C-Vectra 1.9 CDTI (150hv)
Ei johdu luistonestosta, kun ei sitä väätöä löydy kovemmissakaan vauheissa pikku kieroksilla, esim. manuaali 6-vaihteella 60 vauhissa.xpepe kirjoitti:Minusta tuntuu että tuo hengettömyys johtuu luistonestosta, tietokone ei anna koneen kiertää liikkeellelähtiessä liikaa. Luin jostain koeajoraportista taisi olla TM jossa koeajettiin DTI konetta.
Jep, oli tuo RS koe-ajossa. Moottori on aivan mahtava, mutta huutaa DSG:tä joka tulee keväällä RS-malliin. Pieni tuo Octavia kun vertaa Vectraan, siis huomattavasti. Minullakin perheen koko 2+2+1.samulis kirjoitti:Älkää Pojat perhana edes leikkikö ajatuksella Octavia vs Vectra... viime vkl:na sain kuulla useammasta suusta valitusta, kuinka pieni auto mulla on..Varsinkin kun pitäisi meidän 2+2:n lisäksi saada yksi aikuinen kyytiin niin ahdsta tulee...
...
Pisti kuitenkin miettimään > Octavia RS:ään muutama tonni väliä ja CDTI Vectraan reilu 10000... Vectraan kun joutuu ruksimaan varustetta jos jonkin laista, mutta Skodillacissä ne vakiona. Suurin ihmetys oli, että RS:llä ei saa vetää jarrutonta kuin 600kg
Täytyisi sitten vaihtaa vene myös pienempään tai hommaa jarrullinen traileri. Vectralla kun saa vetää jarrullistakin 1800kg.
Tuntuu vain niin urpålta laittaa reilu 10000€ jotta säästää polttoainekuluissa 200€ kuukaudessa
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Jarno.v kirjoitti:Sanopas joku auto jolla raskaampaa jarrutonta saa vetää, tai vielä parempi jos sanot mikä jarruton painaa yli 600kgmikkis kirjoitti:. Suurin ihmetys oli, että RS:llä ei saa vetää jarrutonta kuin 600kg![]()
Esimerkiksi C-Vectra ja B-Omega.
Minun Vectrani rekisteri-otteessa max jarruton 750kg ja jarrullinen 1800kg suurimman yhdistelmämassan ollessa max 4015kg.
Edellisessä B-Omegassani oli vastaavat lukemat jarruton 750kg ja jarrullinen 1700kg sekä suurin yhdistelmämassa 3955 kg.
Minulla Majava-traileri jonka omapaino on 170kg ja max massa yhteensä 750 eli kantavuutta 580kg.
Veneeni (Yamarin) varusteineen painaa noin 500-550kg joten ei se montaa kioa vajaaksi jää 750kg:sta mikä sen yhdistelmän maksimi paino on.
Ja eikö nuo kaikki esim. jarruttomat venetrailerit ole luokkaa 150+600=750kg
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Opel Manta B 2.4 "i400"
No eiköhän tuolla mainitsemallani lausella tuota juuri tarkoitettuVeeksi kirjoitti: No ei sulle oo tullu sit mieleen, että ehkä sitä ei kannata vaihtaa? Vai onko siinä joku pahempi vika sitten?
Eikä tuossa nykyisessä mitään vikaa ole, päinvastoin. Tai no jos hakemalla hakee niin manuaalihan tuo voisi olla. Automaatilla kun tuo on liian hyvä ajaa eikä kabiinissa ole mitään tekemistä
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Opel Manta B 2.4 "i400"
- tuikki
- OCF Rahastonhoitaja

- Jäsennumero: 2729
No kyllä itseä houkuttaa tuollanen säästö tankatessa... Riippuu vähän kauanko meinaa pirssiä pitää, mutta tuohan on vähän yli neljässä vuodessa kuoletettu...mikkis kirjoitti:Vectraan kun joutuu ruksimaan varustetta jos jonkin laista, mutta Skodillacissä ne vakiona. Suurin ihmetys oli, että RS:llä ei saa vetää jarrutonta kuin 600kg![]()
Täytyisi sitten vaihtaa vene myös pienempään tai hommaa jarrullinen traileri. Vectralla kun saa vetää jarrullistakin 1800kg.
Tuntuu vain niin urpålta laittaa reilu 10000€ jotta säästää polttoainekuluissa 200€ kuukaudessa
Ja itse en jaksa niin painoa laittaa auton hinnalle vaan enemmänkin kuukausikuluille... meikäläisen kohdalla kun tuollanen 10000e on hyvin suurella todennäköisyydellä lainarahaa... okei no sieltähän se kuukausikulut tietty nousee, mutta se menee jotenkin helpommin huomaamatta kun sen lainan hoitaa fiksusti...
Tuo vetopaino ainakin ittelle on ihan kiva kun tulee asuntovaunua nyittyä joskus.
