Zafira 1999-2002
Zafira 1999-2002
Tervehdys, Renaultismiin sairastunut keski-ikää lähestyvä henkilö kyselee typerimpiä foorumeilla esintyviä kysymyksiä, eli mitkä ovat tuollaisessa vehkeessä, siis -99-02 Zaffessa ne huonot puolet, luulen tietäväni ne hyvät. Mitä kohteita pitää tarkastaa tarkasti. Ja kuten voitte arvata ei ihan pikku viat pelota kun kerran vanhoilla relluilla on tullut ajeltua.

Kannattaa kokeilla, että
-takovien keskuslukot, kaiuttimet sekä sähkölasit toimivat. Jos jokin pragaa, takaovien johtosarjat läpivienneistä vialliset
-takalasinpyyhin ja -lämmitin ja keskuslukitus toimivat (myös johtosarjavikaa läpiviennissä)
-etuvalojen korkeussäädöt toimivat
-ettei takajarrut laahaa (takajarrusatulavikoja)
-tarkistaa ohjaustehostimen säiliöstä nestepinta (ohjausvaihdevikoja, joko vuotaa tai pumppu ääntää)
-ajovaloautomatiikka toimii (relevikaa, itse korjattavissa)
Huoltokirjasta kannattaa tarkistaa, että jakohihna on vaihdettu ajallaan (4v/60tkm, dieselit sekä 2.2 on jakoketjulla). Jos 2.2 -koneella, selvitä onko jakoketju vaihdettu sillä jakopää on herkkä hajoamaan..
Miinuksena lisäksi noissa heikohkot alapallonivelet sekä ulommat raidepäät. Takajousetkin listaisin heikkoihin kohtiin
-takovien keskuslukot, kaiuttimet sekä sähkölasit toimivat. Jos jokin pragaa, takaovien johtosarjat läpivienneistä vialliset
-takalasinpyyhin ja -lämmitin ja keskuslukitus toimivat (myös johtosarjavikaa läpiviennissä)
-etuvalojen korkeussäädöt toimivat
-ettei takajarrut laahaa (takajarrusatulavikoja)
-tarkistaa ohjaustehostimen säiliöstä nestepinta (ohjausvaihdevikoja, joko vuotaa tai pumppu ääntää)
-ajovaloautomatiikka toimii (relevikaa, itse korjattavissa)
Huoltokirjasta kannattaa tarkistaa, että jakohihna on vaihdettu ajallaan (4v/60tkm, dieselit sekä 2.2 on jakoketjulla). Jos 2.2 -koneella, selvitä onko jakoketju vaihdettu sillä jakopää on herkkä hajoamaan..
Miinuksena lisäksi noissa heikohkot alapallonivelet sekä ulommat raidepäät. Takajousetkin listaisin heikkoihin kohtiin