eli kyseessähän on opel corsa ja moottorina 1.6SV tai SH mikä lieneekään alakerta ja 18E kansi. kuva--> http://img207.imageshack.us/img207/6529/corsa009na1.jpg
vika ilmeni aamulla kun olin lähdössä töihin.
ensimmäiset oireet oli nykiminen eli ajattelin että kosteutta jossain auto kuitenkin veti hyvin.
no kuitenkin koneen lämmettyä auto ei enää ottanut kuin kierroksia max.3000rpm jonka jälkeen alkoi röpöttämään ja käymään miten saattuu.
oireita on tutkittu ja autossa on säädettävä b-painesäädin ja kun paineet nostaa yli 7bar niin auto kiertää jotenkin 5000rpm saakka.
kylmänä tämä ei tätä tee toimii siis jotakuinkin normaalisti mutta 3-5min ajon jälkeen alkaa taas.
mistään letkusta en löytänyt halkeamia tms. maadoitus tuntuu olevan kunnossa ainakaan lisämaadoitus ei vaikuttanut.
vaihdettuja osia oireilun jälkeen:
lämpötila-anturi
boxi
tulpat+johdot
virranjakajankansi+pyöriä
puola
sytkämoduli
b-pumpunrele
b-pumppu
suodattimet
Apuja ideoita? opeli ei ota kierroksia??
Re: Apuja ideoita? opeli ei ota kierroksia??
En nyt haluaisirasmus kirjoitti:eli kyseessähän on opel corsa ja moottorina 1.6SV alakerta ja 18E kansi.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Kyllä se pitäis olla 1.8 lohko. Ensinhän siihen autoon tuli kone 1.6:n lohkolla, mutta se ei kestänyt. Koodihan on siinä tutussa paikassa lohkon päällä.rasmus kirjoitti:no 1.6 lohko tuo mun käsittääkseni on mut onko se sit SH? mä olen niin pihalla kaikista muista opelin moottoreista ku tuosta tutusta ja turvallisesta 20xe moottorista
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
-
3TMotor
on sitä väännelty mut ei vaihdettu ole se tosiaan on vähän enemmänku "sopiva" täytyy vaihtaa se mut on se tolla samalla kyl toiminut vuoden,2,3??3TMotor kirjoitti:tyhmä kysymys... ookko tarkistanu ton bpainesäätimen alipaineletkun? näyttäis ainaki kuvas melko "piukalta". ettei oo mutkasta lytyssä...