-19 Astra 1.6T
-02 Astra 2.0T coupe
EX:-16 Insignia 2.0cdti -15 Corsa E 1.4 -07 Vectra 2.8t -06 Vectra 3.0CDTI OPC-line
-98 Vectra 1.6 -94 Vectra 1.8 -08 Astra H 1.9CDTI OPC-line -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance Astra G Club Caravan 2.0DI
-02 Astra 2.0T coupe
EX:-16 Insignia 2.0cdti -15 Corsa E 1.4 -07 Vectra 2.8t -06 Vectra 3.0CDTI OPC-line
-98 Vectra 1.6 -94 Vectra 1.8 -08 Astra H 1.9CDTI OPC-line -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance Astra G Club Caravan 2.0DI
Eiks toi kaava mene yleensä toisin päin... Eka ostetaan isompi vene ja sit huomataan tarvitaan isompi auto jne... Mun 4x4 skodilacilla sentään saa jarruttomalla 650kg ja 1600kg jarrullista... Tosin tuo skodilacci on tien päällä vene perässä paskempi Veccu oli... Ja itsekkin kaipaisin sitä lisä 100kg:a bufferiksi oma paattini kanssa... L Busterilla ja tod näk samalla majavalla taitaa olla just 600-650kg:n luokkaa...mikkis kirjoitti: Pisti kuitenkin miettimään > Octavia RS:ään muutama tonni väliä ja CDTI Vectraan reilu 10000... Vectraan kun joutuu ruksimaan varustetta jos jonkin laista, mutta Skodillacissä ne vakiona. Suurin ihmetys oli, että RS:llä ei saa vetää jarrutonta kuin 600kg![]()
Tuo on justiinsa noin, ikuinen oravanpyöräsamulis kirjoitti:Eiks toi kaava mene yleensä toisin päin... Eka ostetaan isompi vene ja sit huomataan tarvitaan isompi auto jne...
... Missä Vectrassa on muuten tuo 1800kg:a?
1800 jarrullista on ainakin 2.8T farkussa joka itselläni on, muista en tiedä.
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Kappas... No niinpä näkyy... Opel.fi ei taas tiedä asiasta mitään mutta onneksi tuo opel.de on olemassa ja sen takia olen kuvitellut tuon 1600kg:n Vecun katoksi... Tuo 1800kg mahdollistaisi jo hieman enemmän vaikkei taida Star Cabin vielä tuollakaan liikkua laillisesti...mikkis kirjoitti: 1800 jarrullista on ainakin 2.8T farkussa joka itselläni on, muista en tiedä.
Itse ainakin ajoin n. kaksi ja puoli vuotta ja 125tkm tuollaisella 150hv automaatilla ja olin koko ajan ERITTÄIN tyytyväinen autoon! Eihän se mikään raketti ollut, mutta ei sillä jalkoihin jäänyt!
Pieni ja väjän suurempiakin vikoja matkan varrelle mahtui, mutta ei mitään sellaista mitä takuu ei olisi korjannut! Muunmuassa automaattilaatikon vaihto...
Vinkkinä "uutta" käytettyä etsiville, nyt se mun entinen Vectra taitaa putkahtaa Rovaniemellä myyntiin ensi viikon aikana!
Pieni ja väjän suurempiakin vikoja matkan varrelle mahtui, mutta ei mitään sellaista mitä takuu ei olisi korjannut! Muunmuassa automaattilaatikon vaihto...
Vinkkinä "uutta" käytettyä etsiville, nyt se mun entinen Vectra taitaa putkahtaa Rovaniemellä myyntiin ensi viikon aikana!
Nykyään jotain ihan muuta...
EX: Opel Vectra Wagon 1.9 CDTI
EX: Opel Vectra Wagon 1.9 CDTI
-
Opel Astra
- 'Senator'

Mihinkäs merkkiin vaihdoit? Jos et halua sitä täällä ilmoittaa (koska siitä tulee foorumilla aina turhaa vääntöä) niin laita yv:tä. Kerro samalla muita/tarkempia kokemuksia tuosta CDTi-koneesta. Kiitos.Hepokatti kirjoitti:Itse ainakin ajoin n. kaksi ja puoli vuotta ja 125tkm tuollaisella 150hv automaatilla ja olin koko ajan ERITTÄIN tyytyväinen autoon! Eihän se mikään raketti ollut, mutta ei sillä jalkoihin jäänyt!
Nykyisin: Mercedes Benz C220Cdi Avantgarde -06
Ex: G-Astra 2.0i -00, C-Vectra 2.2 Dti -02, Seat Leon 1.9 Tdi -07, Honda Accord 2.2 i-CTDi -06
Ex: G-Astra 2.0i -00, C-Vectra 2.2 Dti -02, Seat Leon 1.9 Tdi -07, Honda Accord 2.2 i-CTDi -06