dti veccu laiska
dti veccu laiska
Kyseessä siis 98 2.0 dti Auto on pirun laiska ja lisäksi vielä minun mielestä aika kova syömään ainetta. Viimeksi 7.8 sataselle. Olen käyttäny sitä opelin testerissä eikä siellä pitäis mitään vikaa olla. Häiriövalo ei pala. Käyntiin lähtee heti kun starttaa.
Pumppu siihen on vaihdettu uusi ja kun soitin kyseiseen firmaan joka on sen vaihtanu, sanoivat että ajoitus pitäis olla kohillaan. Sanoivat että se oli laiskuuden takia vaihdettu. Ilmamassamittarin olivat kans vaihtanu.
Ite olen irrottanu sen egr:än ja kurkistellu sinne imusarjan koteloon. Ei siellä kovin paskaselta näyttäny kun siitä reiästä katto. Imusarjan kiinnityspultit näky oikein hyvin. (olisko putsattu)
Putkia ja letkuja on tarkasteltu usiampaan kertaan. Ei näy eikä tunnu vuotoja. Testerissä näytti turbon arvoja mitä kerkesin nähä 0.9?- 1.4? Asentajan mukaan ilmamassamittarin virtaamat oli vähän korkeempia mitä yleensä.
Tuli mieleen että olisko pakoputki tukossa kun ei sieltä röörin nokasta mitäään kauhiaa savupilveä pölähtele vaikka kuinka polokee sitä pedaalia. Kuiteski sitä ainetta tuntuu menevän aikalailla.
Olisko kellään hyviä ideoita mitä vois seuraavaksi ruveta rassaileen.
Ai niin, autolla ajettu 230 tkm
Pumppu siihen on vaihdettu uusi ja kun soitin kyseiseen firmaan joka on sen vaihtanu, sanoivat että ajoitus pitäis olla kohillaan. Sanoivat että se oli laiskuuden takia vaihdettu. Ilmamassamittarin olivat kans vaihtanu.
Ite olen irrottanu sen egr:än ja kurkistellu sinne imusarjan koteloon. Ei siellä kovin paskaselta näyttäny kun siitä reiästä katto. Imusarjan kiinnityspultit näky oikein hyvin. (olisko putsattu)
Putkia ja letkuja on tarkasteltu usiampaan kertaan. Ei näy eikä tunnu vuotoja. Testerissä näytti turbon arvoja mitä kerkesin nähä 0.9?- 1.4? Asentajan mukaan ilmamassamittarin virtaamat oli vähän korkeempia mitä yleensä.
Tuli mieleen että olisko pakoputki tukossa kun ei sieltä röörin nokasta mitäään kauhiaa savupilveä pölähtele vaikka kuinka polokee sitä pedaalia. Kuiteski sitä ainetta tuntuu menevän aikalailla.
Olisko kellään hyviä ideoita mitä vois seuraavaksi ruveta rassaileen.
Ai niin, autolla ajettu 230 tkm
Laskimpa tuossa oman 2.0DTI farkun (X20DTH) -99 kulutuksen ajalta 9/05-11/07 eli sisältää kaksi talvea. Kilometrejä tuli tuohon "autoon" 39922km ja polttoainetta meni 2390 litraa. Eikös se tee jotain 5.99 litraa / 100km. Autolla ajettu nyt 227 tkm. Minusta ihan kohtuullinen...Omasta mielestäni tuota voisi jo kutsua "keskikulutukseksi", on sen verran pitkältä ajalta mitattu..
Mulla kanssa pyörii 2.2:ssa 6.8-7.3 välillä. EU kulutus ilmoitettu näissä 6.6litraa. Kakslitraisessa muistaakseni huomattavasti vähemmän. Ja minä en ole mikään taloudellinen kuski.ducati851 kirjoitti:minulla on toi B 2,2dti-vectra -02 ja eihän sekään mikään räyhänhenki ole,kulutus on pyörinyt siinä 6,3-7,2 noin niinku mututuntumalla.
Opel kadett C useita eri tekniikoilla 1,2-1,9 turbo
noniin, kävin kopisuttelemassa niitä pakoputken pönttöjä. Takapönttö kuulosti ainakin aukinaiselta kaikumisesta päätellen, mutta se keskipönttö oli kuin olis ollu hiekkaa täynnä. Katalysaattorista en oikein osaa sanoa, ei siellä ainakaan helissy mikään.
Tuo kulutus on minusta pikkuisen reilua tälle koneelle. Mulla oli aikasemmin 1.7 td astra x17dtl koneella. Sekin tuntu paljo pirteemmältä ku tuo veccu, ja oli paljo pikkuruokasempi. Kulutus 5.9-6.2 välillä.
Tuo kulutus on minusta pikkuisen reilua tälle koneelle. Mulla oli aikasemmin 1.7 td astra x17dtl koneella. Sekin tuntu paljo pirteemmältä ku tuo veccu, ja oli paljo pikkuruokasempi. Kulutus 5.9-6.2 välillä.