaa putsata huolellisesti.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.