Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Elikkä vuosimallia -87 omega, niin jos, huom. jos, ajattelisi vaihtavansa 3.0 koneen 20ne:n tilalle, niin mitä joutuu vaihtamaan mukana? muutakuin isommat jarrut eteen?
Yritin kovasti haeskella eri avainsanoilla, mut en mä mitään löytäny. Ja jos millään joku viisas osaisi kertoa näiden mallien eroavaisuudet, mikä toisessa on ja sit mikä toisessa on.
Ja olen tyhmä, mutta ahkera, joten kommentit: osta koko auto valmiiksi 3.0 litraisena, niin pääset helpommalla, voidaan jättää pois. Voi myös laittaa mielellään sivustoja, ja linkkejä, jos joku osaa paremmin hakea... (toiv ei, koska tunnen itseni typeräksi sit.
No se osta valmis 3.0 Omega kommentti on vaan järkevä. Niitä saa pikkuvikasia tonnilla, mutta jos hommaat kaikki muutokseen tarvittavat osat, niin varmasti tulee kalliimmaks.
Kaikki akselit menee kuitenki vaihtoon, ja kun noissa -87:ssa on ne pultit melko saatanan lujassa, kokemusta on.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
kaah, ko ei o osunu pikkuvikasia tonnin maksavia ainakskaan mun silmään. eli kaikki akselit mennöö vaihtoon. voikos niitä ottaa mistä omegoista, niitä akseleita.
No ei niitä aina tällä sekunnilla myynnissä ole. Kannattaa pitää silmät auki. Vasta yksikin hieman käyntivikanen 3000-24V vaihto omistajaa tonnilla, vikanakin oli vain hapettuneet liittimet.
Oikeesti se muutostyö kaikkine katsastusmaksuineen on niin työläs, että nyky Omegan hinnoilla siinä ei ole järkeä.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
hmmm... voidaan jättää se työläs sana pois, koska se ei ole ongelma. eipä tarvitse ostaa legoja kaupasta. joka tapauksessa tulee purettua puoliautoa, ko rupeaa rakentelemaan.
Notta, laitat kannen, vaihdat moottorin sisäosia, uudet penkit, hifit, korjaat sähköpeilit, ikkunat, laitat uutta peltiä puolipohjaan, teet takakaaret uusiksi, maalaat sen uudella värillä, vaihdat iskarit, jouset, maalaat alustanosat, vaihdat rikkimenneen tuulilasin, korjautat vaihdelaatikon, ostat uudet h7 polttimot angel eye:iin, niin kohta huomaatkin, että koko auto on joka tapauksessa tehty. isolla tuntimäärällä, ja suurella rahalla.
Jos mä haluan uuden auton, joka ei syö paljon rahaa, ostaisin ihan uuden pikkudieselin. en kai mä ny alle 2000 luvun romuja muuten halajais.
Sitä rakentelee omaksi ilokseen, ja kun on vain niin pirun siistii vääntää mutteria. ja opsikella samalla autoa.
poina kirjoitti:hmmm... voidaan jättää se työläs sana pois, koska se ei ole ongelma. eipä tarvitse ostaa legoja kaupasta. joka tapauksessa tulee purettua puoliautoa, ko rupeaa rakentelemaan.
Notta, laitat kannen, vaihdat moottorin sisäosia, uudet penkit, hifit, korjaat sähköpeilit, ikkunat, laitat uutta peltiä puolipohjaan, teet takakaaret uusiksi, maalaat sen uudella värillä, vaihdat iskarit, jouset, maalaat alustanosat, vaihdat rikkimenneen tuulilasin, korjautat vaihdelaatikon, ostat uudet h7 polttimot angel eye:iin, niin kohta huomaatkin, että koko auto on joka tapauksessa tehty. isolla tuntimäärällä, ja suurella rahalla.
Jos mä haluan uuden auton, joka ei syö paljon rahaa, ostaisin ihan uuden pikkudieselin. en kai mä ny alle 2000 luvun romuja muuten halajais.
Sitä rakentelee omaksi ilokseen, ja kun on vain niin pirun siistii vääntää mutteria. ja opsikella samalla autoa.
Alkuperäisen 3000 omegan ostamista puoltaa myös se, että kun näemmä olet vaihtamassa paljon osia, niin ei mene muutosprosentit yli.
No nyt tarvii myöntää, että enpä ajatellut ihan kaikkia muutoksia ilmoittaa... Tosiasia on, että kun vaihtaa aikojen saatossa varaosia, niin ne muutosprosentit menee joka tapauksessa ylitse.
En kaivannut filosofianluentoa, mikä on fiksuinta, vaan kyseisten moottorivaihtoehtojen eroja. En ole vielä mitään suunnittelemassa sen isommin, enkä tekemässäkään, vaan ihan kyselemässä mielenkiinnosta. Jos sattuukin menemään autosta joitain osia, jotka vaihtaessa moottoria vaihdettaisiin joka tapauksessa. niin olisi kiva tietää.
Eli varmaankin ne etujarrut, taka-akselisto, sekä voimansiirto? eikö nyt löydy näitä tietoja keltään?
ps. ei se ole vaoin auto, vaan rakkautta sen sielua kohtaa.. ei niitä ny vain voi jättää mätänemään johonkin. heheh, ei vaan.
Samantyyppinen keskustelu käytiin, kun kyselin -89 vectran moottorinvaihtoa 20ne:stä c20xe:hen. kaikki oli kummasti vastaan, mutta tiedot saatuani, tein sen joka tapauksessa, ja nyt pihalla seisoo 16 tappisella oleva vectra. olen tyytyväinen kyseiseen moottorin vaihdokseen.
Samassa irroitin etupään kaikki osat, ja taka-akseliston. vaihdoin kaikki puslat, ja tolpat. ja voila, ei tehny tekemisen kannalta yhtään tiukkaa.